Mit bedste råd er at erstatte ordet "sælge" med ordet "hjælpe". |
Rigtig god ide! - tak Tommy :-)
Mit bedste råd er at erstatte ordet "sælge" med ordet "hjælpe". |
Hej med dig :-)
Rigtig god ide! - tak Tommy :-) |
I frb. med salg, så er der jo både opsøgende salg og salg til eksisterende kunder. Jeg har bedst succes med at henvende mig til eksisterende kunder og spørge, hvad de har brug for. Hvis der er en periode, hvor jeg gerne vil have mere arbejde ind, end der kommer af sig selv, så spørger jeg kunderne om de kender en, der har brug for nogle af de produkter jeg har i butikken. Det gør de altid, hvis man har behandlet dem godt. Jeg fik min inspiration til den model i thomas rosenstands video, som du kan se her: http://www.amino.dk/blogs/rosenstand/archive/2010/08/25/kundeemner.aspx Venlig Hilsen Allan |
Fremragende Allan - tusind tak! |
Én god passion om at lave branches bedste hjemmesiden er det vigtigste óg levere den bedste service er vigtigste jeg synes selv jeg er kommet langt med min hjemmeside omkring strip teáse og polterabend´ her et par tips hvad jeg selv gør http://www.amino.dk/forums/t/110067.aspx#731757 |
Mit udgangspunkt er altid, at et salg skal være til kundens fordel - dette sikrer positive og varige kunderelationer. I modsat fald vil jeg hellere erkende, at det kan jeg ikke gøre bedre og lykønske kunden med den nuværende fine løsning - og så gå videre til næste kunde. Jeg spørger typisk om hvad der ligger til grund for nuværende løsning (leverandør). Som regel svares prisniveau, service, leveringstid, kvalitet osv. Herefter closer jeg således: Det vil sige, hvis jeg kan finde en løsning med samme leveringstid og kvalitet, men med endnu bedre service og pris, så er det noget der er interessant for dig/jer? Eller....hvad kunne få dig/jer til at overveje et skift af leverandør? (Her giver kunden dig argumenterne du kan få ham i hus på) Endelig....idag er folk trætte af sælgere, det er yderst vigtigt at have en åbning der vækker interesse, og som signalerer oprigtighed og potentielle fordele for kunden, og dette indenfor 30 sekunder. |
Hej. Kanon dialog hele vejen igennem. God diskussion der er sat igang. Men læg mærke til det meste iværlsætter-undervisning handler om moms, regnskaber og andre vigtige ting, men ikke det livsvigtige omkring salget. For det er rigtigt: Uden salg ingen forretning. Uanset hvor gode dine ideer er. I har helt ret. Sælg ALDRIG noget som kunden ikke har brug for. Interesser dig ærligt for kundens behov. Stil de rigtige spørgsmål og lyt. Så kan det ikke gå helt galt.... Håber vi ses på lørdag, hvor jeg har indlæg på iVærksættermessen - iøvrigt om salg og holdninger. Vi ses Hilsen Rolf |
80 % af det du siger, påvirker ikke købsbeslutningen. Lidt provokerende men min påstand bygger på 80/20 reglen. Ens opmærksomhed under en dialog er fokuseret på 80% non-verbal og 20% verbal, eller i den retning. Jeg har lige afholdt 8 workshops for i alt 50 mennesker. Og deres feedback var mere på min høje energi og brændende engagement i dem, end det var om indholdet. Derfor vil jeg gerne lede tankerne hen på ens – Kropssprog Man kan opsummere det i denne sætning ”Viser og udtrykker jeg, at jeg gider kunden” For det kan godt være at du siger alt det rigtige, men hvis kunderne ikke oplever, at du virkelig gider dem, så kommer købsbeslutningen aldrig. Du kender det måske selv, når du f.eks. ringer ind til din mobil operatør, og får en medarbejder der ikke gider dig. |
Super Godt indlæg Rolf - tusind tak! |
Hej Glenn,
Det er en påstand jeg må udfordre dig på. 30 års forskning i salgsadfærd viser faktisk det modsatte - det er det du siger i mødet med kunden der gør en kæmpe forskel. De spørgsmål du stiller gør en kæmpe forskel... At du stiller de rigtige spørgsmål der udvikler kundens behov handler om at bruge din verbale adfærd... og så lytte lytte lytte 75% af tiden...
|