Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webapplikation i php ellers asp.net ?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man skal have lavet en webapplikation, skal man få det lavet i asp.net ellers asp.net ?

Når jeg stiller dette spøgsmål har jeg følgende i hovedet.

1. Er det nemmere få fat i en asp.net eller php udvikler i udlandet

2. Skal databasen er mysql eller en microsoft...her tænker jeg på licencer

3. Hvad er billigt at får hostet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20

PHP, er det absolut mest brugte sprog overhovedet, når vi taler websites. Hvis du ikke allerede har noget den skal integreres imod, så vil jeg klart anbefale dig php. 

Praktisk talt alle trafiktunge sites, fx Facebook er php baseret. :)

asp.net er for det første dyrt at finde en udvikler, min erfaring siger mig at folk bruger meget tid på debug forskellinge funktionaliteter, hvor det er et minimum i php. Derudover er MSSQL stinkende dyr, de er dog ret billige så længe de er små, på de forskellige webhoteller. 

Jeg vil helt klart anbefale dig php - og det er også det absolut nemmeste at finde udviklere til - specielt når vi taler fillipinerne, indien, pakistan osv, som jeg går udfra det er det du mener med "udlandet" ? :-) Eller tænker du bare på et EU land?

Tilmeldt 10. Dec 10
Skrevet kl. 23:24

Bingo det var netop de lande jeg mente med udlandet :)

Jeg havde også en ide om php var mest udbredt programmeringssprog og er nem at finde udvikler til.

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 23:35

Jannik har dog ret i at licenserne er meget billigere til både php og MySQL, men tænk over om du har brug for at intergrere 3 parts systemer, da det ofte kan være en fordel hvis de er skrevet i samme sprog - dog ikke nødvendigt.

@Jannik Det undre mig hvor du har fået erfaringen at folk bruger mere tid på at debugge forskelligt funktionalitet i asp.net i forhold til php?

Det er længe siden jeg har kodet i php, men jeg kan ikke mindes det tog længere tid end asp.net...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:06

Adnan, Importør,

Hvad du skal vælge kommer an på, hvad du skal bruge udvikleren til. Er det en udvikler, der skal lave en hjemmeside med web-applikationer?

Hvis du skal have lavet nogle små, simple funktionaliteter eller applikationer, så kan du godt vælge PHP og MySQL. Det er gratis (bortset fra, at du lige skal sikre dig, at webhotellet HAR PHP/MySQL).

Men har du ambitioner om avancerede applikaitoner, så skal du nok overveje asp.net. Asp, som jeg forstår det, har langt flere funktionaliteter end PHP. Jeg udvikler selv i PHP, og synes, det er herligt, men for at være ærlig, så svarer PHP meget godt til det, programmørerne brugte for 30 år siden: BASIC! Det er simpelt og let, men du kommer til at opfinde den dybe tallerken igen og igen. Det gælder også den udvikler, du vælger.

Hvis det er en hjemmeside, du ønsker at opdatere og videreudvikle senere, så ville jeg være forsigtig med at vælge nogen i udlandet. Husk, at du skal kunne få fat på vedkommende. Hvis du skriver en god kravspecifikation, vil jeg vædde med, at du kan finde udviklere her til lands, og som du let kan få fat på senere.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Hansen:
min erfaring siger mig at folk bruger meget tid på debug forskellinge funktionaliteter, hvor det er et minimum i php

Det er vås. Det kommer helt an på hvem der laver det. Skriver man fejlbehæftet kode så ja.... så bruger man meget tid på at debugge.

Jannik Hansen:
Derudover er MSSQL stinkende dyr, de er dog ret billige så længe de er små, på de forskellige webhoteller. 

Jamen så bruger man da bare mySQL istedet. Der er ingen der siger at man SKAL bruge MSSQL når man koder i .NET

Derudover:

Man kan ikke sige hvilket sprog er bedst. Hvis man sætter den bedste .NET programmør op mod den bedste PHP programmør så får man samme resultat.

Det er der vigtigt når man snakker web er at frontend virker (her er det vigtigt at man understøtter forskellige browsere - og her er server teknologien underordnet) og at svartiderne fra klienten til serveren er rimelig lav - igen her har det ingen betydning med hvad teknologi der bruges.

