Well, hvis det kan bevises at du bevidst "stjæler" priserne så er det nok ikke helt stuerent, omvendt så er det jo et frit marked, så hvis du ser at konkurrenterne prissætter vare x til xx så kan du jo bare ændre din pris som du vil.
Tror problemet kan opstå når det bliver automatiseret, men du har jo ikke copyright på en pris, så i princippet tror jeg ikke der er så meget at komme efter.
Til trådstarter så skal du selv have udviklet script til at hente det, i og med at siderne benytter forskellige html som der skal hentes fra - der findes ingen programmer der kan gøre det, er jeg 99% sikker på.
Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng?
Til trådstarter så skal du selv have udviklet script til at hente det, i og med at siderne benytter forskellige html som der skal hentes fra - der findes ingen programmer der kan gøre det, er jeg 99% sikker på.
Mit shopsysten (modificeret zencart) kan det som standard, er man ikke så heldig, kan man kigge på http://pricesquid.com/ -> Deres prisstruktur er dog lidt kringlet, og har man mange produkter, virker det som om det godt kan komme til at koste lidt.
At udvikle det selv er ret tungt, tag især højde for at det er den rigtige pris som bliver "grappet". Det kan godt være en udfordring når man både har tilbudspriser, lignende produkter, anbefalede produkter etc. på samme side
Kig iøvrigt på edb, hifi og hårde hvidevarer, det er om nogen brancher som benytter sig af sådanne tricks.
Jeg sidder og prøver at indsamle de forskellige teleselskabers priser på abonnementer, udlandstelefoni osv. men jeg kan ikke finde ud af det. Jeg har købt et program og det er ikke helt kompatibelt med mig. Er der nogen som har gode erfaringer med nogen leverandører af denne ydelse, helst fra et dansk site.
Tror du får svært ved, at finde et system, der kan klare den opgave. Hvis du sætter det op til at hente priserne ud fra HTML'en, så skal du hvergang der bliver foretaget den mindste rettelse ændre i dit system og det gælder alle siderne du henter fra.
Jeg ved, at Mobiltjek.dk har ansatte til at opdater priserne og Nicolai har oplyst i et tidligere indlæg, at de er begyndt, at sælge priserne til en af deres konkurrenter - så måske du kan købe priserne af dem?
På TelePrisTjek.dk bliver priserne også manuelt tjekket og lagt ind i systemet. Hvis du vil lave en side ala TelePrisTjek.dk så kan det næsten lade sig gøre, at lave det automatisk, da du skal ind og finde indformationer mange forskellige steder på teleselskabernes side og i pdf filer.