Kære Michael & Martin
Det er netop mit indtryk at MLM/NM er i fremmarch herhjemme og globalt, velsagtens fordi krisen tvinger stadig flere til at tænke i nye baner.
Man ser jo i mange lande uden det sociale sikkerhedsnet vi har i Danmark, og i "udkantslande/områder" uden mange erhvervsmuligheder, at denne forretningsform har et helt andet fodfæste.
Jeg synes det er interessant, at affiliate-begrebet i disse år oplever så stor succes, samtidig med at "almindelige erhvervsdrivende" drømmer om passive indtægter - det ser vi jo konstant også her på Amino.
At skabe indtægtsgrundlag ved at anbefale/henvise til produkter/services samt forretningsidé, og opnå passive indtægter definerer jo netop MLM. Personligt er jeg desuden helt vild med de sociale aspekter af networking, teamarbejdet, rejseaktiviter og møder over hele verden, hvor man jo møder mange spændende mennesker.
Det er vel netop derfor, at vi netværkere er så hårdt angrebet af MLM-virussen og trodser pressens hadske behandling af MLM-fænomenet, de evindelige åndsforladte postulater om at MLM er pyramide (MLM er MLM og pyramide er pyramide), og at vi evigt jagter familier, venner og naboer til de viljeløse segner om af udmattelse.
Jeg synes det er en respektløs og infantil påstand, at voksne mennesker ikke skulle være i stand til selv at vurdere et produkt/service/forretningskoncept og deres evt. deltagelse heri. Jeg vil i hvertfald gerne have mig frabedt, at smagsdommere for min beskyttelse skal diktere hvad folk må fortælle mig. Hvis en ven har en positiv oplevelse med et produkt og et forretningskoncept, vil jeg rigtig gerne høre om det. Om han tjener han på min deltagelse er da ikke mere uetisk, end en forretningsindehaver der sælger tøj, sko, håndværksbistand osv. til familie og venner.
Iøvrigt: Hvordan kan andre ændre i min overskrift på dette indlæg - båtnakker med smiley er blevet tilføjet, og jeg ønsker ikke at hverken netværkere eller andre skal få den tanke at det gælder dem???!!!
Bedste hilsner
MVM