Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For gammel til uddannelse?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil høre jeres mening om man er for gammel til at tage en kort videregående uddannelse, som fx. markedsføringsøkonom når man er 46 år.

Jeg har de formelle adgangskrav iorden, og er merkonomuddannet for 10 år siden, og har nu muligheden for at tage en kort videregående uddannelse. Er ikke interesseret i fx. HD, da det er alt for dyrt.

Har i nogen mening eller erfaring omkring dette?

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 11:07

Jeg tænkte først lige på, hvad skulle argumentet være for IKKE at gøre det?

Hej med dig :-)

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 11:30
Man bliver aldrig for gammel til at lære! (: Så jeg synes bestemt det lyder som en spændende mulighed.. Held og lykke med det.
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 12:07

henrik.andersen86:

Jeg vil høre jeres mening om man er for gammel til at tage en kort videregående uddannelse, som fx. markedsføringsøkonom når man er 46 år.

Jeg har de formelle adgangskrav iorden, og er merkonomuddannet for 10 år siden, og har nu muligheden for at tage en kort videregående uddannelse. Er ikke interesseret i fx. HD, da det er alt for dyrt.

Har i nogen mening eller erfaring omkring dette?

Man bliver aldrig for gammel til at uddanne sig. Så kom du bare igang :o)

Til gengæld vil du skulle sætte mere tid af til at læse og forstå det emne du nu kaster dig over end dem på 20. Jo længere væk emnet er fra dit nuværende område, des sværere vil det være at lære - og jo ældre man er, des længere tid vil det tage.

Men så længe man er parat til at smide tiden i projektet - så er det bare at komme igang. Een ting er jo at videreuddanne sig, noget andet er at når man er igang med en uddannelse (uanset alder), så får man jo typisk en masse inspiration og inputs, både fra stoffet, men også fra sine medstuderende.

Det er min egen erfaring (jeg er selv 43 og har altid været i en process med at gøre mig bedre på de områder jeg synes var interessante) , så det er bare at se at komme igang....

(og hvis du nærlæser min tekst, så finder du 3 gange "kom igang" Wink)

mvh

Jan

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu ved jeg ikke lige hvor lang tid det tager, men et gæt er 2-3 år. 

Mit spørgsmål er, hvad vil du helst være når du fylder 48-49 år?
Markedsøkonom eller ikke-markedsøkonom?!

Wink

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Århus
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:16

Hej

Jeg har selv studeret markedsføringsøkonom og på min årgang var der en rigtig vaks kvinde på måske 35-39 år. Lige præcis til markedsføringsøkonom tror jeg ikke du skal have nogle kvaler. Uddannelsen er meget almen og der er en stor spredning i demografien.

Mvh.

Monsar

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 12:22

Du har en drøm..... FØLG DEN....

Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:26

Jeg har læst markedsføring på merkonomuddannelsen og syntes det er rigtig spændende.

Markedsføringsøkonom lyder rigtig spændende. Der skulle også være mulighed for at få mit engelske, som ikke pt. ikke er for godt, op på et rimeligt niveau. Og det passer mig fint at det er en almenuddannelse der spreder sig over markedsføring og økonomi. (det er dog mere end 20 år siden at jeg har haft matematik )-: ).

Er klar over at jeg helt sikkert skal ligge flere kræfter i en de fleste unge..

Er der ikke altid en eller to som er lidt oppe i årene på disse uddannelser?

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 12:30

henrik.andersen86:
Er der ikke altid en eller to som er lidt oppe i årene på disse uddannelser?

Aner det ikke... Men er det ikke ligemeget? Folk på videregående udd. er jo generelt ganske fornuftige, så mon ikke du kan hygge dig ganske meget med de 25årige også? :)

Jeg snakker i hvert fald meget med de to på mit studie, der er lidt ældre. Og ligeledes gør alle andre.

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 12:30

jeg havde sku også gjort det:)

Bare vær sikker på at du ikke læser - for at læse.  Altså for titlen.

Det skal være for at forstå

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)