Jeg har som virksomhed købt nogle stole i en webbutik som primært sælger til andre virksomheder. Jeg bestilte stolene på nettet og på ordren fremgik prisen på stolene. Der fremgik på ordren ikke en pris på fragt, og jeg gik ud fra, at det var fordi at købet var så stort at der ikke blev beregnet fragt. Jeg fik en ordrebekræftelse på nettet som jeg printede ud. Senere samme dag fik jeg en mail fra firmaet hvor de takker for ordren og skriver en leveringsdato. Denne mail er vedhæftet en ordrebekræftelse, som jeg ikke tænker mere over, da jeg jo allerede har udprintet min ordrebekræftelse. I mailen gøres der ikke opmærksom på, at den vedhæftede ordrebekræftelse er ændret i forhold til den oprindelige ordrebekræftelse. I dag modtager jeg så varerne og en faktura. På fakturaen er der nu påført et beløb på kr. 2400,- for transport. En ting er, at vi ikke på købstidspunktet er blevet oplyst dette beløb, en anden ting er, at beløbet er vanvittig højt, både i forhold til transport af en enkelt palle fra jylland til Sjælland, men også at den udgør næsten 50% af varens pris. Hvis vi havde vist dette, havde vi aldrig købt varen. Det skal siges at når jeg i dag læser på firmaet leveringsbetingelser (det med småt) står der at transport påføres ordren efterfølgende. Er det virkelig lovligt at gøre den på denne måde?
|
Jeg ved ikke om det er lovligt. Det er der andre kloge hoveder der nok kan svare på.
Det er i hvert fald dybt forkert af dem ikke at give dig besked om sådan en transportpris inden de sender det - i mine øjne.