Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan forbedrede vi besøgsstats 32% på en simpel ting

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 05:46
Hvor mange stjerner giver du? :

De sidste par uger har jeg skrevet et par indlæg herinde, hvor jeg har efterspurgt hjælp til at få lidt mere "fut" i vores bryllupswebsite, Bryllup.dk

Der er kommet mange gode råd ind og tusind tak for dét. Et af dem vil jeg gerne fremhæve her, så I også kan få gavn af det.

Vi har rigtig meget redaktionelt, skriftligt indhold på bryllup.dk og nu har jeg installeret et plugin på vores cms (joomla), der i slutningen af alle artikler indsætter en anden slags "relaterede indlæg", end normalt.

Normalt ville vi have en liste over 5 andre artikler, som havde samme ord i overskriften. Den nye plugin scanner artiklerne og finder 5 relaterede artikler men ud fra indholdet og ikke blot overskriften.

Det lyder som en lille ændring i mine ører og da jeg først selv hørte om det, tænkte jeg "aaaaah, hvor stor forskel skulle dét da lige kunne gøre?"......... men det gav på en uge (uden andre ændringer):

Besøg: +28%

Sidevisninger: +32%

Sider pr. besøg: 2,9%

Afvisningsprocent: -9.7%

Så ........ en liste over "du kunne også læse det her" som indeholder nogle bedre udvalgte forslag....... det rykker altså godt for vores brugere, åbenbart.

Dejligt :)

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 06:02

Super!  Tillykke med det stigende besøgstal.

Tak for tippet.

Kristian Ole Rørbye

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 06:20
Fra København N
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 06:20

Tak for tippet, kunne du røbe navnet på det Joomla plugin? Du er også velkommen til at sende mig en PM

Mvh Mikkel.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 06:33

På min wordpressblog bruger jeg Contextual Related Posts (som nemlig også gør det her med at finde relaterede indlæg ud fra det faktiske indhold, mere end blot overskrifter og meta).

På mine Joomlasites bruger jeg så nu JV-Relatives.

Dog har det også en "pris" i forhold til performance, for det er klart, at al den ekstra scanning af texten jo er mere omfattende og giver mere "load" på serveren, end de plugins, der bare scanner eks. overskrifterne.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 07:18

Det lyder da vildt at en så "lille" ændring kan gøre det. Det må jeg straks prøve :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 07:25

Tak for rådene, det må prøves straks

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 07:26

Ja jeg er også selv overrasket og så alligevel ikke - det er nemlig muligt, at "kulturen" på sitet kan forklare det.

På et bryllupssite kommer folk typisk enten kun fordi de - her og nu - skal have svar på noget om bryllupsplanlægning. Enten som brudepar eller som gæst til et bryllup.

Kommer en bryllupsgæst ind fordi de har søgt på tips til hvordan man skriver en bryllupstale og i bunden af dén artikel så ser 5 links til hvordan de også skal huske at lave æresport og planlægge polterabend, så tror jeg de "svinger musen" forbi dé sider også ......... og det gør det jo ikke når der ikke er en liste over "se i øvrigt mere her".

Det forhold sig nok meget anderledes på andre typer sites - eks. klikker jeg stort set aldrig på lister over relaterede indlæg på eks. nyhedssites, fordi det ikke har nogen særlig betydning for mig, at en artikel om eks. Contador linker til 10 tidligere artikler om ham (blot et eksempel).

Derfor tror jeg udbyttet af det her er ret afhængig af naturen på sitet / de besøgendes behov.

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 07:30

Imponerende.

Er du sikker på, at det intet har at gøre med de debatter du har haft kørende herinde? Du har jo bedt om optimerings tips o.lign. og linket til din side. Det plejer gerne at give en god stigning, men skyldes ikke dit "relaterede posts"-plugin?

Mvh

Mikkel - Skypro.dk

Skypro I/S - Professionelle Facebook fansider og hjemmesider

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 07:31

Tillykke med den øgede trafik (nu har du husket at filtere Aminotrafikken fra ikke ? Jeg kunne forestille mig at dine indlæg her alene vil generere en del trafik).

klp29:

Dog har det også en "pris" i forhold til performance, for det er klart, at al den ekstra scanning af texten jo er mere omfattende og giver mere "load" på serveren, end de plugins, der bare scanner eks. overskrifterne.

Du kunne  måske lave en change request til udviklerne. Det er jo i realiteten kun nødvendigt at lave en scanning når der bliver tilføjet nyt indhold - og ikke hver gang en post vises.

Dette vil give en forbedring i performance for brugerne (og Google-Bot), og en degradering af performance når du poster- forudsat du har flere sidevisninger end nye indlæg - hvilket du jo meget gerne skulle have Wink

mvh

Jan

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)