Hej Amino`er,
jeg er ny herinde, men har læst meget her på siden. Som person er jeg meget roligt, kreativt og arbejder gerne for mig selv og har baggrund som kontorassistent. Jeg har en veninde som er frisør og hun har en lille negleklinik med i salonen, men kan ikke nå at behandle så mange kunder. Så negleklinikken står og mangler en negletekniker. Hun har spurgt mig engang, om det ikke kan være noget for mig på selvstændig basis. Jeg har ingen job lige nu og har overvejet i en langt tid, om det kan være noget for mig at blive selvstændig. Jeg gik lang med drømmen om at åbne en lille børnetøjsbutik med brugt børnetøj og alt omkring børn, men jeg er meget i tvivl, om det er noget i disse krisetider og især fordi jeg bor i en lille landsby. - men drømmen har jeg stadig ;-) Nej - nu kom jeg i tanke over det med negleklinikken ! Kunne godt forestille mig, at det er noget jeg gerne vil lave, selvom jeg slet ikke har noget med skønhedsområde at gøre og heller ikke kendskab i det. Men jeg kunne kombinere så mange ting med det: det administrative, kundekontakt, at være selvstændig.....osv. Har allerede undersøgt marked og kunne ikke se, at der er nogen, som tilbyder negleklinikken her i byen eller nabobyer. Jeg har fået anbefalet en god basiskursus i Tyskland, skal øve mig i et halvt år og så besøge næste kursus. Det er vigtig for mig, at få det hele basisviden og selvfølgelig den nødvendige øvelse. Og så kommer mine spørgsmål ;-) .... 1. Efter jeg har gennemført basiskursus, er det så( ren faktisk ) muligt, at jeg allerede kan åbne min egen negleklinik, selvom jeg selvfølgelig skal øve mig ? 2. Efter bestået kursus vil jeg gerne arbejde med så mange modeller som muligt for at øve mig, kan man så få penge fra folk ( selvfølgelig ikke fuldpris ) ? 3. Hvornår er der tidspunkt for at anmelde virksomheden ( SKAT osv ) ? 4. Hvad anbefaler i - at starte først i min venindes salon som selvstændig for at se,hvordan det udvikler sig ? Eller lige fra starten af fra mit eget hjem af ? Jeg vil starte det hele med grundigt forberedelse, selvfølgelig så hurtigt som muligt, men ihvertfald har jeg sat mig målet, at videruddanne mig bedstmuligt for at kunne yde bedstmulige service.
Ved godt, det var meget - men nu står jeg parat at tage jeres kommentarer imod ;-) På forhånd tak....
|
Nu blev jeg lidt forvirret igen. Artiklen taler om "Bekendtgørelsen vil kræve, at hjemmesider, webapplikationer og andre programmer informerer om, hvordan de bruger cookies og andre sporingsteknologier til at overvåge brugerne"
Men som jeg laeser det lovforslag som er sendt i hoering saa naevner det da indet om "Andre sporingsteknologier".Hvor kommer det udtryk fra??
Og lovforslaget kraever da at websiten skal bede om tilladelse til brug af cookies hvis denne brug ikke direkte er noedvendigt for at udfoere noget som brugeren explicit har bedt om. Ogsaa selvom denne cookie ikke bruges til at lave tracking.
Saa har telestyrelsen udsendt en tolkning af loven som siger noget andet end lovteksten, eller er det journalisterne som laver fri fortolkning?