Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

en amino sagsøger mig nu for æreskrænkelse???

Side 5 ud af 7 (64 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:
Jeg bad dig udtrykkeligt om ikke at nævne navne, da det kunne give dig og os problemer, men det valgt du at overhøre og nu giver du dig selv og os masser af problemer.
Uanset hvad du mener, så skal du ikke hænge nogen ud på Amino, det håber jeg efterhånden du nu har lært.

Jeg har set sager som denne, der er endt med mange tusind kr. i erstatning til offeret og jeg har selv været igennem en 2 års retssag, fordi jeg kaldte en mand for svindler.
Så lad nu for helvede være med at blive ved, også i denne tråd med at grave dit hul dybere.

Bølgerne går til tider højt, og nogen af os skal lige have 1½ reminder fra Florida før den fiser helt ind Smile

Når det så er sagt, så det jeg husker fra den gamle tråd omkring emnet, er at emnet eskallerede og blev selv fremhævet yderligere af den ene part. Trådstarter kan til tider have en "akavet" tilgang til at skrive tingene/fremlægge dem på, men generelt læser jeg det mere som frustration.

I dag ser jeg svar i en debat den omtalte anden part svare:

"Kunden har en indsigelse, der ikke uden videre kan afvises. Det er en tvistig sag, som ikke har noget at gøre i en inkassoafdeling, der sætter en ære i at iagttage god advokatskik."

i en dialog mellem 2 andre parter, og dette finder jeg direkte usmageligt. Så ret beset, i min optik, så er trådstarter ikke den eneste der opfører sig "akavet".

Til dem af jer der skriver I ikke vil anvende lokaldistribution til omdeling, så tænk lige lidt over ovenstående.

Jeg ved ikke hvad der er værst, at miste omdeling af 30 flyers ud af 1000 (hvis det skulle ske) eller få en tidligere rådgiver til offentligt at blande sig i en sag og vurdere på andres vegne hvad der er god eller dårlig advokatskik i en sag hvor man ønsker juridisk assistance.

Jeg kender ingen af parterne, men jeg ved godt hvilken is der smager dårligst.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Til dem af jer der skriver I ikke vil anvende lokaldistribution til omdeling, så tænk lige lidt over ovenstående.

Umiddelbart har jeg fint tiltro til at afprøve en reklame omdeler ... det er begrænset hvor meget skade han kan gøre, men jeg har ikke no<biip> til at hyre en advokat/jurist (er ikke sikker på hvad der er tale om her ... men forskellen på advokater og jurister er basalt set den samme som "revisorer" og stats. aut. / registrerede revisorer idag) jeg ikke kan stole på ...

Jeg kender heller ingen af parterne, men syntes den her tråd er drevet for vidt. Trådstarter: Lyt til de mange velmenende råd, pak sammen og få sagt undskyld, og find nogle andre kampe og spild din tid på.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:
Umiddelbart har jeg fint tiltro til at afprøve en reklame omdeler

Jeg har absolut ingen problemer i at prøve lokaldistribution og hjælpe en iværksætter på vej, hvorfor når jeg skal have omdelt flyers, at de får lov til at give en pris på opgaven.

Men hvis en af mine rådgivere skrev sådan til en anden rådgiver om mig offentligt:

"Kunden har en indsigelse, der ikke uden videre kan afvises. Det er en tvistig sag, som ikke har noget at gøre i en inkassoafdeling, der sætter en ære i at iagttage god advokatskik."

Så kan jeg love dig for at vedkommende fik ørerne i maskinen. Det findes næppe noget mere uetisk end dette i forhold til nedgøring af en klient i offentligt forum.

Køb ren argan olie her

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,8 stjerner givet af 4 person

Martin Thorborg:

Allan I:

Martin Thorborg:

Jeg lader indtil videre debatten køre, da jeg syntes den er et godt eksempel på hvordan det kan gå galt med anklager mod andre mennesker eller virksomheder.
Det er vil være dejligt hvis alle satte sig bare lidt ind i ytringsfrihed og injurier :-)

De bedste hilsner

Martin

Nu vi er ved injurier - hvordan kan det så være, at der bliver ryddet flittigt op i tråde som denne, men ikke i MLM-trådene?

