Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

OBS: Kun for Networkere! (MLM)

Side 1 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 8 person

Hej Netværkere

I nogle år har jeg været ude af MLM, men som tidligere international topnetværker kunne det være interessant at få et billede af hvordan det går med MLM/NM-forretningerne rundt om i Danmark, og på tværs af selskaber og produkter.

Overskiften antyder, at jeg ikke gider at denne tråd som sædvanligt skal udarte sig til banale diskussioner om hvorvidt MLM er pyramidespil, om man virkelig kan tjene penge med minimal risiko og en indsats der kan forenes med eksisterende job, om det er etisk at rekommendere en personlig god oplevelse osv.

Håber at høre mange positive meldinger :-)

Bedste hilsner

MVM

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 17:13

Jeg synes, at det går meget fornuftig. Danskerne er ved at få øjnene op for mulighederne, som ligger i MLM/NM. Det går dog knap så stærkt som i andre lande, som danskerne tit og ofte sammenligner sig med, men som skrevet stille og rolig fremad.

Så, kort og godt, jeg klager ikke.

Mvh.

Michael

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 22:42

MVM:

Hej Netværkere

I nogle år har jeg været ude af MLM, men som tidligere international topnetværker kunne det være interessant at få et billede af hvordan det går med MLM/NM-forretningerne rundt om i Danmark, og på tværs af selskaber og produkter.

Håber at høre mange positive meldinger :-)

Bedste hilsner

MVM

Hej MVM

God ide, vi er et par stykker som taler meget på tværs af firmaerne, og det er jo skønt at vi hver især har det godt i vores forretning uden at det bliver til "invitationer". Jeg syntes generel der er fremgang de fleste steder.

Har selvfølgelig blot slettet de par linier som sagde sig selv.

Mange hilsner Martin

Tilmeldt 4. Sep 08
Skrevet kl. 07:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Michael & Martin

Det er netop mit indtryk at MLM/NM er i fremmarch herhjemme og globalt, velsagtens fordi krisen tvinger stadig flere til at tænke i nye baner.

Man ser jo i mange lande uden det sociale sikkerhedsnet vi har i Danmark, og i "udkantslande/områder" uden mange erhvervsmuligheder, at denne forretningsform har et helt andet fodfæste.

Jeg synes det er interessant, at affiliate-begrebet i disse år oplever så stor succes, samtidig med at "almindelige erhvervsdrivende" drømmer om passive indtægter - det ser vi jo konstant også her på Amino.

At skabe indtægtsgrundlag ved at anbefale/henvise til produkter/services samt forretningsidé, og opnå passive indtægter definerer  jo netop MLM. Personligt er jeg desuden helt vild med de sociale aspekter af networking, teamarbejdet, rejseaktiviter og møder over hele verden, hvor man jo møder mange spændende mennesker.

Det er vel netop derfor, at vi netværkere er så hårdt angrebet af MLM-virussen og trodser pressens hadske behandling af MLM-fænomenet, de evindelige åndsforladte postulater om at MLM er pyramide (MLM er MLM og pyramide er pyramide), og at vi evigt jagter familier, venner og naboer til de viljeløse segner om af udmattelse.

Jeg synes det er en respektløs og infantil påstand, at voksne mennesker ikke skulle være i stand til selv at vurdere et produkt/service/forretningskoncept og deres evt. deltagelse heri. Jeg vil i hvertfald gerne have mig frabedt, at smagsdommere for min beskyttelse skal diktere hvad folk må fortælle mig. Hvis en ven har en positiv oplevelse med et produkt og et forretningskoncept, vil jeg rigtig gerne høre om det. Om han tjener han på min deltagelse er da ikke mere uetisk, end en forretningsindehaver der sælger tøj, sko, håndværksbistand osv. til familie og venner.

Iøvrigt: Hvordan kan andre ændre i min overskrift på dette indlæg - båtnakker med smiley er blevet tilføjet, og jeg ønsker ikke at hverken netværkere eller andre skal få den tanke at det gælder dem???!!!

