Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan virker facebook startside?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg troede at alle posts som mine venner skrev på deres egen væg blev vist på startsiden. Jeg har bedt 5 af mine venner om at linke til mit website i deres statusopdatering. Jeg kan gå ind på deres væg og se at de har gjort det, men opslagene bliver ikke vist på min startside (hvorfor jeg heller ikke tror at de bliver vist på andres startside). Er det tilfældigt hvad der bliver vist på startsiden?

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:41
Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 23:42

Hej Jan

Mange tak :-) Det giver mening nu.

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 10:16

Jeg kommer af teknisk baggrund, og kan lige drysse lidt ekstra pædagogik over Trine-Marias forklaring.

Der er nemlig lige en lille detalje - der består i det simple ord "kun".

"er indstillet til kun at vise indhold såsom fotos og statusbeskeder fra dem, du kommunikerer mest med"

Faktisk er den tekniske forklaring, at hvert enkelt pip vi alle sammen kaster ud i æteren, bliver vægtet og vejet inden det bliver fordelt til vennernes startsider.

Hvis man en dag siger et pip som får rigtig meget feedback i kommentarer og 'synes godt om', så går det bredere ud, end det kedelige pip der står alene. Så derfor er "kun" et alt for hårdt ord om algoritmens måde at arbejde på.

.. det vægter bare højt, når dem vi har talt med for nyligt pipper... men de gamle bekendtskaber kan sagtens nå frem til vores startside. De skal bare sige noget interessant Smile

Så hvad er opgaven, hvis man som virksomhed vil være synlig?

Thomas Bigum
på facebook med tips og rådgivning om facebook

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)