Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, jeg har brug for web harvesting!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og prøver at indsamle de forskellige teleselskabers priser på abonnementer, udlandstelefoni osv. men jeg kan ikke finde ud af det. Jeg har købt et program og det er ikke helt kompatibelt med mig. Er der nogen som har gode erfaringer med nogen leverandører af denne ydelse, helst fra et dansk site.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:58

Hvad hedder det program du har købt

HL

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 11
Skrevet kl. 09:08

Visual webripper hedder det vist. 

Jeg er ikke forhippet på at det lige skal være det program, hvis bare jeg kan finde en løsning som fungerer godt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:01

Hvordan er reglerne egentlig på det område? Altså, når det er priser i stedet for tekst - nogen der ved det?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 11
Skrevet kl. 10:18

De er vist "omdiskuterede". Boliga.dk blev forsøgt lukket af ejendomsmæglerne og hvis man kun henter fra en enkelt side må man vist ikke bruge dataene. Men boliga klarede så vidt jeg husker skærene ved at hente fra flere kilder.

At det kan lade sig gøre er der jo flere eksempler på, eksempelvis fly-bookingsider og lignende.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:20

Kim Bang:

Hvordan er reglerne egentlig på det område? Altså, når det er priser i stedet for tekst - nogen der ved det?

Det kunne jeg da egentlig også godt tænke mig at vide? Nu er det her bare et tænkt eksempel, men hvis man nu eksempelvis altid automatisk ville prissætte et givent produkt 7 kr. over konkurrenternes pris, dog med en fast minimumspris man ikke vil gå under, og bruger sites som pricerunner og lignende til at tjekke deres priser med...

Kan man det, og vigtigere endnu, må man? For det har jeg da personligt egentlig overordentligt svært ved at forestille mig at man må.

~ Amaris

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:23

Min tanke var også, at materiale på mit website må jo ikke rippes af andre - og de eksempler som jeg har hørt om, har været produkt-beskrivelser og i den stil.

Men jeg ville klart ikke se passivt til, hvis nogen stjal materiale - uanset form - fra et af mine sites. Så man kunne forestille sig, at det var en no-no.

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 10:28

Amaris Charvell:
Det kunne jeg da egentlig også godt tænke mig at vide? Nu er det her bare et tænkt eksempel, men hvis man nu eksempelvis altid automatisk ville prissætte et givent produkt 7 kr. over konkurrenternes pris, dog med en fast minimumspris man ikke vil gå under, og bruger sites som pricerunner og lignende til at tjekke deres priser med...

Det ville man godt kunne gøre. Det ville ikke være nemt, men overhoved ikke umuligt Smile

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 11
Skrevet kl. 10:28

Jeg kan godt se hvad du mener.. Hvad hvis det var for at gøre det nemmere for folk at købe fra dit site?

Hvordan er for eksempel boligpriser og flypriser produktbeskrivelser?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45

Kevin:

Det ville man godt kunne gøre. Det ville ikke være nemt, men overhoved ikke umuligt Smile

Spørgsmålet er så om man må? Der ville jo ikke være tale om en reel service/tjeneste for forbrugerne, som på f.eks. et prissammenligningssite, blot et spørgsmål om at bruge det som værktøj for prissætning.

Det ville jo være ganske smart, hvis man har tusinder eller millioner af varenumre, og derfor ikke kan sidde og holde øje med konkurrenternes priser manuelt, som de fleste jo nok ellers gør. Men det klinger bare ikke helt i mine ører, som noget der er helt fair eller lovligt. Kan selvfølgelig være at jeg tager fejl, derfor jeg spørger.

~ Amaris

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)