Bedste hilsner

MVM

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vedr. overskriften - jeg har fjernet det sidste - jeg forestiller mig, det er en af de andre superbrugere der har gjort det - hvilket egentlig modarbejder hele formålet med, at man er det. :-/

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 08:21

Kim Bang:

Vedr. overskriften - jeg har fjernet det sidste - jeg forestiller mig, det er en af de andre superbrugere der har gjort det - hvilket egentlig modarbejder hele formålet med, at man er det. :-/

Hej Kim,

Tak for det.
Du har helt ret. Det er selvfølgelig ikke tilladt at misbruge sin Superbruger status til at latterliggøre andre på den måde.
Tak fordi du rettede op på det.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 09:04

MVM:

Kære Michael & Martin

Det er netop mit indtryk at MLM/NM er i fremmarch herhjemme og globalt, velsagtens fordi krisen tvinger stadig flere til at tænke i nye baner.

Man ser jo i mange lande uden det sociale sikkerhedsnet vi har i Danmark, og i "udkantslande/områder" uden mange erhvervsmuligheder, at denne forretningsform har et helt andet fodfæste.

Jeg synes det er interessant, at affiliate-begrebet i disse år oplever så stor succes, samtidig med at "almindelige erhvervsdrivende" drømmer om passive indtægter - det ser vi jo konstant også her på Amino.

At skabe indtægtsgrundlag ved at anbefale/henvise til produkter/services samt forretningsidé, og opnå passive indtægter definerer  jo netop MLM. Personligt er jeg desuden helt vild med de sociale aspekter af networking, teamarbejdet, rejseaktiviter og møder over hele verden, hvor man jo møder mange spændende mennesker.

Det er vel netop derfor, at vi netværkere er så hårdt angrebet af MLM-virussen og trodser pressens hadske behandling af MLM-fænomenet, de evindelige åndsforladte postulater om at MLM er pyramide (MLM er MLM og pyramide er pyramide), og at vi evigt jagter familier, venner og naboer til de viljeløse segner om af udmattelse.

Jeg synes det er en respektløs og infantil påstand, at voksne mennesker ikke skulle være i stand til selv at vurdere et produkt/service/forretningskoncept og deres evt. deltagelse heri. Jeg vil i hvertfald gerne have mig frabedt, at smagsdommere for min beskyttelse skal diktere hvad folk må fortælle mig. Hvis en ven har en positiv oplevelse med et produkt og et forretningskoncept, vil jeg rigtig gerne høre om det. Om han tjener han på min deltagelse er da ikke mere uetisk, end en forretningsindehaver der sælger tøj, sko, håndværksbistand osv. til familie og venner.

MVM

Hej MVM

Krisen har selvfølgelig været en af grundende, men det er absolut ikke den eneste. Jeg har da i hvert fald set flere der har startet deres "MLM" forretning op uden at krisen er i nærheden.  Men der er også mange der har haft den selvstændige lyst, men manglede "kuglerne", sad og læste en veninde på facebooks tråd omkring 87/13 fordelingen i Berlingske (årets iværksætter) og her syntes jeg der var flere kvinder der gav udtryk for at kvinderne ikke altid turde. Nu er der pludselig mange der får øjnene op for en hamrende billig måde at starte på, som stadig kan kombineres med deres job.

Ifølge Amino er det sikkert stadig de arbejdsløse, de helt unge og naive og denne slags der arbejder i denne branche...Jeg har sagt det før...det er ikke en skam at sige nej tak til en mulighed, det er bare pokkers ærgerligt ikke at vide hvad man siger nej tak til. Som du siger utroligt hvis voksne mennesker ikke er i stand til at vurdere koncept, produkter, firma, supporten og deres eventuelle deltagelse.

Men jeg er fuldt på højde med dig i forbindelse med håndværkersbistand osv... Hvor mange forsøger ikke at få en vennepris? Hvor mange ville ikke give en opgave til en ven istedet for at kigge i de gule sider.

Vi ser til mange af de forskellige iværksættermesser folk på scenen fortælle om stort set hvad MLM handler om, ja bortset fra pengene og at der supporteres indtil der tjenes penge.