Her har det længe været kotume at svine MLM'erne til, kalde dem svindlere med lav moral og diverse andre injurier, uden overhovedet at have kendskab til virksomheden eller personen, som bliver svinet til.

Er det fordi vi ikke har stævnet nogen endnu?



For det første kræver det at de er tale om injurier.
Dernæst kræver det at vi bliver gjort opmærksomme på de aktuelle sager.
Slutteligt, så har vi halvt om halvt opgivet MLM kategorien, da lødigheden fra både MLM hadere og elskere er så lav, at det er en stor mødding af skrammel desværre.

De bedste hilsner

Martin

Der fik du i hvert fald bevist min pointe i meget fin stil!

Du taler nedsættende om MLM - og PLING - så er der topkarakter. Confused

Som jeg ser det, er en af de primære årsager til at det er en mødding af skrammel NETOP, at det er fuldstændig omkostningsfrit for "haters" at kaste om sig med injurier i trådene - og trådene kommer derfor næsten altid til at handle om for og imod MLM-branchen og ikke det, som tråden egentlig startede med at handle om.

Jeg er helt med på, at der også findes MLM-elskere, hvor lødigheden kan ligge på et meget lille sted, men det er faktisk længe siden, at vi har haft en "get-rich-quick" spammer inde i forummet.

Alligevel handler 90% af svarene i trådene om angreb og forsvar af selve branchen - og ikke selve trådstarters indlæg.

Det burde faktisk ikke være så svært at rydde op i - ved simpelthen bare at bede folk om at opføre sig pænt - og slette de person- og brancheangreb, der tydeligt ikke bygger på fakta. 

Jeg synes også det ville være synd, hvis en af de iværsætterbrancher med størst vækst bliver mobbet ud af Amino.

Men hvis du allerede har givet fortabt, så er det selvfølgelig svært at få rettet op på. Wink

 

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Jeg har absolut ingen problemer i at prøve lokaldistribution og hjælpe en iværksætter på vej, hvorfor når jeg skal have omdelt flyers, at de får lov til at give en pris på opgaven.

Det var nu bestemt heller ikke min mening at antyde andet, jeg er noget nær 100% enig med dig, jeg ville bare lige understrege en del af din pointe :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Allan I:

Der fik du i hvert fald bevist min pointe i meget fin stil!

Du taler nedsættende om MLM - og PLING - så er der topkarakter. Confused

Lad nu være med at føle dig så forfulgt, Martin får topkarakter ligemeget hvad han skriver - prøv at læse lidt med.

Jeg vil helst ikke "rodes ind i" debatten for og imod MLM, men det er mit helt generelle indtryk at MLM folkene er meget ømskinnede over for kritik og ofte svare med lange standardiserede svar og salgstaler der er set mange gange før.

Så længe der ikke er MLM-folk der vil erkende at der er (store) problemer i branchen, så vil alle debatter udvikle sig i samme retning - erkend nu at der er problemer i branchen så vil det være muligt at debattere videre derfra.

Jeg ønsker ikke at hijacke denne tråd, så lad os ikke starte en MLM-debat her ;-)

Stor hilsen
/Brian 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

Allan I:

Er det fordi vi ikke har stævnet nogen endnu?

Hej Allan

Der fik du mig til at trække på smilebåndet...Big Smile må tilstå at jeg syntes dit svar er "lidt malplaceret"... Wink

Men for at komme til sagens kerne, så ville jeg (hvis jeg var trådstarter) skynde mig at rydde op i mine svar, tage kontakt til personen og prøve at lukke sagen. Jeg har selv haft en lignende sag hvor jeg med lethed kunne have kørt en injuriesag og ville have vundet.

Men hvis lokaldistribution for ridser i lakken pga. diverse indlæg, så ender du som taber ligegyldigt hvad der sker. Det er jo ikke særlig smart, hvad enten du føler du har ret eller ej. Ingen kan ændre på fortiden, så se fremad og se på hvad du kan gøre der kan gavne dig...

