Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny ting på vej også med "Superbruger hjælp" :-)

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du er nok ikke klar over det, men vi har på Amino et iværksætter leksikon.
Ideen var at lave en oversigt over alle de svære ord m.m. og vi har så vidt jeg husker godt 500 ord med definitioner. Alt oprettet og ændret af brugerne, som på Wikipedia.

Projektet skifter nu karakter og navn.

Min ide er at det nu kommer til at hedde "Amino Svar" eller noget i den stil, kom dog gerne med andre forslag.

Her er ideen:

Vi har inddelt oversigten i 6 kategorier, som alle matcher de kategorier vi har på Amino "Marketing & Salg", Admin og penge" etc.

Se her:
http://www.amino.dk/wikis/erhverv/default.aspx

(Ja, design er ikke fantastisk, men nu er alt da oversat til dansk :-)

Ideen er så at alle ord skal beskrives, dertil vil alle gode blogindlæg og debatter om emnet også fremgå af artiklen.

Så når f.eks. Anette Sand skriver et super blogindlæg om moms, så kan hun relatere det til en artikel om moms.

Når en bruger i debatten spørger om moms og der kommer et super brugbart indlæg, så kan en "Superbruger" relatere debatten til en artikel.

Se eksempel her:
http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-moms.aspx

Så fra nu af, kan alle brugere med min. 4 stjerner gennemsnit (Superbruger) relatere en debat til et "Wiki indlæg".

Når så vi har fået smidt rigtigt mange gode debatter og blogindlæg ind i Wikien, så begynder vi at kunne relatere den til debat emner.

Det betyder igen at vi let kan lave en FAQ til hvert debatemne, så vi på sigt undgår de samme spørgsmål igen og igen og måske kan vi en dag lave en "mouse over" alle de steder hvor moms bliver nævnt i debatten, hvor så en forklaring på ordet og relateret godt indhold fremgår.

Jeg ved godt det er et langhåret indlæg og jeg er ikke selv færdig med alle tankerne.

Så hvad er din umiddelbare reaktion?

Hvad skal vi kalde "barnet"?

Og har du ideer, bekymringer eller ting du gerne vil have jeg forklarer?

De bedste hilsner

Martin

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Super fedt tiltag! Jeg har slet ikke lagt mærke til at der var et leksikon. Lækkert! (også rent søgemaskinemæssigt). 

Det lyder rigtig smart mht. superbruger skal relatere debatten til en artikel. Hvordan er det man bliver superbrugeR? hvordan ansøger ham? 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 04:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Ja jeg tror også det bliver meget cool :-)

Du er superbruger, da du har skrevet mere end 200 indlæg, og mere end 20 af dem er blevet bedømt og du har en karakter på over 4 i gennemsnit.

De bedste hilsner

Martin

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 04:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rigtig god ide!

OG det skal selvfølgelig hedde:

"AminoSYRE - her æster alle de gode svar igennem!Idea"

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 04:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ha ha ha :-)

De bedste hilsner

Martin

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jaaa... ;-)

Fra Århus
Tilmeldt 6. Feb 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbare reaktion: det lyder godt, selvom jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår hvad det går ud på.

Jeg prøver med en udlægning:

1. Hvis der i et blogindlæg bliver lavet et link til en leksikon-artikel (af en "Superbruger") så indsættes der automatisk et link i leksikon-artikelen tilbage til blog-indlægget?

2. "alle brugere med min. 4 stjerner gennemsnit (Superbruger) relatere en debat til et "Wiki indlæg".". Betyder det at en "Superbruger" efterfølgende går ind og ændrer (laver et link) i en andens (gode) indlæg?

3. Svarer "debatemne" til "tagging" på engelsk? Altså (fler-dimensional) klassifikation af debatter/blog indlæg.

Hvor kommer inspirationen til dette fra? Det minder mig en del om Stack Exchange netværket, f.eks. webstedet "OnStartups" om iværksætteri.

Her er der en wiki for hvert emne. F.eks. for "Tax", http://answers.onstartups.com/tags/tax/info, hvori der refereres til 2 særligt gode spørgsmål, "Simple Overview of LLC Pass Through Taxation" og "Are LLC and "S Corporation" the same thing? What are the differences?". Er det det samme du tænker på?

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

En superbruger ser et godt indlæg om moms.
Nu kan superbrugeren vælge at relatere den til en artikel om moms, så der i artiklen bliver linket til det gode indlæg som superbrugeren ikke ændrer på.

Uafhængigt at det, vil alle svære ord i indlæg i debatten snart blive linket til foklarende sider.
Så hvis ordet "moms" indgår i det indlæg, bliver det til et link til wikien, der vil indeholde en forklaring på ordet og links til gode relevante debatter og blogindlæg.

Jeg har ikke set det setup før og kender ikke de sider du omtaler.

De bedste hilsner

Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Navnet blev Amino Svar, tak for hjælpen :-)

De bedste hilsner

Martin

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

hej.

rigtig god ide med mulighder.

du var for hurtig, Martin mit forslag var

 

peptid(pepti´d, kemisk förening som består av två eller flera aminosyror, förenade genom s.k. peptidbindningar.)
pludselig virker min mulighed (superbruger) for at ændre overskrift mv. ikke - ryger man så hurtigt ud?
mvh soren

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)