Jeg sidder og prøver at indsamle de forskellige teleselskabers priser på abonnementer, udlandstelefoni osv. men jeg kan ikke finde ud af det. Jeg har købt et program og det er ikke helt kompatibelt med mig. Er der nogen som har gode erfaringer med nogen leverandører af denne ydelse, helst fra et dansk site.
De er vist "omdiskuterede". Boliga.dk blev forsøgt lukket af ejendomsmæglerne og hvis man kun henter fra en enkelt side må man vist ikke bruge dataene. Men boliga klarede så vidt jeg husker skærene ved at hente fra flere kilder.
At det kan lade sig gøre er der jo flere eksempler på, eksempelvis fly-bookingsider og lignende.
Hvordan er reglerne egentlig på det område? Altså, når det er priser i stedet for tekst - nogen der ved det?
Det kunne jeg da egentlig også godt tænke mig at vide? Nu er det her bare et tænkt eksempel, men hvis man nu eksempelvis altid automatisk ville prissætte et givent produkt 7 kr. over konkurrenternes pris, dog med en fast minimumspris man ikke vil gå under, og bruger sites som pricerunner og lignende til at tjekke deres priser med...
Kan man det, og vigtigere endnu, må man? For det har jeg da personligt egentlig overordentligt svært ved at forestille mig at man må.
Min tanke var også, at materiale på mit website må jo ikke rippes af andre - og de eksempler som jeg har hørt om, har været produkt-beskrivelser og i den stil.
Men jeg ville klart ikke se passivt til, hvis nogen stjal materiale - uanset form - fra et af mine sites. Så man kunne forestille sig, at det var en no-no.
Det kunne jeg da egentlig også godt tænke mig at vide? Nu er det her bare et tænkt eksempel, men hvis man nu eksempelvis altid automatisk ville prissætte et givent produkt 7 kr. over konkurrenternes pris, dog med en fast minimumspris man ikke vil gå under, og bruger sites som pricerunner og lignende til at tjekke deres priser med...
Det ville man godt kunne gøre. Det ville ikke være nemt, men overhoved ikke umuligt
Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!
Det ville man godt kunne gøre. Det ville ikke være nemt, men overhoved ikke umuligt
Spørgsmålet er så om man må? Der ville jo ikke være tale om en reel service/tjeneste for forbrugerne, som på f.eks. et prissammenligningssite, blot et spørgsmål om at bruge det som værktøj for prissætning.
Det ville jo være ganske smart, hvis man har tusinder eller millioner af varenumre, og derfor ikke kan sidde og holde øje med konkurrenternes priser manuelt, som de fleste jo nok ellers gør. Men det klinger bare ikke helt i mine ører, som noget der er helt fair eller lovligt. Kan selvfølgelig være at jeg tager fejl, derfor jeg spørger.