Mvh. Martin

Du kan selv være malplaceret. Big Smile

Jimi Hove havde allerede taget de indledende skridt til at afspore debatten - og Martins sidste svar til trådstarter lød meget som et "vi lader billedet stå et øjeblik..." - derfor tillod jeg mig at snige kommentaren ind.

Jeg har gået med den et stykke tid - og synes egentlig den passede meget godt ind, så jeg vovede pelsen. :-)

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor jeg elsker internettet. Det er helt bestemt en gave fra gud...eller er det en forbandelse ?

For gøre det KORT, når man sidder foran skærmen, kan man finde på skrive hvad som helst om folk, firma, uden være klar over konsekvensen.
Han skal nok forstille sig det man skriver virker sjov, uskadeligt. Men i virkligheden er den meget grov op opfattes anderes af andre.

Så Det bedste du kan gøre er prøv bliv venner med hvem end du er kommet i klemme med.

Du og ham anden vedkommende får intet ud af det.Så stop barnelegn, mens den er god.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Der fik du i hvert fald bevist min pointe i meget fin stil!

Du taler nedsættende om MLM - og PLING - så er der topkarakter. Confused

Som jeg ser det, er en af de primære årsager til at det er en mødding af skrammel NETOP, at det er fuldstændig omkostningsfrit for "haters" at kaste om sig med injurier i trådene - og trådene kommer derfor næsten altid til at handle om for og imod MLM-branchen og ikke det, som tråden egentlig startede med at handle om.

Jeg er helt med på, at der også findes MLM-elskere, hvor lødigheden kan ligge på et meget lille sted, men det er faktisk længe siden, at vi har haft en "get-rich-quick" spammer inde i forummet.

Alligevel handler 90% af svarene i trådene om angreb og forsvar af selve branchen - og ikke selve trådstarters indlæg.

Det burde faktisk ikke være så svært at rydde op i - ved simpelthen bare at bede folk om at opføre sig pænt - og slette de person- og brancheangreb, der tydeligt ikke bygger på fakta. 

Jeg synes også det ville være synd, hvis en af de iværsætterbrancher med størst vækst bliver mobbet ud af Amino.

Men hvis du allerede har givet fortabt, så er det selvfølgelig svært at få rettet op på. Wink



Nu læser du så ikke hvad jeg skriver.
Jeg taler "nedsættende" om alle debattørerne i kategorien, både dem der syntes MLM er noget skidt og dem der syntes det er fantastisk. Jeg syntes generelt niveauet for begge parter er meget ringe.
Jeg har personligt ikke det fjerneste mod MLM, hvis det bliver drevet lovligt og etisk og det har jeg faktisk ytret mange gange.

Jeg har også i lang tid forsøgt at holde kategorien ren for tåbelige indlæg, men ja, jeg har givet op for nogle år siden, da ingen af parterne kunne holde et sagligt niveau.

Skulle vi holde kategorien ren, så ville det koste lige så meget tid, som alle andre kategorier på Amino og de ressourcer har vi ikke.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er faktisk trist at man må ikke forholde sig kritisk til nogle ting i dk uden at få jura på nakken.

man kan ikke mene at vedkommende handler uacceptabelt i mine øjne uden at man får en stævning? Man må ikke være negativ, men må ikke kritisere man må ikke fortælle sit mening, blot skrive hvor dejligt og skønt det hele er.

Nu er jeg ikke fra dk, og da jeg kom her til undrerde mig over at man siger , man bliver oplært i folkeskolen at sige at alt er godt(selv oom ikke er det) at man har det godt da hjemme, man kan ikke sige at en anden skole elev er en dum svin fordi at han f.eks skubbede mig i pausen- uhe så skal jeg give en undskyldning! Det er jo en vanvittig samfund!Fair skal være fair i dette liv, man skla have ret til at forsvare sig, hvis man mener at den anden har puffet til mig lidt for voldsomt.

I dk hvis tyvene angribber en i ens hjem så man man ikke slå tyven, da det ville være brug af vold og jeg vil blive dømt for det og ikke tyven der er noget galt med men mig??det er bare nogle ting som jeg ikke kan forstå i dk, og kommer aldrig til det!

Side 5 ud af 7 (64 indlæg)