Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til cafe.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra farum
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

kunne godt tænke mig at åbne et cafe, men ville lige vide om der er nogle der har eller haft erfaringer med det, hvis der er nogle må i gerne lige komme med nogle gode råd :)

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 197
Fra  BASED - Digital Bureau Skrevet kl. 11:01

kig på dine konkurrenter, og hvad de gør :)

så kan du evt. finde en måde at differentiere sig på :) 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 11:03

Sælg kaffe.... Og te... Og kage... uh uh Nachos også!

Dem har du sikkert allerede på din liste, måske du kunne fortælle hvad du søger råd til, sådan lidt mere konkret?

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 11:05

Awais1DK:

kig på dine konkurrenter, og hvad de gør :)

så kan du evt. finde en måde at differentiere sig på :) 

Det er ikke altid godt at gøre "hvad de andre ikke gør" - Oftest er der jo en grund til at de gør det, nemlig at det skaber value.

Dermed ikke sagt, at man ikke skal kigge på sine konkurrenter. For tit der kan man finde mange steder hvor man kan gøre det bedre, eller skille sig ud, og derved skabe mere value.

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 197
Fra  BASED - Digital Bureau Skrevet kl. 11:10

jeg skrev ikke at han skal GØRE som hans konkurrenter gør. Han skal se hvordan de gør, og på den måde kan han også få en masse info og erfaring :)

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 11:12

Awais1DK:

jeg skrev ikke at han skal GØRE som hans konkurrenter gør. Han skal se hvordan de gør, og på den måde kan han også få en masse info og erfaring :)

Jeg skrev heller ikke at du skrev det, jeg uddybet bare det du skrev.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 11:17

Hej Veli..

Jeg kan se at for ca 8 måneder siden ville du åbne en tøjbutik.

Grunden til det nævnte ovenover er at man skal give sig 100% i sådan et projekt. Du skal have passion for det du laver. Det er selvfølgelig i startfasen er det er hårdest og mange hopper fra netop der. Derfor vil det kræve en del af dig, både sved og tåre :) Nu hvor det er sagt. Kan vi jo nævne at konkurrencen ikke ligefrem er let, der findes en cafe næsten overalt i dk. Med mindre du har penge selv skal du låne dem i banken som vil kræve en virksomhedsplan, hvis dette lykkes som vi selvfølgelig håber at det gør for dig. Skal du have bevilling til forskellige ting og bygningen/rummet skal godkendes til en cafe standard. Der er en hel del ting som skal overvejes.

Så er der selvfølgelig det om du vil være som alle de andre, Barreso eller Starbucks. Eller om du vil skabe cafeen ud fra din egne præmisser og ideer, du kunne ventuelt have et tema, finde på nogen som de andre ikke har eller noget helt tredje. Beliggenhed er også utrolig vigtigt som du skal overvejer. Du har selvfølgelig også den mulighed at købe en cafe som allerede eksistere, hvis nogen er villige til at sælge. Klø på og det skal lykkes. Hvis det er vil jeg gerne være din første kunde :)

Hav en god dag. 

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:20

Hej Veli

Jeg tvivler på, at nogen med erfaring vil bruge tid på så ukonkret et åbningsspørgsmål som det, du kommer med. Jeg har ingen erfaring med cafédrift men med økonomi. Der kan jeg godt give dig noget info, men du lyder ikke seriøs nok og er for ukonkret.

Giv lidt mere, da jeg helst bruger gratis rådgivning på noget, som jeg har en fornemmelse af bliver til noget.

Michael

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 11:22

Hej Veli,

Vi sælger møbler og inventar til cafe mv. Du kan jo starte med at kigge på vores hjemmeside og se om hvilken type cafe du vil åbne?

Skal det være en klassisk cafe med træ møbler eller en mere moderne med lys bardisk og hele pivtøjet mm.

Vi har ihvertfald det meste og kan skaffe resten.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)