Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Scandinavia agent søger interesserede networkere

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

@Allan: Helt enig i, at bagmændene selvfølgelig skal sikre sig en indtjening - også en, der er større end deres sælgere. Hvis der sælges noget.

Jeg mener bare, at det må være op til dem selv at finde de dygtigste sælgere og uddanne dem så grundigt, at disse rent faktisk sælger noget, så både sælgerne og bagmænene selv tjener penge herpå. Jeg mener derimod ikke, at det er fair, at man ansættes et sted, hvor man løber en større risiko end ens egen arbejdsgiver.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:38

Jobsøger: "Ok! Så for at opsummere ansættelseskontrakten, så lyder den sådan her: "Jeg kan ikke garanteres en løn, men jeg kan garanteres udgifter til det lager, som jeg måske kan tjene nogle penge på?"

Sådan er det jo at starte forretning med "fysiske varer".

Man skal også passe på at man ikke drejer fremtidens networking ind på at alt drejer sig om hvorvidt man investerer i en mulig ekstra indtjening.

Din sammenligning med en jobsamtale og en virksomhedsopstart er langt fra det samme, og er ikke en fair sammenligning.

I bund og grund er der jo ikke den store forskel på NM og almindelig handel, man flytter jo blot loyaliteten ud til den enkelte person frem for butikken der forhandler varen. Ved godt det afhænger meget af om det er overtakserede priser og usælgelige produkter osv osv osv, men alle ved i denne verden, at hvis man vil tjene penge, så må man investere penge eller tid (som i dag også omregnes i penge).

Idéen med lager hos agenter har jeg også selv arbejdet med, da dette giver meget mindre administration, så hvis som beskrevet 100 distributører der kører maks 25 hver svarer til 2600 outlets og det er ganske fint og man kan som virksomhed tjene godt på det.

Tror mine beregninger landede på 86 lagerførende og lidt flere sælgere men det er godt udgangspunkt i et land som DK.

Og hvorfor så lagerførende? Jo for det er da sindsygt at skulle sende til 2600 hvis man kan have godt og solidt samarbejde med 100 som man så kan supportere bedre. Og med lagerføringen giver det også et vist flow og så længe kravene til distribution er rimelige eller ens status som distributør afhænger af ens performance UDEN tvangskøb, så er der jo ikke noget galt i det, så afgør man selv om man virkeligt seriøst mener det om den ekstra indtægt.

NM er den måde business er bygget op på, og almindelig konsum business er også reguleret på den måde.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 13:46

Lagersalg123 - JEN:

Tror mine beregninger landede på 86 lagerførende og lidt flere sælgere men det er godt udgangspunkt i et land som DK.

Ja 86 lagerførende med hver maks 31 sælgere under sig, så 2666 i alt.

Køb ren argan olie her

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:47

@Lagersalg: Jeg er altid åben overfor at lære noget nyt :-)

Men kan du ikke forklare mig, hvad du mener med "sådan er det at starte en forretning med "fysiske varer". For mig at se, starter man ikke en forretning. Det gjorde man, hvis man valgte at starte noget op på egen hånd, velvidende at man selv får hele "gevinsten". Det er fint nok at risikere noget på egne vegne, men hvorfor skulle jeg risikere noget på en andens vegne, når gevinsten uanset hvad vil være mindre, end hvis jeg var selvstændig?

Med deres koncept er man dybest set en arbejdsbi, der henter honning hjem til dronningen i bikuben - helt og aldeles uden nogen sikkerhed for at få noget igen. Nej, man har heller ikke nogen sikkerhed, når man selv starter noget op, men den risiko, man løber, er da temmelig meget mere attraktiv end, hvis man løb risikoen på en andens vegne.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Haslev
Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:56

Du har ret...det er et mere direkte salgs konsept end MLM, idet det er en flad struktur. Den passive indtjening kommer ved webshop salg, idet kunder kun kan købe gennem en sælgers referance nummer.

Ja, det er kun dedikerede personer vi søger - dem der ikke er dedikerede, når ingen mål eller kunder alligevel...samt er ikke gode ambassadører for brandet og firmaet.

Der er dybdebonus, årsbonus samt andet bonus, ja.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:03

TT Tekstforfatter:

@Allan: Helt enig i, at bagmændene selvfølgelig skal sikre sig en indtjening - også en, der er større end deres sælgere. Hvis der sælges noget.

Jeg mener bare, at det må være op til dem selv at finde de dygtigste sælgere og uddanne dem så grundigt, at disse rent faktisk sælger noget, så både sælgerne og bagmænene selv tjener penge herpå. Jeg mener derimod ikke, at det er fair, at man ansættes et sted, hvor man løber en større risiko end ens egen arbejdsgiver.

Du kan ikke sammenligne det at starte i Network marketing med at gå til jobsamtale.

Eller - det kan du godt, men det giver ikke mening. ;-)

Du skal sammenligne det med, at starte som selvstændig og det involverer nu engang oftest, at man investerer i enten råvarer eller færdigvarer eller produktionsapparat eller lignende.

Og dem du køber dine varer af, (i dette tilfælde "bagmændene"), når du starter som selvstændig, de tjener altså penge på dig, hvad enten du får videresolgt dine varer eller ej.

Sådan er det at være "mellemled" i alle brancher. Og hvis man ikke kan lide den risiko, der er ved at være mellemled - så kan man jo vælge dropshipping-konceptet i stedet, som du også selv nævnte.

