Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skyder jeg mig selv i foden med den her domæne-taktik?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop oprettet min første webshop.

Her sælger jeg mine undervisnings-materialer såsom en DVD-serie.

Produkterne har så hver deres URL.

Frem for at lade det være op til folk at få adressen på shoppen at vide eks. i annoncer, ville jeg gerne lave det sådan at eks. www.varenavn1.dk eller www.varenavn2.dk peger direkte ind på varen i shoppen.

Er det en dum måde at gøre det på ? 

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Højer
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 156
Fra  WnB Skrevet kl. 11:29

klp29:

Frem for at lade det være op til folk at få adressen på shoppen at vide eks. i annoncer, ville jeg gerne lave det sådan at eks. www.varenavn1.dk eller www.varenavn2.dk peger direkte ind på varen i shoppen.

Det er jo muligvis en fordel for kunden. Men det kunne godt gå hen og blive lidt dyrt.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 11:35

klp29:

Det kommer an på hvor mange varenumre du har. Du skal jo lave unikt indhold og søgemaskineoptimere hver eneste hjemmeside/vare rigtig godt. Det kan blive en meget dyr fornøjelse.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 11:43

Ups, sorry, havde ikke tænkt at det kunne fremgå som om jeg ville oprette 800 domæner :)

Jeg tænker det bare som domæner til de 5-6 vigtigste produkter :)

Grunden til spørgsmålet er, at jeg er bekymret for om det giver bagslag fordi Google måske vil opfatte det som om det samme materiale er på to sites.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 11:45

klp29:

Ups, sorry, havde ikke tænkt at det kunne fremgå som om jeg ville oprette 800 domæner :)

Jeg tænker det bare som domæner til de 5-6 vigtigste produkter :)

Grunden til spørgsmålet er, at jeg er bekymret for om det giver bagslag fordi Google måske vil opfatte det som om det samme materiale er på to sites.

Det vil Google ikke - i hvert fald ikke hvis du laver unikt indhold til hver eneste produkt, og ikke bare copypaster noget. 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 11:52

klp29:

Ikke hvis du bruger 301 Redirect fra varenrx.dk til shop.dk/varenrx

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 11:54

klp29:

Det er vel kun ét site? Hvorimod dit domæne www.varenavnX.dk bare peger på dét ene site. Så Google vil ikke have noget imod det. :-)

 iPhone 6

Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 31
Fra  Noprobs Skrevet kl. 12:28

Jeg ville holde det hele på et domæne, så det er nemmere at lave SEO og egentlig også nemmere at vedligeholde shop'en.

F.eks.

www.shop.dk/vare1

www.shop.dk/vare2

Så alt SEO vil havne alle produkter. Ellers skal du ud og lave SEO på alle domæner...

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 12:51

Du skyder dig ikke i foden, du laver bare ekstra arbejde til dig selv :-)
Hvis du laver en 301 redirect fra www.varenavn1.dk til din webshop www.webshop.dk/varenavn1, så er der ingen problemer i det.

Hvis nogen linker til www.varenavn1.dk så er der vist noget med at du ikke får optimal linkjuice ud af det. Men en ting er jo SEO, noget andet er markedsføring og jeg kan da godt se noget genkendelses værdi, hvis du kan få domænenavnene for dine produkter.

Jeg har selv gjort det samme, jeg har bare oprettet en blog på www.varenavn.dk, hvor jeg skriver forskelligt om produktet og så linker til www.mitfirma.dk.
Det har resulteret i at www.mitfirma.dk ligger i toppen af Google og www.varenavn.dk tager nogen af de nederste pladser på første side af Google, så jeg dominerer første side i Google...

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 12:58

Måske skulle jeg tage "produktdomænerne", hvis man kan kalde dem sådan, og i stedet lave til landingpages?

Så har de en decideret funktion, frem for at viderestille ......... men rammer vi så bare ind i dét næste problem: at nogle kunder falder fra / salg tabes når det kræver at kunden først reagerer på én side for derpå at skulle gennemføre dem på shoppen?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)