Hej Alle, Jeg har et KÆMPE dilemma, og ville høre om der var nogen andre der også har været ude for det, og hvordan i har håndteret dette. Jeg var for nylig sammen m. en gammel og god ven, som luftede en ide ud som han var meget besat af at starte sammen m. nogle andre gutter, og påstod at han arbejdede på den lige nu. Han fortalte så ideen (lad os sige ideen består af 1,2,3) og da han nåede til 1 regnede jeg ideen ud, og sagde 2,3 fordi JEG netop selv havde denne idé, og nævnte endda at en ven har kontaktet mig og spurgt mig om denne idé, og at vi SELV rent faktisk arbejder på den lige pt. Han valgte at ikke rigtig at høre på det, og snakkede så videre og fortalte mere om ideen, jo mere han fortalte, jo mere ville jeg ønske at jeg ikke havde mødt ham den dag, da det kan gå hen og blive yderst problematisk hvis jeg skulle gå hen og bringe ideen til livs inden han gør det. Kan I se dilemmaet ? Hvad kan i fortællte om oplevelser, og evt. give nogle råd ? på forhånd mange tak ! |
Selvom idéen lyder som den samme, så kan man blive ret overrasket over hvad forskellige mennesker så får ud af idéen man troede var den samme
Nu ved jeg ikke hvilken type idé der er tale om. Hvis det er et spørgsmål om patent på en teknologi der ikke rigtigt kan udskiftes med noget andet - så kunne det blive et kapløb om hvem der kom først. Det er blot usandsynligt.
Hvis idéen er udfra kundens behov, så kan der være rigtigt mange forskellige måder at dække nogenlunde samme behov. Hvis I er de eneste to leverandører i verden til at starte med, så varer der nok alligevel ikke så længe inden der også kommer andre konkurrenter. Måske er jeres idé endda noget hvor der er mere end rigeligt plads til en til?! Måske er det endda en fordel med konkurrence hvis varen stadig er ukendt for kunderne.
Det kan være I endda har to vidt forskellige idéer om hvordan forretningen skal køre - og endda slet ikke tiltrækker de samme kunder.