Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God ven, eller god idé ?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

hvadsåder:

Jeg var for nylig sammen m. en gammel og god ven, som luftede en ide ud som han var meget besat af at starte sammen m. nogle andre gutter, og påstod at han arbejdede på den lige nu.

Han fortalte så ideen (lad os sige ideen består af 1,2,3) og da han nåede til 1 regnede jeg ideen ud, og sagde 2,3 fordi JEG netop selv havde denne idé, og nævnte endda at en ven har kontaktet mig og spurgt mig om denne idé, og at vi SELV rent faktisk arbejder på den lige pt.

Han valgte at ikke rigtig at høre på det, og snakkede så videre og fortalte mere om ideen, jo mere han fortalte, jo mere ville jeg ønske at jeg ikke havde mødt ham den dag, da det kan gå hen og blive yderst problematisk hvis jeg skulle gå hen og bringe ideen til livs inden han gør det.

Jeg kan sagtens følge dig i dit dilemma. Nu er jeg selv ny herinde, og skal på ingen måder gøre mig til expert på nogle områder. Men jeg læste herinde et sted, et indlæg om at stjæle idéer fra andre. Hvortil der bl.a. blev skrevet. At det kan godt være at, hvis man lufter en idé for andre, at de muligvis vil "stjæle" idéen fra dig. Men DE vil sandsynligvis ikke få lige så stor succes med idéen, som den der skabte den. Giver det mening for dig?

Jeg står selv i en situation hvor jeg virkelig gerne vil igang  med at lave mit eget firma. Jo jeg har da en masse idéer, men jeg vender og drejer dem i hovedet, på alle leder og kanter før jeg virkelig går igang.

Jeg synes faktisk at du burde give dig i kast med projektet. For som der tidl. er blevet skrevet i dette indlæg. Så er det ikke sikkert at I vil komme til at gå i samme retning.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 10:02

Både til det med konkurrence og "Men DE vil sandsynligvis ikke få lige så stor succes med idéen, som den der skabte den. Giver det mening for dig?"

Konkurrence er som regel kun en lille del.

En superlækker sommerdag var jeg til muslingefestival i Løgstør. Man kunne få en gratis portion muslinger eller to hvis man ville. Det var, så vidt jeg husker, hjemmeværnet der serverede det på fineste og mest effektive vis. Selvom der var lange køer var der hurtigt noget til alle. 

Vi ville dog alligevel gerne ud at spise og fandt et spisested lige i nærheden. De havde et stort serveringsområde foran vandet med fadølsanker og grill sat op, men kun et totalt latterligt lille antal havemøbler. Vi var så de første der stille os i kø til at få en plads når andre gik. Det lykkedes at få fadøl og vi kunne nyde bare at sidde der. Maden måtte vi vente meget længe på - og da vi rykkede for den viste det sig at de havde de glemt os og var desuden ikke sikre på at de havde det vi havde. 

Vi var heldigvis ikke ved at dø af sult da vi havde fået en gratis portion muslinger og brød forinden. Kun fordi vi lige havde fået noget mad og fordi vi fik en fin plads med udsigt til sol, vand og fadøl, hyggede vi os med at være der. Ellers var vi gået.

Den store overraskelse kom da de kom med maden. Blåmuslingerne var professionelt og lækkert anrettet. De smagte himmelsk - og ditto den suppe de lå i. Det blev jeg ret overrasket over, da vi havde siddet og talt om at vi nok ikke skulle forvente det store af maden fordi det ikke virkede som et sted hvor ejerne ikke gad at tjene penge.

Forleden fik jeg så svaret. De har været med i TV-programmet "Med kniven for struben" - en pendant til "Kitchen Nightmares" med Gordon Ramsay.  Det er Bo Bech der har komponeret retten for dem og lært dem hvordan de skulle lave den. 

Jeg ved ikke hvordan det går dem økonomisk, men det var i hvert fald tydeligt at det kunne være gået langt bedre. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 10:19

Jeg kan godt forstå at du vil undgå de venskabelige konflikter..

Men når du har slået fast, at du selv havde nogen lunde samme idé - altså ikke, har "stjålet" den fra ham, så kan jeg ikke se noget galt i, at fører det til livs!

Om i så skal være konkurrenter, eller samarbejde, må i overveje ud fra de fordele og ulemper der er i det :-)

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)