Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Føler vores website forærer værdi væk til dårlige affiliateaftaler

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

For ca. et halvt år siden gik jeg i gang med at opbygge en affiliateindtægt på www.bryllup.dk

Vi har store bannere på centrale dele af sitet, som giver os betaling pr. klik og vi har en række keywords, hvor vi får penge, når der er et salg.

I starten var vi noget forundrede over at der ikke rigtig var nogen nævneværdig indtægt og affiliatenetværket fortalte at vi "lige skulle være tålmodige".

Nu har det kørt så længe, at jeg er nået en tand videre end utålmodig - jeg er simpelthen begyndt at føle, at de tager måsen på os fordi vi skaber en masse markedsføring og branding for store, kendte firmaer.......... og i sidste uge tjente vi 151 kr. (hvilket er det hidtil største).

Jeg går derfor med tanker om at droppe affiliate på sitet igen fordi jeg oplever at affiliatenetværket og kunderne nasser på os - det lyder lidt "brysk", men jeg synes dårligt balancen kan blive mere skæv. Vi forærer en masse markedsføring væk gratis på den her måde - det kan da ikke være meningen?

Bannerne er målrettede, vi har et købestærkt publikum (de skal giftes = de skal købe rigtig meget på kort tid) og selvom trafikken ikke er prangende, er den dog noget over sites, jeg kan konstatere "svømmer" i affiliateindtægt.

Gode råd modtages gerne inden jeg (måske på forkert grundlag) kyler affiliate-ideen i skraldespanden igen.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 09:25

Hvis dine konkurrenter også er tilmeldt det samme affiliate-netværk, så kan du ikke tro på at deres trafik er lavere, og tjener mere. Jo mindre de er bedre til at konvertere besøgene til kliks. Har du kigget på konverteringsoptimering

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 09:49

Vi har lagt bannerne på og indsat keywords og måske er det naivt, men jeg forventer ikke at det skal være et decideret arbejde for os. 

Vi skal koncentrere os om at lave indhold til sitet - ikke bruge en masse tid på annonceringen. Det var netop derfor vi valgte affiliate-modellen fordi vi der ikke skal sælge, administrere, bogføre og servicere en masse annoncører.

Jeg forventer at det er som at købe en bil - at så kan man køre. Ikke at man får en bil, der ikke køre med mindre man er mekaniker og kan justere en masse ting før den kører.

Måske vi har en forkert indgangsvinkel, men vi har et eksisterende, fungerende, velbesøgt site og jeg forventer at affiliate er en måde at få en indtægt på det eksisterende, uden at skulle sætte tid og energi af til at drive affiliate-delen.

Vi er her for at drive website og give folk noget godt indhold - vi er her ikke for at blive eksperter i SEO og markedsføring :)

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 09:52

Hej

Umiddelbart ser dine bannerereklamer ret målrettede ud.

Dog vil jeg mene at du måske bør droppe de 2 øverste bannere. Man lægger ikke mærke til dem og de optager plads.

Til gengæld er reklamerne i venstre side gode med de overskrifter du laver.

En ting som jeg kan anbefale dig er at arbejde med affiliate links inde i artikler eller umiddelbart efter artiklen (hvis du ikke vil have reklamelinks i selve artiklerne), da dette sandsynligvis vil give en meget bedre effekt. Forestil dig at brugeren lige har læst artiklen og så nemt som en forlængelse af læsningen kan klikke på et relevant reklamelink.

Mvh. Ken

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 10:04

Jeg har det på nøjagtig samme måde med affiliate, og er sådan set parat til at rydde samtlige sites for disse bannere, da det ganske enkelt ikke er tiden værd (tiden jeg bruger på at tænke på hvor lidt disse bannere egentlig indtjener)

Så hvis små iphone og ipad's sites og diverse "prissammenlignings sites" kan "svømme" i affiliateindtægter, så er der altså noget grundlæggende galt med systemet, eller også har jeg, ligesom min kollega her, fuldstændig misforstået hele konceptet omkring affiliate.

Fra København
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Fra  Pumacode Skrevet kl. 10:49

Det er svært at få folk til at klikke på bannere, tekst links er bedre. 

Efter min mening er bannerreklame død, jeg bruger det kun til at skabe tryghed, så tænker folk: (Her tjener han sine penge, så er dette ok).

Det er mine erfaringer.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:06

"Banner blindhed" er jo en kendt sag. Mange ignorer simpelthen bare banner reklamer på websites. De registrerer nok brandet som du siger, men de klikker ikke. Så på den måde har du nok ret. Det er jo også derfor langt de fleste sider der udbyder bannerannocering gør det med en CPM (cost per impression) og ikke pr. klik.

