Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advisory board - hvad er fordelen?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har også haft fornøjelsen af at sidde i et advisory board, og jeg kan klart nikke genkendende til de fordele, som de andre - bortset fra en enkelt ukonstruktiv - nævner.

Hvis du skal høste udbyttet af at inddrage andre i driften af din virksomhed, skal du være opmærksom på nogle ting:
1. Du skal sørge for at holde dem motiverede (med løn eller andet).
2. Du skal være 100% åben, ærlig og tillidsfuld over for dem.
3. Du skal planlægge en møderække, som på den ene side giver dig tid til at gennemføre eller afprøve de ting, I bliver enige om, men på den anden side gør, at du får passende travlt med det. Mødefrekvensen afhænger af, hvilken type udvikling, du ønsker
4. Du skal finde nogen, som er klogere end dig selv. I hvert fald på deres ekspertområder.
5. Jeg synes egentlig, at du skal lade være med at revidere din forretningsplan. Lad istedet en sådan revision være dit advisory boards første opgave.
6. Hvis det er relevant, så beløn dine board-medlemmer med konkrete opgaver (som du ellers ville købe andre steder) - du vil opleve, at opgaverne bliver løst ekstremt engageret - og du vil opleve en øget motivation i udviklingsarbejdet.
7. Hvis du har en fast livsledsager, så lad ham deltage. I advisory board'et bliver du stillet de nærgående spørgsmål, som han tænker, men ikke tør udtale - og så får han sine svar alligevel.
8. Lav en kontrakt og henvis til Markedsføringslovens §19 om erhvervshemmeligheder. https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=126479
9. Enjoy the ride.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Hans.

Gode pointer du kommer med.

Og det kan da faktisk fint være, at min forretningsplan skal være første opgave for et advisory board. Værd at overveje. Helt sikkert.

.... det med at inddrage min mand i boardet havde jeg ikke tænkt på, men det vil jeg bestemt også overveje.

Det bliver i sandhed en påske med overvejelser  - af den gode slags.

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Jeg har også haft fornøjelsen af at sidde i et advisory board, og jeg kan klart nikke genkendende til de fordele, som de andre - bortset fra en enkelt ukonstruktiv - nævner.

Hvis du skal høste udbyttet af at inddrage andre i driften af din virksomhed, skal du være opmærksom på nogle ting:
1. Du skal sørge for at holde dem motiverede (med løn eller andet).
2. Du skal være 100% åben, ærlig og tillidsfuld over for dem.
3. Du skal planlægge en møderække, som på den ene side giver dig tid til at gennemføre eller afprøve de ting, I bliver enige om, men på den anden side gør, at du får passende travlt med det. Mødefrekvensen afhænger af, hvilken type udvikling, du ønsker
4. Du skal finde nogen, som er klogere end dig selv. I hvert fald på deres ekspertområder.
5. Jeg synes egentlig, at du skal lade være med at revidere din forretningsplan. Lad istedet en sådan revision være dit advisory boards første opgave.
6. Hvis det er relevant, så beløn dine board-medlemmer med konkrete opgaver (som du ellers ville købe andre steder) - du vil opleve, at opgaverne bliver løst ekstremt engageret - og du vil opleve en øget motivation i udviklingsarbejdet.
7. Hvis du har en fast livsledsager, så lad ham deltage. I advisory board'et bliver du stillet de nærgående spørgsmål, som han tænker, men ikke tør udtale - og så får han sine svar alligevel.
8. Lav en kontrakt og henvis til Markedsføringslovens §19 om erhvervshemmeligheder. https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=126479
9. Enjoy the ride.

mvh Hans

Fint indlæg Hans.

Jeg vil udbygge med følgende.

Man skal huske at det er ens egen virksomhed, og man skal have det godt med de beslutninger, der bliver taget. Men ønsker man slet ikke at bruge noget fra andre, skal man lade være.

Jeg ved af erfaring, at give rådgivning til folk der alligevel aldrig lytter og bruger ens råd på noget tidspunkt, er frustrerende. Men hvis dem man rådgiver stiller kritiske spørgsmål, og man sammen kan få en fælles beslutning kan man få rigtigt meget ud af en bestyrelse/advisery board.

Held og lykke med dit projekt.

mvh
Michael

Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Det er rigtig godt input du kommer med.

God påske.

Hilsen

Rolf
Resultatskaber.dk

 

Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøvede at svare men det gik galt.

Hej Hans

Rigtig gode inputs. Rigtigt set.

God påske

Vi ses.

Hiulsen

Rolf
resultatskaber.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael V. Kristensen:
Men hvis dem man rådgiver stiller kritiske spørgsmål, og man sammen kan få en fælles beslutning kan man få rigtigt meget ud af en bestyrelse/advisery board.

Helt enig. Men der må ikke gå "automatcoach" i den.
Rådgiverne skal give råd - ikke "finde den indre sandhed, som man bærer inde i sig selv".

Men man skal absolut have hår nok på brystet til både at tage imod de råd, der kommer, og bevidst afvise dem, man ikke ønsker at gennemføre.

mvh Hans

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)