Ja det er nok ikke lige det indtryk man sidder tilbage med, efter at have haft et par sælgere fra diverse udbydere af bannerannoncer i røret :-) Så må der vel findes udbydere af bannerannoncer, som er målrettet portaler i stil med bryllup.dk og ikke mindre mobilabonnement sammenlignings sites m.fl., som ikke har særlig meget andet indhold end reklamer og seo artikler? |
Kjaerbo:Ja det er nok ikke lige det indtryk man sidder tilbage med, efter at have haft et par sælgere fra diverse udbydere af bannerannoncer i røret :-)
Vi har forsøgt os med bannerannoncering på en række sites med CPM afregning og det kan ikke betale sig på den korte bane. For en stor virksomhed, der samtidig kører TV, radio osv., så er det anderledes, da genkendelseseffekten stiger jo flere steder man bliver set.
Kjaerbo:Så må der vel findes udbydere af bannerannoncer, som er målrettet portaler i stil med bryllup.dk og ikke mindre mobilabonnement sammenlignings sites m.fl., som ikke har særlig meget andet indhold end reklamer og seo artikler?
Det sker at et affiliatenetværk har CPM annoncører, men det er til en meget lav CPM, helt forståeligt. Hvis du var annoncør, ville du så ikke gerne betale en højere pris pr. visning på et stort relateret site, end på 1.000 mindre sites?
Hvis du med mindre mobilabonnement sammenlignings sites mener sådan nogen som os, så kan jeg da fortælle at vi med omkring 4.000 daglige besøgende, nu er blandt Danmarks største inden for mobil priser og at flere og flere af vores brugere kommer igen.
Faktisk er vi netop startet med at levere vores priser til en af vores største konkurrenter via et feed og har en håndfuld ungarbejdere til at sidde og opdatere priserne. Inden året er omme, så tør jeg også godt garantere at vi er på banen i yderligere 1-2 lande.
Tilbage til topic
Hvis jeg havde en bryllupsside, så ville jeg fokusere på artikler om tøj til gommen. Sammensæt hele pakken til ham og benyt affiliatelinks til butikkerne. Tøj og tilbehør giver 15-20% i afregning og hele pakken kan sagtens snige sig op på 10.000,- kr., eller 1.500 - 2.000,- kr. i afregning.
Prissammenligning på brudekjoler er nok sværere, da de fleste skal prøve 10-20 kjoler først og ofte handler i en fysisk butik, men hvad med slotsophold osv., der må da være masser af muligheder for at skabe sådanne salg.
Når annoncering for spil bliver lovligt senere i år, så tror jeg også at reklamer for online bingo vil ramme plet. Det giver enten en fast pris pr. ny spiller, eller en procentdel (25-50%) af overskudet - for life!