Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

OBS: Kun for Networkere! (MLM)

Side 3 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 10. Sep 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Jeg vil bare fortælle at jeg har haft en masse rigtige gode oplevelser med MLM og de mennesker som man møder og er sammen med er altid positive og glade.

MLM er en rigtig god mulighed for alle, hvis man vil forstå/se det.

Vh. Claus R

Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 22:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Claus

Kunne ikke være mere enig.

Det er lidt komisk, at man i disse dage i blogs og indlægAmino, ser hvor mange iværksættere og mindre erhvervsdrivende der higer efter den passive indkomst. Det er jo netop adelsmærket for networking, så egentlig synd at så mange ikke forstår mulighederne.

I de fleste andre lande har MLM et væsentlig større fodfæste, hvilket uden tvivl skyldes mediernes og forbrugerombudsmandens ensidige negative indstilling til en forretningsmodel, der er tilgængelig for de fleste, med minimal risiko og ubegrænset indtægtspotentiale.

Største problem i MLM er vel nok, de mange der ikke sætter sig ind i deres nye forretning, og ikke yder det der sker til. Først går de ud og er uprofessionelle og uvidende, og får mange til at opfatte MLM som det rene amatørteater, dernæst går de døde og hævder at MLM ikke virker.

Ansvaret ligger hos sponsor, networking handler om teamwork og det er sponsors opgave at hjælpe indtil personen er selvhjulpen, og iøvrigt uddanne denne.

Bedste hilsner

MVM

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:09

MVM:

Det er lidt komisk, at man i disse dage i blogs og indlæg på Amino, ser hvor mange iværksættere og mindre erhvervsdrivende der higer efter den passive indkomst. Det er jo netop adelsmærket for networking, så egentlig synd at så mange ikke forstår mulighederne.

I de fleste andre lande har MLM et væsentlig større fodfæste, hvilket uden tvivl skyldes mediernes og forbrugerombudsmandens ensidige negative indstilling til en forretningsmodel, der er tilgængelig for de fleste, med minimal risiko og ubegrænset indtægtspotentiale.

Største problem i MLM er vel nok, de mange der ikke sætter sig ind i deres nye forretning, og ikke yder det der sker til. Først går de ud og er uprofessionelle og uvidende, og får mange til at opfatte MLM som det rene amatørteater, dernæst går de døde og hævder at MLM ikke virker.

Ansvaret ligger hos sponsor, networking handler om teamwork og det er sponsors opgave at hjælpe indtil personen er selvhjulpen, og iøvrigt uddanne denne.

Bedste hilsner

MVM

Hej MVM

Jeg er enig med dig langt hen af vejen, men MLM har jo også haft negativ omtale i Norge for et par år siden, og her virker det som om der er kæmpe succes hele vejen rundt. Så jo negativ omtale i tv betyder da lidt, men jeg tror mere det påvirker nogle af dem som allerede er i en af forretningerne. Det er til gengæld hamrende sjovt at se halvdelen af Amino nærmest svine TV2 til forleden da de kun bragte et udpluk af Thorborgs Holger video.

Jeg syntes det virker som om opfattelsen er ved at blive ændret generelt i DK - Amino er stadig et område for sig selv. Men det skyldes nok at der her i flere år virkelig har været proppet med hurtige penge, lette penge og samme type tossede indlæg, og nye indlæg kan meget let skydes ned som værende ens. Så når man siger der er kæmpe potentiale i MLM så opfattes det af nogle som værende "det er nemt og du tjener let kassen".

Forbrugerombudsmanden har ikke kigget på modellen de senere år...desværre har de ikke ressourcer så hellere have noget der er useriøst...for nu står man med et ben på hver sin side...Hvis der var noget at være bekymret for burde man jo netop bruge ressourcer for at ændre det...Og hvis der ikke er noget om det, så bør man selvfølgelig skrive det.