Med affiliate marketing skal man mere tænke over hvad man kan tilbyde ens besøgende i forhold til købsprocessen. Det er derfor de enkle prissammenligning sider virker - de giver det hurtige overblik over priser og fordele.

Med affiliate marketing bliver du nødt til at tænke over hvordan du får så mange kliks som muligt videre til annoncøren. Produkt anmeldelser er altid gode, webshop reviews, link i artikler til et bestemt produkt. Hvis du for eksempel skriver en artikel om bryllups invitationer, så link til en eller flere sælgere af kort og sammenlign dem gerne. Giv dem stjerner og prioriter dem.

Skriver du en artikel om brudekjoler så smid gerne nogen links til shoppen osv. Eller tilbyd en gave (kan være en ebook eller guide fx) og få så deres email tilgengæld. Så kan du sende gode tilbud på mail senere. Det er også en måde at gøre det på.

Hvis det lyder som arbejde, så er det fordi det er det. Det er en forretnings model som kræver man tænker meget mere i 'call to action'. Så måske ville det være bedre for jer med banner salg eller bare Google Adsense, som har personaliserede reklamer.

Nu tog jeg lige et hurtig kig på jeres side og mit første indtryk er at der er for mange reklamer. Det giver banner blindhed og alt for mange valgmuligheder for brugeren - information overload. Bannerne i toppen synes jeg udvander jeres brand. Desuden får jeg en ikke relevant reklame under titlen. Prøv med Google Adsense i stedet for.

I venste sidebar har i en titel der hedder 'Bryllups rejser' men banneret viser en Skiferie for hele familien, det hænger ikke sammen.

'Søg forhandler' boksen synes jeg bør være mere fremtrædende og mere grafisk, især hvis firmaerne betaler penge for at være der.

Hvis det var min side, ville konklusionen være at fjerne alle bannere fra forsiden, sidebaren, og bruge Google Adsense i stedet for. Put affiliate linksene ind som tekst links i relevante artikler i stedet for. Det tror jeg ville give jer væsentlig højere indtægt.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 15:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Kenneth,

Normalt er jeg ikke meget for at hjælpe dig, fordi jeg ved du er ekstremt dårlig til at sige tak for den hjælp, du får. Samme billede tegner sig så småt her, hvor det ikke rigtig virker som om, at du er taknemmelig for den feedback, du får. 

Nu prøver jeg alligevel. 

Der er ingen grund til at afskrive affiliate markedsføring på det grundlag, at du ikke kan finde ud af det.

Bannere (CPM-visninger) egner sig bedst til offline/online branding og ikke til direkte salg. Medmindre der er tale om intelligente og subtile bannere, der er i stand til at involvere den enkelte besøgende. Eksempler på disse kan du finde på de fleste store hjemmesider, hvis du løber FDIH's liste over bedst besøgte sider igennem. De er sjældne i affiliate-universet lige med undtagelse af sportsbetting-nichen.

Det du burde fokusere på er tekstlinks i forbindelse med anmeldelser og omtaler af de produkter, du gerne vil sælge. Tekstlinks konverterer bedre, selvom det er vigtigt at understrege, at det er ikke er linket i sig selv, der konverterer.

Det er med andre ord teksten, der konverterer.

Skriv involverende, motiverende og troværdigt. Det er du nogenlunde vant til fra kennethlund.dk. Tag samme opskrift og overfør den til Bryllup.dk. 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:58

Kjaerbo:

Så hvis små iphone og ipad's sites og diverse "prissammenlignings sites" kan "svømme" i affiliateindtægter, så er der altså noget grundlæggende galt med systemet, eller også har jeg, ligesom min kollega her, fuldstændig misforstået hele konceptet omkring affiliate.

Jeg tror du har misforstået systemet ja Smile Affiliate annoncering er godt for annoncøren, da han kun betaler pr. salg, det er samtidig godt for hjemmesider bygget til at generere salg.

Mange medier, som f.eks. TV2.dk benytter sig af CPM aftaler i stedet, da det er bedre for TV2. Det kan også være godt for annoncøreren på den lange bane, men det er mere risikabelt, da der ikke er garanti for salg.

TV2.dk kunne også tjene penge på affiliateaftaler, men det kræver arbejde at optimere annoncematerialet til indholdet.

AdSense er nok den bedste løsning for dem der ikke har tiden til at arbejde med at optimere annoncerne, da annoncerne på AdSense selv tilpasser sig indholdet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 16:12

Super feedback - jeg skal nok lige vende nærmere tilbage, men vil gerne lige rette en mulig misforståelse:

Flere af jer skriver at vi bør bruge tekstlinks - det var det jeg mente, da jeg skrev keywords. :) Er der en artikel om eks. hairextensions, laves relevante ord i dén tekst automatisk om til affiliate links til den forhandler, der er i affiliatenetværket :)

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)