Ganske rigtigt. Jeg outsourcede en opgave til pakistan hvor det tog 14 timer at lave den til $5 i timen (.net) - Jeg skal ikke engang arbejde én time for at få den betalt. Men er der jo også danske firmaer som har folk i f.eks Filippinerne som taler dansk. På den måde så har man en projektleder på stedet og de behøver jo ikke en formue for at overleve der. |
Niels Henriksen:Men er der jo også danske firmaer som har folk i f.eks Filippinerne som taler dansk. På den måde så har man en projektleder på stedet og de behøver jo ikke en formue for at overleve der.
Jeps, men skal du igennem en virksomhed kommer det hurtigt til at koste en $20 i timen på Filippinerne også, og så foretrækker jeg nu alligevel østeuropæere.
Men jeg har pt to Filippinerne ansat der koster mig $250-$300 om måneden for fuld tid (dog ikke udviklere).
Filippinerne er også et ret ungt folk hvilket betyder at der ikke er så mange med lang udvikler erfaring (de er der selvfølgelig men er bare sværere at finde når man sidder hjemme i DK).
Jeg har lidt opgivet Indien. Nok mest fordi der er så mange af dem og man derfor skal lede længe efter de gode, plus de kan simpelthen ikke lave et pænt design om så deres liv afhang af det.