Jeg snakker som programmør på både PHP og .NET som jeg har brugt i rigtigt mange år. Der hvor jeg dog mener at PHP halter bagefter er i udviklingsværktøjer. Der er .NET lysår. Dog kan man få en PHP udvidelse til Visual Studio.

Prismæssigt vil jeg nok foretrække at have en dyr .NET udvikler fremfor en middelmådig PHP udvikler og den kan naturligvis vendes om.

Men at sige hvilket sprog er bedst får mig op i det røde felt..... 

Mht. Facebook så er mere og mere af det C++ baseret (https://github.com/facebook/hiphop-php/wiki/) netop pga. performance. Det sjove er at .NET er også kompileret som C++ er det.

Man vil sagtens kunne lave Facebook i .NET hvis man havde lyst til det.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 10. Dec 10
Skrevet kl. 10:47

Med bedst programmeringssprog mente jeg ...billige udviklere...billige hostning.. mv

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 10:56

Adnan Importør:

Når man skal have lavet en webapplikation, skal man få det lavet i asp.net ellers asp.net ?

Når jeg stiller dette spøgsmål har jeg følgende i hovedet.

1. Er det nemmere få fat i en asp.net eller php udvikler i udlandet

2. Skal databasen er mysql eller en microsoft...her tænker jeg på licencer

3. Hvad er billigt at får hostet

Lad mig komme med nogle spaende og lidt provokerende svar :}

1: Det kommer an paa hvad du skal have udviklet, men du kan faa baade php og asp.net udviklet i udlandet. Men hvorfor vil du vaelge sproget? Det eneste der giver mening er at du finder et firma til at udvikle din webapplikation, og saa ladet det firma vaelge sprog udfra deres erfaringer og de specifikke krav til din loesnig. ps: Hvis du vil vaelge sprog alligevel, saa skal du nok bruge c#/.net i stedet for asp.net og overveje java som en mulighed ogsaa.

2: Personligt foretraekker jeg PostgreSQL, men hvilke database der er best til dit project afhaenger af hvilke krav du har til performance og hvilke type queries du skal lave til databasen. (Og mest hvilke database det firma som laver loesningen kender).

3: Jeg tror ikke foreskellen er saa stor, MEN med mindre det du skal have lavet er meget meget smaat, saa bliver din udviklingspris saa stor at hosting omkostningerne bliver ubetydelige i det samlede billed. (Og naar du skriver webapplikation lyder det ikke som noget smaat).

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:05

Adnan Importør:

Med bedst programmeringssprog mente jeg ...billige udviklere...billige hostning.. mv

Præcis! Og med alle programmøre man outsourcer til, så er projektstyring en af de hårde sider - og der Niels, har jeg oplevet meget mere debugging. Jeg har ikke rørt .net siden framework 2.0 - for årevis siden, men når man som lille iværksætter skal igang med noget der kan blive stort, så er mulighederne sgu store i php, og man kan i princippet kører udvikler versionen på et webhotel til 9 kr om md.

I indien osv kan du få programmøre til mindre end en tiende-del, og dermed kan du faktisk nå ret langt for selv ret små midler.

Jeg er godt træt af Windows, og det bære naturligvis også præg af mine meninger og erfaringer sorry! Og udvikle .net på freebsd/ubuntu eller Mac, er næppe den optimale løsning, derfor holder jeg mig helt klart til php...

Det kan godt være at FB, måske kunne have kørt på .net, det har jeg ikke erfaring nok med sproget og hostingen af det til at kunne udtale mig om - men man kommer bare en del billigere igang med php..

Niels, ingen krig her! Begge er respektable sprog - men vi kan vel blive enige om, at TS kan komme en del billigere igang - med php, og det stadig er et ret fornuftigt valg? :)

God søndag :)

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 11:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dofs:

Jannik har dog ret i at licenserne er meget billigere til både php og MySQL, men tænk over om du har brug for at intergrere 3 parts systemer, da det ofte kan være en fordel hvis de er skrevet i samme sprog - dog ikke nødvendigt.

@Jannik Det undre mig hvor du har fået erfaringen at folk bruger mere tid på at debugge forskelligt funktionalitet i asp.net i forhold til php?

Det er længe siden jeg har kodet i php, men jeg kan ikke mindes det tog længere tid end asp.net...

billigere? De er gratis... :-)

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)