Var i dag inviteret som gæst til et JCI arrangement i Billund, som forløb rigtig godt og humørfyldt.
Da dagens program ligesom var overstået, og ordet blev frit – fik jeg en idé og rejse mig og spurgte om jeg måtte stjæle 5 minutter… Hvilket jeg gerne måtte :o)
Jeg rejse og fortale at jeg netop har ansat min første fuldtids ansatte i min virksomhed, hvilket jeg forventer ikke bliver den sidste… Og at jeg godt kunne tænke mig om de kunne skrive et par stik ord ned, som beskrev en god arbejdsplads for dem…
Så jeg havde noget jeg måske kunne bruge, som en retningssnor for mine mål som arbejdsgiver!
Jeg fik 10 lapper retur (ud af 10 mulige), og har nu løbet dem igennem, og tænkte jeg vil dele dem med jer, da nogen af jer jo måske er/kommer i samme situation.
Og så er der da det arbejdsværktøj til mig/jer som leder, at tænke over, og evt. sætte som mål for jeres virksomhed..
De skrev helt anonym:
- Spændene udfordrende arbejdsopgaver - Involvering i virksomhedens udfordringer - Mulighed for selvstændig ageren - Godt humør - At der er masser af udfordringer, og at man kan arbejde selvstændig, men under ansvar - Frihed under ansvar - Sociale arrangementer - Chefen interesserer sig for videreuddannelse - Varierede opgaver - Synlig chef - Klare mål - Frihed til nogle opgaver - God introduktion til firmahistorie og værdier - Åben og ærlig dialog med chefen - Afstemning af opgaver og ansvar - Fleksible arbejdstider - Klare mål - Opgaver som er tilpas udfordrende - Frihed under ansvar - Mulighed for fleksible arbejdstider - At arbejdspladsen bakker op omkring medarbejderens ønsker omkring uddannelse, og modsat kræver at medarbejderen tager yderligere uddannelser - Klare retningslinjer for hvilke forventninger chefen har til arbejdsopgaven/opgaverne - Godt arbejdsmiljø - Humor - God kommunikation - Information - Anerkendelse - Tydelig kommunikation - Glæde - Tydelige rammer
Hvor er jeg dog glad for at jeg var fræk nok til at spørge 10 vidt forskellige mennesker jeg ikke kender, om de ville bruge 5 min. på mit lille ønske…
UMA er til dig der søger en fleksibel kontorløsning, besøg UMA Workspace på Vestergade i centrum af København, lige her og glem alt om hjemmekontorer og cafeer.