Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God ven, eller god idé ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har et KÆMPE dilemma, og ville høre om der var nogen andre der også har været ude for det, og hvordan i har håndteret dette.

Jeg var for nylig sammen m. en gammel og god ven, som luftede en ide ud som han var meget besat af at starte sammen m. nogle andre gutter, og påstod at han arbejdede på den lige nu.

Han fortalte så ideen (lad os sige ideen består af 1,2,3) og da han nåede til 1 regnede jeg ideen ud, og sagde 2,3 fordi JEG netop selv havde denne idé, og nævnte endda at en ven har kontaktet mig og spurgt mig om denne idé, og at vi SELV rent faktisk arbejder på den lige pt.

Han valgte at ikke rigtig at høre på det, og snakkede så videre og fortalte mere om ideen, jo mere han fortalte, jo mere ville jeg ønske at jeg ikke havde mødt ham den dag, da det kan gå hen og blive yderst problematisk hvis jeg skulle gå hen og bringe ideen til livs inden han gør det.

Kan I se dilemmaet ? Hvad kan i fortællte om oplevelser, og evt. give nogle råd ?

på forhånd mange tak !

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:56

Selvom idéen lyder som den samme, så kan man blive ret overrasket over hvad forskellige mennesker så får ud af idéen man troede var den samme Smile

Nu ved jeg ikke hvilken type idé der er tale om. Hvis det er et spørgsmål om patent på en teknologi der ikke rigtigt kan udskiftes med noget andet - så kunne det blive et kapløb om hvem der kom først. Det er blot usandsynligt. 

Hvis idéen er udfra kundens behov, så kan der være rigtigt mange forskellige måder at dække nogenlunde samme behov. Hvis I er de eneste to leverandører i verden til at starte med, så varer der nok alligevel ikke så længe inden der også kommer andre konkurrenter. Måske er jeres idé endda noget hvor der er mere end rigeligt plads til en til?! Måske er det endda en fordel med konkurrence hvis varen stadig er ukendt for kunderne. 

Det kan være I endda har to vidt forskellige idéer om hvordan forretningen skal køre - og endda slet ikke tiltrækker de samme kunder.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 23:58

Jeg kan helt klart godt forstå dilemmaet. Har de ikke lyst til at samarbejde med jer?? 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:58
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Lad mig komme med et andet eksempel: 

To mennesker starter hver sin biks i samme by. Alt i biksen er ens. De har lige god beliggenhed. 

- Alligevel sker der det, gang på gang, at mens den ene kører strygende kører den anden bare kører ned. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 00:22

hvadsåder:

Hej Alle,

Han valgte at ikke rigtig at høre på det, og snakkede så videre og fortalte mere om ideen, jo mere han fortalte, jo mere ville jeg ønske at jeg ikke havde mødt ham den dag, da det kan gå hen og blive yderst problematisk hvis jeg skulle gå hen og bringe ideen til livs inden han gør det.

Kan I se dilemmaet ? Hvad kan i fortællte om oplevelser, og evt. give nogle råd ?

på forhånd mange tak !

Hejsa

Jo den ser jo ikke god ud, og nu er det jo ikke til at vide hvad området er og om ideen er så unik. Din ven har måske valgt at ignorere at du har tilsvarende ide, eller måske har han bare det "dårlige" sælgergen og vælger at tale fremfor at lytte.

Kan i samarbejde? Hvis ikke, så bør i måske sætte jer igen lige og få tingene på det rene. Er begge parter igang, så kan det vel ikke være det store problem at vise et bevis på dette.

Og ellers vil jeg da give Gitas eksempel ret...Det er jo set mange gange at "twins" ikke ender med samme resultat.

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 01:06

Hej

Konkurrence er absolut sundt og dyrt så hvis i begge har råd til udviklingen at samme ide vil i aldrig komme frem til samme resultat, så det er bare at komme ud over stepperne Yes

Tilmeldt 7. Mar 11
Skrevet kl. 01:25

Tusinde tak for dit svar !

Ja du har ret. Ideen kan godt vaere meget anderledes, paa hver sin maade. Nu er ideen heller ikke den naeste facebook, men der er bare ikke gjort saa meget af det allerede nu, derfor kan man naa at vaere first movers.

Endvidere, er der mange funktionaliteter af ideen som efter endt snak med min "ven" minder om hinanden, men nu er jeg heller ikke en af dem, som tror paa at man har den fedeste ide. Det er hvordan man udfoerer den det handler om.

Saa lad os se hvad er sker :) Alt er jo i god tro...

Tak igen !

Tilmeldt 7. Mar 11
Skrevet kl. 01:28

Nej, det mener jeg ikke der er mulighed for... jeg kender personens, kompetencer omkring det, og nu er ideen heller ikke just min men nogen andres som har faaet mig med paa den, hvori han selv er sammen med et andet hold omkring dette.

Men konkurrence er jo sundt for alle, et eller andet sted.

Tilmeldt 7. Mar 11
Skrevet kl. 01:29

et glimrende eksempel.. men spoergsmaalet er saa bare, om den anden koerer nedad pga. den andens succes ??? Og om den ville have mere success hvis den anden ikke var der....

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 01:34
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

hvadsåder:

et glimrende eksempel.. men spoergsmaalet er saa bare, om den anden koerer nedad pga. den andens succes ??? Og om den ville have mere success hvis den anden ikke var der....

Få i nu lige succes førstWink

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)