Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af netbutik eller?????

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Har du undersøgt hvad det vil koste at få sendt en palle fra jylland til sjælland? Varens pris her har ingen betydning da fragten er en vare i sig selv som er kommet på bagefter.

Vi har fået fragtet en del over storebælt i det seneste år, og priserne ligger fra 175-400 kr pr palle... Det er leveringstiden, som primært afgøre prisen... Jo lavere pris des længere leveringstid...

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 22:02

Niels Henriksen:
B2B handel er kampen om at være den smarteste da der ikke er nogle regler ud over at de skal være lovlige.

Har man ikke fortrydelsesret når det er B2B ?

/allan

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 22:14

Hej Allan,

Nej der er ingen fotrydelsesret når det er b2b og normalt har man det heller ikke i en almindelig butik når du handler som forbruger man kan altid fotryde købet og få et tilgodebevis, men man har ikke krav på at få cash retur.

som en anden skrev der er stort set ingen regler i b2b, da man aftaler dem imellem sig.

Det er kun nethandel hvor man altid har 14 dages fotrydelsesret og pengene retur så vidt jeg ved, fordi man opererer efter en gammel lov omkring fjernsalg.

M

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tullet:

Senere samme dag fik jeg en mail fra firmaet hvor de takker for ordren og skriver en leveringsdato. Denne mail er vedhæftet en ordrebekræftelse, som jeg ikke tænker mere over, da jeg jo allerede har udprintet min ordrebekræftelse. I mailen gøres der ikke opmærksom på, at den vedhæftede ordrebekræftelse er ændret i forhold til den oprindelige ordrebekræftelse.

I tilfælde af at det ikke fremgår af deres betingelser på hjemmesiden at levering er Ab Lager, eller andre leveringstermer i øvrigt, så ville jeg sende en anbefalet skrivelse hvorved jeg ville gøre opmærksom på at jeg ikke ville betale fragten.

Under alle omstændigheder ville jeg undersøge fragtprisen tilsvarende og tilbyde denne pris oven i varens pris.

Anyway, så er jeg ikke sikker på Du ikke har en fortrydelsesret i det forhold Du har beskrevet.

Det begrunder jeg med, at det muligvis kan være sådan, at din første modtagne bekræftelse i princippet er leverandørens tilbud til dig, som du har accepteret. De kan ikke senere ændre i dette UDEN at gøre opmærksom det, og samtidig så give dig muligheden for afbestilling.

Men tag den lige med en advokat, det tror jeg er den sikreste vej. Men betal for stolene,men ikke for fragten indtil det er afklaret.

Køb ren argan olie her

Fra Lars Tyndskids Marker
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 23:17

Du burde have taget forstørrelsesglasset frem, men det gjorde du ikke, derfor: sur røv! Ick!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 06:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Lagersalg123 - JEN:

Anyway, så er jeg ikke sikker på Du ikke har en fortrydelsesret i det forhold Du har beskrevet.

Jeg ville heller ikke bare afskrive den uden kamp, for selvom der gælder andre regler for erhvervskøb, er der stadig visse regler der skal overholdes. Men du står helt sikkert ikke med en klokkeklar sag, i og med at det har beskrevet fragten i deres betingelser.

I øvrigt gælder købeloven også for erhvervskøb, dog er der visse ting der beskytter forbrugerne, som man har mulighed for at skrive sig ud af, når der er tale om erhvervskøb.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 07:48
OlsenKbh:
man kan altid fotryde købet og få et tilgodebevis

Nej, det har du faktisk heller ikke krav på.

/Nina
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 08:04

OlsenKbh:

Hej Allan,

Nej der er ingen fotrydelsesret når det er b2b og normalt har man det heller ikke i en almindelig butik når du handler som forbruger man kan altid fotryde købet og få et tilgodebevis, men man har ikke krav på at få cash retur.

som en anden skrev der er stort set ingen regler i b2b, da man aftaler dem imellem sig.

Det er kun nethandel hvor man altid har 14 dages fotrydelsesret og pengene retur så vidt jeg ved, fordi man opererer efter en gammel lov omkring fjernsalg.

M

OlsenKbh:

Hej Allan,

Sikke da en gang sluder du skriver. 

Købeloven bestemmelser glæder også for 2B2 handler når intet anden er aftalt.! Uaset om du handler som B2C eller B2B i en almindelg butik har du noget IKKE krav på returret.

Mvh

Ravn  

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 08:09

Tullet:
I dag modtager jeg så varerne og en faktura. På fakturaen er der nu påført et beløb på kr. 2400,- for transport.

Vil det sige de så må tage hvad der passer dem i fragt?  Det ser ud til dette er tilfældet her!

/allan

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 10:18

Tullet:

Ved I om man kan gøre indsigelse overfor dette?

Ja naturligvis bør du gøre indsigelse mod fragtprisen da du finder den for høj.  laver du en indsigelse så kan de ikke blive sendt til indkasso. Husk at en sådan indsigelse skal være skriftlig (gem en kopi )

Hvad fragtprisen reelt bør være afhænger af flere faktorer, såsom vægt/ volumen, hvor fra og hvor til,  ej heller er det ikke ligegyldigt om det var et fragtfirma eller flytte firma der leverede varen. er forsikring inkluderet i prisen.

Vær iøvrigt opmærksom på at det ikke er ligegyldigt hvad vej gods skal. Fragt fra jylland til sjælland er dyre end gods fra sjælland til jylland. 

Mvh

Ravn

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)