|
Bank råd må altid kombineres med almindelig sund fornuft. Det er naturlig sund fornuft at en virksomheds obligation kan tabe sin værdi. Om en statsobligation taber sin værdi er knap så sandsynligt medmindre det er en Græsk statsobligation.-) Så igen - sund fornuft - en dansk statsobligation tvivler jeg på taber sin værdi inden for de nærmeste par år. Men skulle det ske - så er bank garantien på de 750.000 nok heller ikke meget værd alligevel, og så er det så sikkert som at have pengene stående i banken... |
Fantastisk billede - det tredje af dem - i den kontekst...haha..priceless..
Nå, utroligt at der stadig bliver anbefalet investering i ejendomme i denne her tråd her..
Så vidt jeg har forstået - skulle pengene være nogenlunde tilgængelige - altså investeringen skulle være likvid, således at man relativt let kan få fingere i dem uden de store omkostninger/for meget besvær/ventetid. Så ejendomme er no go.....i dén grad...
Men Martin, er det privat eller via dit firma du skal ha' placeret pengene? For i dit første indlæg, skriver du det er provenuet af dit hussalg (privat?), men sidenhen er det via din virksomhed (den med de 0,25% i rente)?
- ikke at det burde gøre den store forskel mht. bankernes villighed til at give dig en god rente - men det gør det åbenbart. Jeg er overbevist om at du kan få 2% uden forhandling uanset privat eller virksomhed: http://www.mybanker.dk/bank/ny_konto/opsparing/?MybankerComparisonForm_74_tab_name=tab3 her er da et par muligheder. Meeen du må hellere nøjes med max de 750.000...:)
Men iøvrigt på linje med Demib - simpelthen for tåbeligt at man er nødt til at ha' 17 forskellige banker (hvis man er i den lykkelige(?) situation at ha' så mange kontanter)...
Bliv gratis medlem