Det er også derfor jeg spørger trådstarter om hvor MLM/Network marketing konceptet er henne i dette koncept - for som jeg ser det, så har man nøjagtig de samme fordele/ulemper/risici, som hvis man startede enhver anden type forretning med videresalg af varer. 

Det er jo normalt det, der er den primære fordel i MLM - at du kan starte forretning op for et meget beskedent beløb, og stort set uden risici - og den fordel kan jeg ikke finde i dette koncept.

Jeg vil nærmere betegne dette koncept som franchise - lidt som at starte en Matas-butik.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 14:06

TT Tekstforfatter:

@Lagersalg: Jeg er altid åben overfor at lære noget nyt :-)

Men kan du ikke forklare mig, hvad du mener med "sådan er det at starte en forretning med "fysiske varer". For mig at se, starter man ikke en forretning. Det gjorde man, hvis man valgte at starte noget op på egen hånd, velvidende at man selv får hele "gevinsten". Det er fint nok at risikere noget på egne vegne, men hvorfor skulle jeg risikere noget på en andens vegne, når gevinsten udanset hvad vil være mindre, end hvis jeg var selvstændig?

Hvis jeg starter en virksomhed der handler med fysiske varer, så den eneste måde "generelt" (for mig at se er dropshipping ikke en veletableret businessform) at jeg køber nogle varer som jeg har på lager som jeg kan levere med det samme når man står med en kunde der vil betale.

Vi skal lige huske på at NM produkter oftest (dem med succes) er produkter som der anvendes i hverdagen. 

For mig at se er det at starte op i NM det samme som at starte op på egen hånd, men størrelsen kan variere afhængigt at hvor stort engagement man ønsker at lægge i den ekstra indtjening.

Lad os tage et eksempel.

Jeg har 10 produkter til personlig pleje som jeg vil sælge i NM regi. Derfor skal jeg finde et antal sælgere der vil sælge dette. Lad os sige at jeg har 5 kunder i midtjylland og 5 kunder på fyn. Det er da alt andet lige nemmere at få en lokalt i Odense til at lagerføre mod en ekstra indtjening  og samme i Århus f.eks.

De 2 skal så supportere de 10 sælgere og lagerføre for den ekstra indtjening.

________

Det er jo samme måde "normal" business er bygget op på i den forstand man har f.eks. producent - grossist - distributør - forhandler.... Hvor producenten kun producerer efter ordre fra grossist, som bestiller efter ordre fra distributør som bestiller efter ordre fra forhandler. Og for så at gøre leveringstiden kortere, så skal grossisten binde sig til visse mængder for at tjene på håndteringen af den business, og distributøren også binde sig til minimumslager for at kunne levere hurtigt til forhandleren så varen er til rådighed hos slutbrugeren når de står med pengene i hånden i butikken eller i webshoppen.

Forskellen ligger i alt det ævl og bævl der bruges for at rekruttere sælgere, altså drømmene om hurtig indtjening, rejser osv osv... men igen det kræver arbejde at tjene og dem der arbejder meget kan muligvis tjene meget.

Men alle de store bruger også rejser til eksotiske destinationer som lokkemad til lige at presse det sidste ud af forhandlerne, gælder alle brancher.

Køb ren argan olie her

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:06

@Allan: Ok. Det er så det samme som Lagersalg skrev ovenover, og som jeg har forsøgt at give mit svar på derefter :-)

Men som tidligere nævnt: jeg skal ikke give indtryk af, at jeg har alle svarene. Det er bare mit  indtryk jeg har givet udtryk for - og egentlig stadig umiddelbart holder fast ved! 

Dbh

Thomas

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:10

HeidiLaura:

Du har ret...det er et mere direkte salgs konsept end MLM, idet det er en flad struktur. Den passive indtjening kommer ved webshop salg, idet kunder kun kan købe gennem en sælgers referance nummer.

Ja, det er kun dedikerede personer vi søger - dem der ikke er dedikerede, når ingen mål eller kunder alligevel...samt er ikke gode ambassadører for brandet og firmaet.

Der er dybdebonus, årsbonus samt andet bonus, ja.

OK.

Ja, i så fald er direkte salg er nok mere korrekt. 

Hvilken type produkter er det I sælger? Altså - hvad gør dem specielle, i forhold til de produkter der findes i forvejen?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 14:16

TT Tekstforfatter:

Men som tidligere nævnt: jeg skal ikke give indtryk af, at jeg har alle svarene. Det er bare mit  indtryk jeg har givet udtryk for - og egentlig stadig umiddelbart holder fast ved! 

Det er jo også bare en lærerig menighedsudveksling der foregår, og fra min side er det fint med alle synsvinkler, da det uomtvisteligt gør det nemmere at tage med i modellen, da du jo nok ikke er den eneste der ser det sådan.

Jeg tror at MLM/NM tager en drejning over mod det scenarie jeg har udtænkt. Jeg kan tage fejl, og så ændres det blot.

Den del jeg ikke er færdig med at webdelen, da jeg mener risikoen for at folk ikke indtaster reference ved fremtidige køb gør, at den sælger der egentlig er berettiget til provision ikke får den hvis ikke der indtastes ref.kode.

Om det så skal klares ved at man som sælger har et "distrikt" man får indtjening af vedjeg ikke endnu, men det kan skabe nogle udfordringer man ligeså godt kan være foruden.

Og samtidig med at man laver en webdel, så er man, i min optik, på vej til at miste grebet om kunden, da man så har mindre kontakt og så ikke er så synlig fremover. Så der er lige nogle ting der skal gennemtænkes før webdelen lanceres.

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)