Som gammel "haj" og netop startet, har du så bemærket om man står mere ved network marketing delen i udlandet når man invitere folk til forretningen (går udfra at du ikke er rykket tilbage til DK for at arbejde).

Mvh.

Martin

Tilmeldt 4. Sep 08
Skrevet kl. 00:06

Hej Martin

Beklager den sløve reaktionstid, men jeg har overset dit indlæg her. Som du ved har jeg travlt med min nye network-business og med et par andre indlæg her på Amino.

Jo, jeg vendte tilbage fra nogle dejlige år i Sydspanien med min familie, da selskabet jeg arbejdede med pludselig vendte bugen i vejret, og det var da for at arbejde mig op igen. Desværre har det taget mig 4 år at finde et selskab der matcher mine krav, så jeg har måtte knokle som normal selvstændig, og skabe min løn måned efter måned i medens.

Heldigvis er det snart slut. Jeg er gået 100% på networking igen, og forventer i løbet af 3-6 måneder at runde +50.000 kr/md i passiv indtægt. For mig er det at eje sin eje tid det vigtigste, og det gør man ikke når man er tvungen til at knokle 8-12 timer hver dag år ud og år ind. Jeg planlægger også at blive udenlandsdansker igen, knægten læser jura i Århus og tøsen smutter nok næste år, så fruen og jeg føler os frit stillede næste år.

Ved ikke om jeg forstår dit spørgsmål korrekt, men netværkere i udlandet er meget begejstrede og stolte af deres forretning. Jeg kender mange mennesker i Spanien, Thailand, Polen osv, der lever af en netværksrelateret indkomst på 5000 kr/md og som stolte fortæller om deres forretning.

Personligt er jeg helt åben om min netværksvirksomhed, bare ikke på Amino, da jeg ikke gider at få skudt i skoene at jeg "hverver".

Bedste hilsner

MVM

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:23

Martin Slot:
Som gammel "haj" og netop startet, har du så bemærket om man står mere ved network marketing delen i udlandet når man invitere folk til forretningen (går udfra at du ikke er rykket tilbage til DK for at arbejde).

Forbehold for det man ikke kender tilstrækkelig fakta omkring - og glade amatører der hopper og springer fra det ene til andet - og ingen penge tjener, men vil være andre hvordan man bliver millionær - er universielt.

Danmark er hverken enestående eller anderledes - det er Norge ej heller - det handler i sidste ende om det der kommunikeres. Thats it.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 4. Sep 08
Skrevet kl. 20:50

Lasse Burholt:

Danmark er hverken enestående eller anderledes - det er Norge ej heller - det handler i sidste ende om det der kommunikeres. Thats it.

Lasse

Se der er vi bare ikke enige Lasse. At man i USA oplever tidligere præsident Bill Clinton stå frem og anerkende NWM/MLM og alle de mennesker daglig skaber sig et levebrød herigennem betyder i min bog rigtig meget. Også anerkendelsen af, hvordan disse mennesker bidrager til det amerikanske samfund.

Se link her: &feature=related">

&feature=related

Det er et faktum, at NWM ikke indtager samme plads i hjerterne hos medier, politikere og forbrugerombudsmand herhjemme - uanset hvad vi så kommunikerer ud!

At man fortsat hævder det er uetisk at inddrage familie, venner og bekendte i sin NWM-forretning, men ikke i alle andre typer af virksomheder er min helt store kæphest. Altså helt iorden som assurandør at tegne alle i familien op som kunder, men ikke ok at tilbyde samme mennesker muligheden for et sundere, smertefrit liv uden søvnproblemer osv, ovenikøbet med en indbygget forretningsmulighed der kan give gratis produkter evt. ekstra indtægtsgrundlag.

MVM

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 21:54

Hej Lasse mf.

Der i min verden ingen tvivl om at network marketing har modvind i DK så længe der ikke fra højere sted er politisk opbakning til denne virksomhedsform.