Affiliate er jo et af tidens buzz words...vildt nok. Jeg hørte for nylig et webinar om passiv indkomst og overraskende nok blev affiliate nævnt. Da jeg spurgte ind til det, så var det yderst sjældent det kunne give en passiv indtægt.

Martin

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 09:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin Slot:

Ifølge Amino er det sikkert stadig de arbejdsløse, de helt unge og naive og denne slags der arbejder i denne branche...Jeg har sagt det før...det er ikke en skam at sige nej tak til en mulighed, det er bare pokkers ærgerligt ikke at vide hvad man siger nej tak til. Som du siger utroligt hvis voksne mennesker ikke er i stand til at vurdere koncept, produkter, firma, supporten og deres eventuelle deltagelse.

Jeg vil mene, at de fleste herinde baserer deres skepsis på en lang række af tilfælde, hvor MLM-folk har forsøgt at præsentere både firma, produkter, koncept, support og firma. Er det så i orden at sige nej, hvis man har lyttet nogle gange og vurderet, at MLM-virksomheder over en bred kam ikke er noget man har lyst til at deltage i?

Det virker lidt søgt at blæse det op som om, at ingen herinde er i stand til at gennemskue, om et MLM-tilbud er noget værd eller ej. Jeg føler lidt, at du sidder og omtaler os allesammen som idioter, fordi vi ikke kan forstå, at MLM i virkeligheden er en fantastisk forretningsmodel.

Martin Slot:

Affiliate er jo et af tidens buzz words...vildt nok. Jeg hørte for nylig et webinar om passiv indkomst og overraskende nok blev affiliate nævnt. Da jeg spurgte ind til det, så var det yderst sjældent det kunne give en passiv indtægt.

Martin

Hvem har du spurgt om det? Jeg vil gerne udfordre dig. Opret en tråd her og stil spørgsmålet: Hvem har en passiv indkomst på grund af affiliate marketing?

Du kan ved samme lejlighed oprette en lignende tråd i MLM-forummet. Så laver vi en komparativ analyse af resultaterne.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 09:42

BZR:

Jeg vil mene, at de fleste herinde baserer deres skepsis på en lang række af tilfælde, hvor MLM-folk har forsøgt at præsentere både firma, produkter, koncept, support og firma. Er det så i orden at sige nej, hvis man har lyttet nogle gange og vurderet, at MLM-virksomheder over en bred kam ikke er noget man har lyst til at deltage i?

Det virker lidt søgt at blæse det op som om, at ingen herinde er i stand til at gennemskue, om et MLM-tilbud er noget værd eller ej. Jeg føler lidt, at du sidder og omtaler os allesammen som idioter, fordi vi ikke kan forstå, at MLM i virkeligheden er en fantastisk forretningsmodel.

Her er jeg så ret uenig med dig, og syntes du oversætter min tekst som det passer dig. Jo respekt til dem som har brugt tiden på at lytte. Jeg er fuldstændig klar over at mange siger nej tak. Men det syntes jeg absolut ikke Amino bæger præg af. Og nu var du jo selv inde og kalde min invitation for et MLM hvervemøde.

BZR:

Hvem har du spurgt om det? Jeg vil gerne udfordre dig. Opret en tråd her og stil spørgsmålet: Hvem har en passiv indkomst på grund af affiliate marketing?

Du kan ved samme lejlighed oprette en lignende tråd i MLM-forummet. Så laver vi en komparativ analyse af resultaterne.

Hvad skulle grunden til det være? Læs hvad jeg skriver, jeg spurgte på et webinar.

Men BZR der er ingen grund til at tage denne snak her, det syntes jeg er at pisse på trådstarter og intentionen med indlægget, som endda er skrevet med tydelighed.

Martin

Tilmeldt 4. Sep 08
Skrevet kl. 22:22

Tak for det Kim, og ja der stod navnet på personen, hvad du nok har set.

Er ikke pivet, men synes faktisk det er hamrende uetisk at rette i andre folks indlæg, ikke mindst i en overskrift.

Bedste hilsner

MVM

Side 1 ud af 8 (71 indlæg)