Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af netbutik eller?????

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har som virksomhed købt nogle stole i en webbutik som primært sælger til andre virksomheder. Jeg bestilte stolene på nettet og på ordren fremgik prisen på stolene. Der fremgik på ordren ikke en pris på fragt, og jeg gik ud fra, at det var fordi at købet var så stort at der ikke blev beregnet fragt.

Jeg fik en ordrebekræftelse på nettet som jeg printede ud.

Senere samme dag fik jeg en mail fra firmaet hvor de takker for ordren og skriver en leveringsdato. Denne mail er vedhæftet en ordrebekræftelse, som jeg ikke tænker mere over, da jeg jo allerede har udprintet min ordrebekræftelse. I mailen gøres der ikke opmærksom på, at den vedhæftede ordrebekræftelse er ændret i forhold til den oprindelige ordrebekræftelse.

I dag modtager jeg så varerne og en faktura. På fakturaen er der nu påført et beløb på kr. 2400,- for transport. En ting er, at vi ikke på købstidspunktet er blevet oplyst dette beløb, en anden ting er, at beløbet er vanvittig højt, både i forhold til transport af en enkelt palle fra jylland til Sjælland, men også at den udgør næsten 50% af varens pris. Hvis vi havde vist dette, havde vi aldrig købt varen.

Det skal siges at når jeg i dag læser på firmaet leveringsbetingelser (det med småt) står der at transport påføres ordren efterfølgende.

Er det virkelig lovligt at gøre den på denne måde?

Nina Thomsen

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:51

Jeg ved ikke om det er lovligt. Det er der andre kloge hoveder der nok kan svare på.

Det er i hvert fald dybt forkert af dem ikke at give dig besked om sådan en transportpris inden de sender det - i mine øjne.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 20:59

Hej

Jeg mener, at ordrebekræftigelsen skal indeholder oplysninger som er anført i Forbrugeraftalelovens §12. heriblandt også levering.

I sidste ende har du jo krav på 14 dages fortrydelsesret.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:12

Dommeren:

Jeg mener, at ordrebekræftigelsen skal indeholder oplysninger som er anført i Forbrugeraftalelovens §12. heriblandt også levering.

Som ikke gælder i dette tilfælde da der er handel mellem virksomheder. Sælger er i sin gode ret til at opkræve et fragtgebyr som de også skriver at det vil komme på efterfølgende.

Man kan så diskutere om sælger moralsk set burde have kontaktet køber ang. fragtprisen, men det er ganske lovligt det de har gjort.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 21:13

Dommeren:

Hej

Dette gælder IKKE B2B.

Mvh.

Ditbrugtmarked

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:22

Åhh SORRY.... Det havde jeg ikke set - det gik vist lidt for stærkt Embarrassed

Men alligevel en dårlig måde at gøre det på.

Fra Farum
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 21:27

Tak for hurtigt svar.

Man føler sig lidt snydt - specielt da fragtprisen slet ikke stå mål med varernes pris, og i øvrigt er næsten 3 gange normalprisen for fragt. Ved I om man kan gøre indsigelse overfor dette?

Ligeledes står der i butikkens betingelser, at varer kan returneres efter aftale, men at de fratrækker varen minimum 10%. Kan de det? (varerne er lagervare og vi har haft varene i vores varetægt i 2 dage).

Nina Thomsen

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 21:29

Der skal nok bedre krafter på banen da jeg ikke er jurist, men som jeg kan læse det har Kunden kun accepterede den første ordrebekræftelse. Kunden har ikke accepteret den anden ordrebekræftelse hvor der er påført fragt.

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 21:36

JEg er ret sikker på at hvis man ikke selv arrangerer fragt eller siger til dem at man selv står for fragt, så bruger de bare deres egen fragt.

For mange år siden har jeg selv et firma som solgte monitorer og pc´r over nettet, fragt var noget af det vi tjente mest på, så måske derfor de har så høj fragt...

Man kan jo altid ringe til dem og høre, måske det er en fejl?

M

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:40

Jeg vil sige at du må bide i det sure æble og huske at læse handelsbetingelserne fremover. Det er dyre lærepenge.

Tullet:
specielt da fragtprisen slet ikke stå mål med varernes pris, og i øvrigt er næsten 3 gange normalprisen for fragt

Har du undersøgt hvad det vil koste at få sendt en palle fra jylland til sjælland? Varens pris her har ingen betydning da fragten er en vare i sig selv som er kommet på bagefter.

Tullet:
Ligeledes står der i butikkens betingelser, at varer kan returneres efter aftale, men at de fratrækker varen minimum 10%. Kan de det?

Hvis det står i deres betingelser ja. Men du vil nok tabe mere på det end at acceptere fragten da du så selv skal betale for at sende varerne tilbage til sælger og du nok ikke får den første fragt retur da det nok kun er varens pris du får retur.

B2B handel er kampen om at være den smarteste da der ikke er nogle regler ud over at de skal være lovlige.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)