At man i USA oplever tidligere præsident Bill Clinton stå frem og anerkende network marketing og fremhæver at der rent faktisk er folk der opretholder deres eksistensgrundlag med denne virksomhedsform er noget der giver positive reaktioner i almenheden.

Jeg og flere andre har anvendt megen tid også herinde på at bearbejde holdninger og pyramide opfattelser og mener egentlig, at der mangler en stærk brancheorganisation der arbejder på det politiske plan.

Bemærk hvor mange negative udsagn der kommer såvel fra dette fora som fra befolkningen generelt - man mener at det ikke er lovligt og det er det der pyramide noget som ombudsmanden har dømt ulovligt - ja det er opfattelsen og selv om man giver sig til at informere og skrive sider op og sider ned bliver det ikke læst.

- forhåndsindstillingen er "Det er det der pyramide noget" - eller "Hvorfor skal nogen købe vare ved en der ikke har en butik" - eller den sædvanlige "Du skal jo sælge til venner og familie og det kan man ikke " - Og det er underligt, man kan altså sælge til fremmede underforstået der er det ok at sælge useriøse vare/ydelser forstås - da man tilsyneladende ikke kan sælge til venner og familie må det jo være begrundet i at det man sælger ikke er værdigt til den nære kreds??    

Problemet er ikke alene hvad der kommunikeres og måden det kommunikeres på - problemet er at virksomhedsformen ikke har opbakning i befolkningen - men mange køber alligevel vore vare og ydelser da de er af god kvalitet.

Så der er en god opgave til en aktiv branceforening - jeg mener at vide uden at være sikker derpå at Forever Living Product har udmeldt sig af samme grund.

Men tiden arbejder for network marketing da denne form stormer ind som model i snart alle virksomheder der køre på anbefalinger fra en til anden potentiel kunde - så vi står stærk i dag, men vi skal blive ved med at overkomme de negative og forkerte opfattelser af lovlighed og mulighed !  

Motto - Aldrig færdig men altid på vej

mvh  Music

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 22:23

MVM:

At man fortsat hævder det er uetisk at inddrage familie, venner og bekendte i sin NWM-forretning, men ikke i alle andre typer af virksomheder er min helt store kæphest. Altså helt iorden som assurandør at tegne alle i familien op som kunder, men ikke ok at tilbyde samme mennesker muligheden for et sundere, smertefrit liv uden søvnproblemer osv, ovenikøbet med en indbygget forretningsmulighed der kan give gratis produkter evt. ekstra indtægtsgrundlag.

MVM

Nu har jeg været ude til en hel del arrangementer vedr. firmaopstart, både Kbh. Erhvervscenter, diverse andre foredrag der vedrørte firma opstart. ALLE steder blev det sagt, starter du op i noget nyt, eller starter du noget nyt, så husk at fortæl det til familie, venner osv.

Problemet er at den gamle form for MLM var jo nærmest homeparty modellen konstant. Og det hænger desværre mere på Amino folket end andre steder.

/M

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:09

MVM:
Se der er vi bare ikke enige Lasse. At man i USA oplever tidligere præsident Bill Clinton stå frem og anerkende NWM/MLM og alle de mennesker daglig skaber sig et levebrød herigennem betyder i min bog rigtig meget. Også anerkendelsen af, hvordan disse mennesker bidrager til det amerikanske samfund.

Det er er korrekt - MEN - jeg beskriver det faktum at forbehold for, utilstrækkelig viden om Network Marketing - og dermed den "mur" der skal forceres, for især "nye" i branchen er universiel:

Det er lige meget om man bor i Norge - hvor Network Marketing iøvrigt er endnu større end i Danmark - og mange flere forskellige selskaber repræsenteret eller man bor i Danmark... eller USA!

Nu har jeg rigtig mange kontakter, forbindelser og samarbejdspartnere i USA - og er ofte derovre: Skepsis er lige så stor i USA som i Danmark - især fordi - og ikke til trods for at Network Marketing er meget mere ubredt - men fordi USA er "moderskibet" hvor ufatteligt mange selskaber starter op hele tiden.

