Jeg vil høre jeres mening om man er for gammel til at tage en kort videregående uddannelse, som fx. markedsføringsøkonom når man er 46 år.
Jeg har de formelle adgangskrav iorden, og er merkonomuddannet for 10 år siden, og har nu muligheden for at tage en kort videregående uddannelse. Er ikke interesseret i fx. HD, da det er alt for dyrt.
Har i nogen mening eller erfaring omkring dette?
Man bliver aldrig for gammel til at uddanne sig. Så kom du bare igang :o)
Til gengæld vil du skulle sætte mere tid af til at læse og forstå det emne du nu kaster dig over end dem på 20. Jo længere væk emnet er fra dit nuværende område, des sværere vil det være at lære - og jo ældre man er, des længere tid vil det tage.
Men så længe man er parat til at smide tiden i projektet - så er det bare at komme igang. Een ting er jo at videreuddanne sig, noget andet er at når man er igang med en uddannelse (uanset alder), så får man jo typisk en masse inspiration og inputs, både fra stoffet, men også fra sine medstuderende.
Det er min egen erfaring (jeg er selv 43 og har altid været i en process med at gøre mig bedre på de områder jeg synes var interessante) , så det er bare at se at komme igang....
(og hvis du nærlæser min tekst, så finder du 3 gange "kom igang"
)
mvh
Jan