Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uden salg - ingen forretning! - Hvad er DINE bedste salgsråd?

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Iværksætter,

Kender du det?

Du har et fantastisk produkt, og du ved alt om de fortræffeligheder dit produkt kan hjælpe med at løse for kunderne - og nu skal du bare lige have kunderne til at købe det.

Salg er en af de største udfordringer for de fleste iværksættere.

MEN - der er jo nogen der lykkes og opnår succes.

Dem kan man jo vælge at lære af!

DERFOR: Del dine gode råd og succeser med andre der arbejder med salg her!

På denne måde kan du inspirere andre til at få succes med deres salg og deres virksomhed.

"If you have an apple and I have an apple and we exchange apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas" 
- George Bernard Shaw.

De bedste hilsner

Anders Christian Hjort

www.snowballhill.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Mar 11
Skrevet kl. 09:56

Jeg har succes med at stille gode spørgsmål der åbner kunden for at tale om sine udfordringer på det område hvor mine produkter kan hælpe.

Stil spørgsmål og lyt 75% af tiden til det kunden har at fortælle om sine udfordringer - på det område hvor du og dine produkter kan hjælpe...

De fleste kunder elsker at fortælle om det de arbejder med...

Det kender vi vel alle fra os selv?

Der er en årsag til at vi har fået 1 mund og 2 ører :-)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 10:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder som gode råd for telesalg.

Det er egentlig rimelig simpelt - lad kunden føle sig forstået - og forstå kunden.

Får du ikke et salg, - så bliver du klogere.

Vær høflig - husk du trænger dig på. Undlad postulater. Brug ledende spørgsmål indimellem når du gerne vil navigere dig et bestemt sted hen i samtalen.

Og råd nr. 1 må jo være at røret skal løftes mange gange, - og at man ikke skal være bange for det.

Gu fanden skal man ringe, også selvom nerverne sidder udenpå tøjet - det er da ligegyldigt - man prøver, - og man gør sit bedste !

Og lad være at være bange for store kunder. Skal du sælge rengøring - så ring også lidt til de store selskaber. Måske leder coca-cola efter et nyt rengøringsfirma og ender med at slå op i telefonbogen. Der er jo ikke nogen sælgere der tør ringe til de store kanoner :)

Og hvis du har faste produkter i form af hyldevarer, - der ikke i særlig høj grad kan tilpasses kundens behov - så er chancen for salg mindre end hvis du kan løse kundens problemer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09

Anders Christian Hjort:
Stil spørgsmål og lyt 75% af tiden til det kunden har at fortælle om sine udfordringer - på det område hvor du og dine produkter kan hjælpe...

De fleste kunder elsker at fortælle om det de arbejder med...

Det tror jeg er rigtigt. Jeg tror også, at det er langsigtet. Det er ikke her og nu, men det er vejen, hvis du vil skaffe venner og et godt ry. Sælgere er folk, der har noget spændende at berette og kan gøre det på en fascinerende/fængslende måde. Her og nu. Desværre, for det betyder også, at charlatan'erne finder en eller anden løgn, som sælger. Det virker på kort sigt, men man er YT på lang sigt.

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Mar 11
Skrevet kl. 10:16

Ikke kun i telesalg - også i mødet med kunden i øjenhøjde...

Spørgsmål har den psykologiske effekt at man ikke kommer til at fremstå som en pågående sælger, men et behagligt og lyttende menneske der gerne vil hjælpe.

Bruger man spørgsmål og lytter det meste af tiden, vil du styrke relationsbygningen og fremstå mere tillidsfuld, rådgivende, og troværdig -  ligesom man indirekte "styrer samtalen".

Forskningen og den praktiske erfaring viser at succesfulde sælgere stiller gode og relevante spørgsmål og kunden fortæller om sin verden og udfordringer 75% af tiden.

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 10:18

Mit råd vil være ikke at fokusere for meget på en salgskanal i starten. Vær åben overfor det hele, og prøv så meget som muligt. Pludselig finder man kanaler som bare virker til lige ens produkt. 

Da jeg skulle sælge hjemmesider, webshops og grafisk design var vi først åbne overfor det hele. Vi prøvede derfor:

- At gå fra butik til butik i København
- Netværksgrupper
- Annoncer på portaler
- Annoncer i lokalblade
- Ekstern mødebooking
- Deltage på debatfora
- Google Adwords
- SEO
- Holde gratis foredrag og kurser erhvervsråd og lignende

Så åbenhed og gå-på-mod er virkelig noget der kan give resultater.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15051
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forstå din kundes behov, så er det meget lettere at dække det... Dvs brug tid på at sætte dig ind i, hvad dine kunder laver, hvordan de laver det og hvorfor de laver det sådan.

Så undgår man at spilde en masse tid, og man slipper for at spilde kundens tid!

Bemærk ovenstående er B2B, men kan delvist overføres til B2C også ;D

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Mar 11
Skrevet kl. 10:31

Kanon Nikolaj!

Den vil jeg bruge!

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:40

Mit bedste råd må være, at man tager udgangspunkt i kundens udfordringer og er ærlig omkring, hvorvidt man kan gøre tingene nemmere, billigere eller smartere for kunden :-)

Tog selv et råd til mig fra en gammel kollega om, at et salgsmøde langtfra kun handler om salg - det handler også om, hvordan du selv kan udvikle dit produkt, fordi du er kontakten til "den virkelige verden" og de virkelige udfordringer.

Så selvom du ikke trækker salget hjem, så bliver du klogere på, hvad der egentlig skal til, før din løsning er netop det, som kunden mangler.

På samme måde gælder det ved opfølgende salg - se hvordan kunden benytter dine varer mm.

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Mar 11
Skrevet kl. 10:52

Super godt input Monin - tak!

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)