Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Katastrofe i Japan

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Feb 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Easy Match ApS Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det rent skrækkeligt, men...

Nu er jeg begyndt at fifle lidt med afflicate markedsting, og spekulerer da om der folk der sidder og udnytter disse katastrofer..

Tænker, så snart det sker går ind og køber domæne hjælpjapan.dk, helpjapan.com osv osv, har de nogen chance for at komme højt på google hurtigt.. Eller har de en velbesøgt side, kan der naturligvis blive lavet en artikel på forsiden, med et par links og bannere.

Mener leeds for nødhjælpsorganisationer giver ca 100 kr..

Så jeg tænker, sidder der business folk og tjener kassen på alverdens katastrofer i verden?

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 17:57

Der er vel aldrig noget der er så skidt at det ikke er godt for noget. Skulle man tjene penge på at give leeds til nødhjælp, hjælper man jo faktisk indirekte.

Jeg kan selvfølgelig godt forstå hvad du mener, at det virker meget koldt at nogle skulle tjene penge på andres ulykke, men jeg vil tro at der er mange der er fuldstændig ligeglade, blot pengene kommer ind på kontoen. Tongue Tied

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:03
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har forsøgt mig lidt med en side, som dog er gået i stå igen.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 18:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Synes det er ret usmageligt, at diskutere det her lige nu. Hjælp Japan hvis I har lyst til det, men lad være med at gøre det for pengenes skyld. Eller, det kan I godt, men jeg synes det er usmageligt, at skilte med det herinde.

Det ser virkelig voldsomt ud, og jeg vil hellere udtrykke min dybeste medfølelse med både ofre og pårørende til dem, der er berørt af katastrofen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Feb 11
Fra  Easy Match ApS Skrevet kl. 18:39

@BZR

Altså jeg vil lige sige jeg ikke laver nogen side om Japan eller lignende.

Men dem der gør, eller prøver at udnytte det, hjælper jo selvom det muligvis ikke er deres oprindelige agenda da stadig med at samle penge ind.

Syntes bare det er et interresant spørgsmål om moral i business verdenen.

Og selvfølgelig er det der sket i Japan i morges dybt tragisk, det tror jeg vi alle er enige om!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:47

Mit indlæg var mere generelt hen i mod, om det er etisk korrekt at tjene penge på nødhjælsarbejde, og dermed indirekte katastrofer. Det mener jeg det er. 

Jeg kan garantere at civile (krigsofre) fra Afghanistan er interesseret i al den hjælp de kan få. Mit gæt er at det også gælder generelt når folk lider under hungersnød, naturkatastrofer e.lign. 

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 18:52

frands99:
Men dem der gør, eller prøver at udnytte det, hjælper jo selvom det muligvis ikke er deres oprindelige agenda da stadig med at samle penge ind.

Jeg har lidt svært ved at se, hvordan de skulle hjælpe ved at tage deres del af kagen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Feb 11
Fra  Easy Match ApS Skrevet kl. 18:58

Jo det da sandt, men alternativet kan jo være de ikke støtter. Det ligesom sådan reklamer kan fungere, ser jeg en reklame for noget kan jeg finde på at købe det, ser jeg den ikke så køber jeg det sku nok næppe..

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:04

Det handler om nogle mennesker har brug for hjælp & penge. Hvis dette er med at at løse problemet, så synes jeg simpelthen det er utroligt egoistisk at kalde det uetisk. Det er simpelthen for nemt, da det ikke er jer, men ofrene det går ud over!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:06

Lidt ala den holdning at være i mod gensplejsning af afgrøder, selvom det kan være med til at give et bedre udbytte, og f.eks hjælpe afrikanske bønder med at brødeføde deres egen befolkning.

Det er så nemt at have en holdning til det, for det er jo ikke dig der sulter.

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)