@Allan: Helt enig i, at bagmændene selvfølgelig skal sikre sig en indtjening - også en, der er større end deres sælgere. Hvis der sælges noget. Jeg mener bare, at det må være op til dem selv at finde de dygtigste sælgere og uddanne dem så grundigt, at disse rent faktisk sælger noget, så både sælgerne og bagmænene selv tjener penge herpå. Jeg mener derimod ikke, at det er fair, at man ansættes et sted, hvor man løber en større risiko end ens egen arbejdsgiver. |
TT Tekstforfatter:Jobsøger: "Ok! Så for at opsummere ansættelseskontrakten, så lyder den sådan her: "Jeg kan ikke garanteres en løn, men jeg kan garanteres udgifter til det lager, som jeg måske kan tjene nogle penge på?"
Sådan er det jo at starte forretning med "fysiske varer".
Man skal også passe på at man ikke drejer fremtidens networking ind på at alt drejer sig om hvorvidt man investerer i en mulig ekstra indtjening.
Din sammenligning med en jobsamtale og en virksomhedsopstart er langt fra det samme, og er ikke en fair sammenligning.
I bund og grund er der jo ikke den store forskel på NM og almindelig handel, man flytter jo blot loyaliteten ud til den enkelte person frem for butikken der forhandler varen. Ved godt det afhænger meget af om det er overtakserede priser og usælgelige produkter osv osv osv, men alle ved i denne verden, at hvis man vil tjene penge, så må man investere penge eller tid (som i dag også omregnes i penge).
Idéen med lager hos agenter har jeg også selv arbejdet med, da dette giver meget mindre administration, så hvis som beskrevet 100 distributører der kører maks 25 hver svarer til 2600 outlets og det er ganske fint og man kan som virksomhed tjene godt på det.
Tror mine beregninger landede på 86 lagerførende og lidt flere sælgere men det er godt udgangspunkt i et land som DK.
Og hvorfor så lagerførende? Jo for det er da sindsygt at skulle sende til 2600 hvis man kan have godt og solidt samarbejde med 100 som man så kan supportere bedre. Og med lagerføringen giver det også et vist flow og så længe kravene til distribution er rimelige eller ens status som distributør afhænger af ens performance UDEN tvangskøb, så er der jo ikke noget galt i det, så afgør man selv om man virkeligt seriøst mener det om den ekstra indtægt.
NM er den måde business er bygget op på, og almindelig konsum business er også reguleret på den måde.