|
Jeg kan sagtens oprette en faktura Jeg kan se den går i ubetalte debitorer - men ikke se hvordan jeg skal vælge post for hvilken omsætningskonto den skal ind på. Den har kun konto for ubetalte fakturaer, og jeg kan jo så ikke simulere bogføring eller se den i regnskabet jeg kan godt genkalde den i klasseklade og godt vælge bank som konto den skal ind på når den er betalt, men der vil jo stadigt mange hvilken konto i omsætning den skal ind på et eller andet opretter jeg forkert vh |
Jeg tror jeg kender fejlen - jeg har lavet en faktura, og ladet den gå på 56100 - ubetalte. Jeg skulle ha oprettet den på en omsætningskonto - så ville den selv ha valgt 56100 som jo er ubetalte som modpost.
Nu har den kun ubetalte, og nu nytter det jo ikke noget, ved betaling, at lade den gå i bank - for så kommer den vel ikke ind på sin korrekte omsætningskonto
Jeg kan heller ikke slette den som det er nu,
Kan jeg lave en modpost hvor jeg på samme bilagsnummer debiter de ubetalte samme beløb, og så en ny faktura hvor jeg i stedet krediterer den korrekte konto i omsætningen - så den er klar ved betalling?
vh
Bliv gratis medlem