Se der er vi bare ikke enige Lasse. At man i USA oplever tidligere præsident Bill Clinton stå frem og anerkende NWM/MLM og alle de mennesker daglig skaber sig et levebrød herigennem betyder i min bog rigtig meget. Også anerkendelsen af, hvordan disse mennesker bidrager til det amerikanske samfund.
Det er er korrekt - MEN - jeg beskriver det faktum at forbehold for, utilstrækkelig viden om Network Marketing - og dermed den "mur" der skal forceres, for især "nye" i branchen er universiel:
Det er lige meget om man bor i Norge - hvor Network Marketing iøvrigt er endnu større end i Danmark - og mange flere forskellige selskaber repræsenteret eller man bor i Danmark... eller USA!
Nu har jeg rigtig mange kontakter, forbindelser og samarbejdspartnere i USA - og er ofte derovre: Skepsis er lige så stor i USA som i Danmark - især fordi - og ikke til trods for at Network Marketing er meget mere ubredt - men fordi USA er "moderskibet" hvor ufatteligt mange selskaber starter op hele tiden.
Vi har berørt emnet om holdbarhed og succesrater for selskaber i mange andre indlæg, så det skal vi ikke trætte dette indlæg med - men ikke alle selskaber står distancen - og skaber det helt automatisk visse forbehold. Især når åbenlyse "copycats" træder ind på markedet og de fra start ikke har en chance.
Network Marketing er meget mere accepteret i Danmark end det får kredit for - det handler om kommunikation og det handler om den type mennesker man omgåes. Sund skepsis er ikke det samme som "negativitet".
Men det er klart, at hvis man har bombet koncepter igennem sit netværk af forbindelser, som ikke længere eksistere - koncepter som var "tom luft" eller så tydelige døgnfluer, er det jo klart at ens forbindelser vil have en vis "sund skepsis" når man så en dag faktisk kommer med et sundt, solidt godt koncept - og så ovenikøbet produktbaseret ;-)
Så drop nu alt det der "selvmedlidenhed": Network Marketing lever godt i Danmark - og forståelsen for den type forretning er meget mere udbredt og accepteret end vi får kredit for. Det er oftest fordi den negativitet der opstår især er udbredt herpå Amino - som vi jo ved er det et meget begrænset antal networkers der deltager i indlæg og debatter - og de fleste af de som så gør, er typisk kun her for at lave reklame med intetsigende korte indlæg hvor det handler om at smække deres links ind ;-)
Jo bedre vi er til at formidle begrebet og forretningsformen "Network Marketing", jo bedre vi er til at formidle fakta og "selling points" - som OVERDØVER tåbelig kommunikation - jo bredere synergi-effekt opnår vi hele vejen rundt - uanset hvilket selskab vi hver især repræsentere. Stand united, not divided!
Mvh.
Lasse Burholt