Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Katastrofe i Japan

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Lars Tyndskids Marker
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

IOOS Internet ApS:

Mit indlæg var mere generelt hen i mod, om det er etisk korrekt at tjene penge på nødhjælsarbejde, og dermed indirekte katastrofer. Det mener jeg det er. 

Jeg kan garantere at civile (krigsofre) fra Afghanistan er interesseret i al den hjælp de kan få. Mit gæt er at det også gælder generelt når folk lider under hungersnød, naturkatastrofer e.lign. 

Hvad med at lave et website, hvor du opfordrer til økonomisk støtte, og hvor ALLE pengene går ubeskåret til Japan? Bild ikke dig selv ind, at du gør en god gerning - for det gør du først, når du er uselvisk! :-)

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 02:00
Hej Frands99

Som du sikkert har lært i forbindelse med en uddanelse, så er der mange firmaer der sender spørgeskemaer, eller lign. ud for at se om der kunne være et marked for Deres produkter eller services.

DET kunne du måske gøre, og så lige huske at få de pårørendes meninger med. Jeg tror næppe at de kan se humoren eller vigtigheden i at du gerne vil tjene et par håndøre, når de lige har mistet nogle.

Det kan godt være at du/I mener at dette indlæg er lidt hårdt. Men jeg synes på ingen måder at det er iorden at drive forretninger på andres ulykker. Slet ikke når der (hvem ved) muligvis står børn der lige har mistet Deres forældre.
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 07:52

Miltoft:
Det kan godt være at du/I mener at dette indlæg er lidt hårdt. Men jeg synes på ingen måder at det er iorden at drive forretninger på andres ulykker. Slet ikke når der (hvem ved) muligvis står børn der lige har mistet Deres forældre.

Okay... Du vil så have Falck forbudt? eller hvad med BT ? en tur inde på bt.dk viser ligenu at de 3 meste læste ting omhandler katastrofen i Japan, mon ikke de tjener penge på at skrive om det

Nej come on, vågn op.

At nogle laver en affilateside er hverken bedre eller værre end hvis feks en nødhjælpsorganisation betaler for en annonce på feks bt.dk

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 07:58

Jeg kom lige til at tænke på det ældgamle ordsprog " Den enes død, den andens brød"

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 08:41
Hvorfor er der ikke nogen der brokker sig over alle de nyhedssider der tjener penge på alle de bannere de har klistret på deres sider som viser død og ødelæggelse? Kæft de burde have der dårligt med at de penge de tjener på dårlige nyheder, enda uden at støtte nødhjælpsorganisationer. Føj hva!
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 08:56
Ah der var så allerde nogen der havde taget det på banen:D flot jeg manglede sidste side.
Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Feb 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Easy Match ApS Skrevet kl. 09:28

Tror sku folk har misforstået min bevægsgrund.

Jeg har ingen intentioner overhovedet om at lave noget i forbindelse med katastrofen, stiller egentlig bare spørgsmålet for at få en rask diskussion i gang omkring morale/etik i business verdenen.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 09:44

frands99:

Tror sku folk har misforstået min bevægsgrund.

Jeg har ingen intentioner overhovedet om at lave noget i forbindelse med katastrofen, stiller egentlig bare spørgsmålet for at få en rask diskussion i gang omkring morale/etik i business verdenen.

Mit var ret sarkastisk ment. :P Man kan blive ved med at peje fingre af folk der tjener penge på katastrofer. Og jeg syntes ikke der er noget galt i at tjene penge på katastrofen, sålænge der kommer penge dertil så de kan få deres liv nogenlunde normalt igen. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvor er det bare pisse ærgeligt at der næsten ingen mennesker er, til at gøre noget .... for ingenting. 

Ville det gøre så ondt at opsætte en affilliate side og rent faktisk sende alle pengene til de nødstedte?

Sorry, men jeg savner sgu folk der gør tingene med hjerte. Mennesker der gør noget af godhed og ikke forventer at modtage noget igen... 

Især på amino syntes jeg det er ekstremt (ok jeg burde måske deltage hos "de frivillige" og ikke på et iværksætterforum så), men når nogen starter en blog, handler det ikke om "hvordan kan jeg hjælpe andre mennesker", men hvordan kan jeg tjene penge på det?

Hvor ville det være fedt at se folk der blogger uden reklamer og uden at forvente noget igen.... nej det giver sgu ikke brød på bordet, og det er svært at leve af god karma :). Men der er mange måder at tjene penge på, og mange af de blogs der er overklistrede tror jeg ville få mere ud af fjerne det, også skal det nok komme retur. 

Nå i stedet for at tale vil jeg holde min kæft og selv gøre det.... 

Men jeg er også den type ildsjæl der giver sig 100 % og mon ikke det så kommer ind igen. Det brænder jeg fingrene på engang imellem...

Pointen er ikke at jeg er en helgen, jeg har sider jeg tjener penge på, men jeg har bestemt også sider som ingen reklame indeholder eller hvor der er bagtanker bag. 

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 11:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Man kan godt være rig på penge, - og så fattig alligevel.

Jeg bor på en vej hvor naboerne kigger misundeligt når jeg kommer i min gamle Volvo. Så ved de nemlig at jeg har pantsat Ferrarien og Mercedesen fordi jeg skal lave noget jeg selv finder sindsygt spændene.

De skal ellers selv på Businessclass ned til ferieboligen i Frankrig og nippe til vin og nyde livets glæder, - men tilbage i firmaet ligger opgaven med at spinne omkring årsberetningen og de kolde kyniske facts som afgør deres succes. Deres aktionærer er kolde i røven omkring etik og moral medmindre det mindsker udbyttet.

Om i kan lide det eller ej, - sådan er erhvervslivet altså skruet sammen. Det vil i også blive en del af, hvis ikke i er det allerede. Enten som lønmodtagere, - eller med egen business.

Jeg er så heldig, at jeg med alderen og erfaringen har fundet ud af at det ikke virker for mig kun at tjene penge. For mig er pengene værktøjet til at skabe en spændene hverdag, - ikke målet i sig selv. På den måde kan jeg være lidt "fin på den" og undgå at lave ting jeg ikke sympatiserer med. Det betyder så også at jeg ikke kan have aktionærer osv. - og derved kunne jeg komme til at betale en pris, hvis målet altså havde været penge. Det gør jeg så ikke, og derfor må også jeg afstå fra helte glorien. 

Udenfor diskussionen men alligevel: Nu har jeg foretning i Japan, og det vil altså være misforstået og ikke særligt velplaceret hvis vi begynder at sende almisser til Japan. Derfor kan vi godt hjælpe, - men vi skal lige bruge to minutter på at forstå kulturen.  

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)