Jeg har et tillægsspørgsmål. Jeg har også læst at det er bedst med en dansk host i Danmark (udover DK-domæne).
Hvad så når det kommer til DNS? Jeg har godt læst at gratisdns.dk er gratis og godt etc etc. Joker.com er dog billigere så vidt jeg kan se når det kommer til .com-domnæner og de virker udmærkede.
Jeg har et tillægsspørgsmål. Jeg har også læst at det er bedst med en dansk host i Danmark (udover DK-domæne).
Hvad så når det kommer til DNS? Jeg har godt læst at gratisdns.dk er gratis og godt etc etc. Joker.com er dog billigere så vidt jeg kan se når det kommer til .com-domnæner og de virker udmærkede.
Google er vist ikke helt ligeglad med, om .dk domæner er hosted i Danmark eller ej. Du vil også få mærkbart bedre svartider fra en server, som står i Danmark fremfor Tyskland, England eller Holland.
Vedr. dns, så tilbyder de fleste udbydere (jeg inklusiv) at du kan redelegere domænet til deres DNS servere - så er der styr på det hele, og du skal ikke tænke over DNS opsætning.
Vil i sige det er en fordel at have dot dk eller kan dot com være ligeså godt ?
Hvis du henvender dig til det danske marked, så bør det være et .dk domæne, det skaber også en vis tryghed hos forbrugeren. Lad iøvrigt være med at fokusere på unlimited hosting, kig hellere på nogle af de andre parameter som kvalitet, ry osv. Der er masser af affilliate sider med hosting priser , men husk, dem der betaler mest, oftest bliver placeret øverst ;-)
Tak, ja, men det var nu ikke så meget om der kan redelegeres til et hotel. Det var mere DNS-servicen jeg tænker på - om det har betydning hvor den ligger. Indtil nu har jeg kun læst om hvor hosten skal ligge.
Ja jeg kan kun tilslutte mig Unoeuro. Har prøvet lidt af hvert de sidste 15 år og at er billige og tilbyder gratis dns forward af ekstra domæner er super, men VIGTIGST:De har en super-hurtig mail support og er uhyre stabile! Og så har de også fundet ud af have tilfredse kunder på deres site
Jeg vil gerne anbefale Meebox da de ikke oversvømmer deres servere med domæner og har god support. Brugergrænsefladen er Cpanel, som ikke er super brugervenligt, men efter lidt tilvænning, er det faktisk OK. Den bedste løsning til prisen :)
Husk at undersøge om din udbyder har SQL-databasen på samme maskine som dit domæne (localhost), hvis du bruger et CMS (Drupal, Joomla, Wordpress, Magento, Prestashop), som typisk har en bagvedliggende database.