Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg sende email ud med tilbud til kunderne?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:

Jeg har tilføjet et indlæg i Amino Svar om Emails og Markedsføringsloven her:

Rigtig godt tiltag - det er nok en meget god idé at få sammenskrevet en vejledning, man kan linke til. Jeg synes jeg skriver næste det samme i hver eneste af disse debatter. :) 

Jeg er dog ikke helt enig i ivaekst.dk's tolkning af lovgivningen. Jeg vil gerne prøve at lave et oplæg til hvordan artiklen kan se ud - så kan du vurdere hvorvidt den kan sammenskrives med dit oplæg. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 14:38

David, jeg synes nu blot mit indlæg ligner meget godt, det der står i markedsføringsloven:) Bare beskrevet meget mere forståeligt og til den normale læser:) Så jeg fastholder nu at have ret i min påstand og viden:)

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 14:47

JesperMoeller:

David, jeg synes nu blot mit indlæg ligner meget godt, det der står i markedsføringsloven:) Bare beskrevet meget mere forståeligt og til den normale læser:) Så jeg fastholder nu at have ret i min påstand og viden:)

Men du skriver jo netop: 

JesperMoeller:

Så med mindre, at en kunde helt klart har sagt ja, eller accepteret et ja, ved selv at afkrydse et flyeben, så må der IKKE udsendes nyhedsmails:)

Hvor markedsføringsloven siger: 

Stk. 2. Uanset stk. 1 kan en erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af en vare eller en tjenesteydelse, markedsføre egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser til kunden via elektronisk post. Dette forudsætter dog, at kunden har mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved efterfølgende henvendelser.

Altså: Har man mulighed for at takke nej (fjerne et hak i en checkbox er efterhånden industristandard), så er markedsføring af tilsvarende produkter eller services via elektronisk post helt ok. Se også punkt 4 på side 10 i Forbrugerombudsmandens spamvejledning, som siger det samme. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 14:57

Ja, okay... Så giver jeg mig.. Den har du så ret i.. Hr. jurist:D

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 115
Fra  Pro-Speciale.dk Skrevet kl. 18:31

Hej Martin

Som du har læst fra tidligere indlæg er der forskellige områder ved tilbud pr. mail.

Jeg vil foreslå at du kontakter dem pr. tlf. med henblik på tilbuddet og derved få lov at sende det til dem.

Hvis vi taler b2b hvor du har tilbud til virksomheder, vil jeg henvise dig til http://www.bricksite.com/prospecial/velkommen

God service og speciale ved at vække kundernes interesser - Det indenfor telemarketing og salgstræning.

Mvh

Lasse

Salgskurser i mødebooking og telefonsalg - Pro-Speciale.dk

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)