Vi har berørt emnet om holdbarhed og succesrater for selskaber i mange andre indlæg, så det skal vi ikke trætte dette indlæg med - men ikke alle selskaber står distancen - og skaber det helt automatisk visse forbehold. Især når åbenlyse "copycats" træder ind på markedet og de fra start ikke har en chance.

Network Marketing er meget mere accepteret i Danmark end det får kredit for - det handler om kommunikation og det handler om den type mennesker man omgåes. Sund skepsis er ikke det samme som "negativitet".

Men det er klart, at hvis man har bombet koncepter igennem sit netværk af forbindelser, som ikke længere eksistere - koncepter som var "tom luft" eller så tydelige døgnfluer, er det jo klart at ens forbindelser vil have en vis "sund skepsis" når man så en dag faktisk kommer med et sundt, solidt godt koncept - og så ovenikøbet produktbaseret ;-)

Så drop nu alt det der "selvmedlidenhed": Network Marketing lever godt i Danmark - og forståelsen for den type forretning er meget mere udbredt og accepteret end vi får kredit for. Det er oftest fordi den negativitet der opstår især er udbredt herpå Amino - som vi jo ved er det et meget begrænset antal networkers der deltager i indlæg og debatter - og de fleste af de som så gør, er typisk kun her for at lave reklame med intetsigende korte indlæg hvor det handler om at smække deres links ind ;-)

Jo bedre vi er til at formidle begrebet og forretningsformen "Network Marketing", jo bedre vi er til at formidle fakta og "selling points" - som OVERDØVER tåbelig kommunikation - jo bredere synergi-effekt opnår vi hele vejen rundt - uanset hvilket selskab vi hver især repræsentere. Stand united, not divided!

Mvh.

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 09:56

Hej Lasse mf.

Det er overraskende at der i USA skulle herske nogenlunde samme opfattelser af Network Marketing som i Danmark.

Men uanset dette så synes jeg det er underligt at den passion som nogen har for deres virke og går op i skal have en så hård behandling som det eks.  sker nu og da - også i dette fora – vore aktiviteter er ikke accepterede, men indholdet i opgavesættet mht. markedsføring, økonomistyring, telemarketing, mund til mund  markedsføring og jura mm. er alle elementer der indgår i alle former for virksomhedsdrift. 

Det er jo også derfor at man i vor branche taler meget om uddannelseskomponenten – kopierbare koncepter og/eller  anbefalinger – mm.  Så vi har nok at forholde os til når vi starter virksomhed – som alle andre der starter virksomhed – Derfor er der også mange her der har glæde af spørgsmål og svar fra kompetente rådgivere revisor og jura ect.
 Jeg mener at vide at der i Forever Living Product er ca. 2000 forhandlere i DK, men at det er en meget lille andel der  er aktive.  Vi taler om at det alene er 5 % -derne altså det forhold at personer der har hvad der skal til udgør blot 5% af en population!

5% - derne er dem der starter virksomhed og har viljen og gåpåmodet dertil – og det vil før eller siden blive til noget !

Den vanskelige opgave er derfor at ansætte de med de rette egenskaber så det bliver en succes for personerne der vælger denne vej og for branchen.
Jeg har rådgivet personer til at vælge en anden vej - når jeg fornemmer at det er noget man vil for udelukkende at tjene mange penge!

Så det er måske rigtigt at der i USA er samme situation om Network Marketing som vi ser det i Danmark og det er måske rigtigt som Lasse siger:

” det handler om kommunikation og det handler om den type mennesker man omgås. Sund skepsis er ikke det samme som "negativitet".

Ps! Måske vil der være nyttigt for branchens image om de personer med den helt store forretning i Network Marketing tråde mere frem bla. i fora som dette !

Mvh

John sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 3 ud af 8 (71 indlæg)