Grunden til jeg ved det er at jeg netop spurgte min advokat om det samme, det ville jo osse være ulogisk at du ikke kunne bruge af pengene!
|
Trust fond som ejer et ltd
|
Okay, det tyder egentligt på at man nok får forskellige svar fra forskellige rådgivere
det jeg mente var ikke at de engelske ydede samme sikkerhed, jeg kommenterede at fordi der står ApS, så er det ikke ensbetydende at skejserne er der, og dermed større kreditværdighed
|
Hej Købmand
Hvis du har tid, kunne du tage ind i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen der ligger på Kampmannsgade ved Vesterport S-togs station i København og lave lidt research på den pågældende. Det er ganske gratis hvis du gør det selv, og kan afdække om denne person skulle have glemt at dække sin rumpet godt nok. Det er vel et forsøg værd.
Mvh
Lars C |
Hej "Købmand" Synes det er tankevækkende at alle her tænker virksomheder/selskaber og muligheden for inddrivelse af kroner-øre.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken ydelse/produkt du har solgt til vedkommende? Dette er ret afgørende for dels denne sag, plus fremtidige muligheder for sikring.
Som fotograf har jeg jf. lov om ophavsret samt et væld af andre love, fuld rettighed over mit "produkt" selv uden der er blevet skrevet kontrakt. Dvs. at uden betaling fra en kunde, kan jeg sagsøge ham langt ind i helvede uden overhovedet her at skulle tænke inkassoret, idet jeg til hver en tid vil kunne knække ham på et helt andet grundlag.
Da jeg havde StantonOffice.dk - en online kontormøbelshop (inden min egen leverandør komisk nok selv gik konkurs
Dette medførte 3 ting:
Dét hjalp, og jeg har ikke haft én dårlig betaler siden. Er det folk jeg ikke kender eller ikke stoler på, betaler de en "skønsmæssig" fastsat faktura forud, f.eks. kr. 5.000,00! Ender det op med at ordren havner på 6.200,00 når vi er færdige, får de en efterregning, og betales den ikke har jeg fået inddækket 80% af min ordre og det kan ''accepteres'' - bliver det kun 4200,00 giver det sig selv at kunden får en kreditering på de 800,00 kr. og alle er igen glade
Bare et par idéer til alternativet med at slås med selskaber, inkasso og mange sure timers arbejde med inddrivelse af penge... det er virkelig opslidende for enhver!! |
|
|
For lige at vendt tilbage til hvad dette drejer sig om. Hvad kan køres når personens nye selskab er ejet af en trust fond. Juridisk set er det ikke din skyldner der ejer dette britiske Limited selskab og dermed heller ikke filialen. Dermed kan du aldrig gøre krav på noget som helst der ligger under denne konstruktion - glem det. Hvis du skulle ønske at få oplyst hvem de begundstigede og stifterne af trust fonden er, ja så skal du starte en sag lokalt, der hvor fonden er stiftet. Lokalf forlanger man gerne at der ligges et sikkerhedsbeløb for sagen på mellem 20.000-100.000 US $. Når sagen starter kan trust fonden blot re-domicileres og dermed flyttes til naboøen. Dine penge vil i 60% af tilfældene, alligevel være tabt. Sorry Mate! Hvis du skal have noget ud af denne skyldner, skal du gå efter hans løn og han ejendele og det vil mange gange ikke kunne betale sig, hvis han ikke ejer det store.... Hvis du er i tvivl om disse oplysninger er korrekte kan du jo prøve at søge på google under trust fonde og se hvad udbyderene beskriver af fordele. Så her vil du let kunne se hvad du kan løbe ind i af problemer. NB: til Selvstændig med A/S: som du tidligere nævnte er det der er forskellen på ApS og UK LTD. ikke at kapitalen ikke er betalt op. Internationalt set er har et Britisk Limited selskab en bedre profil og en bedre kendskabsgrad end et sølle DK ApS. Selskabstyperne er helt forskellige, hvis man skulle sammenligne, skal vi være opmærksomme på at et ltd. er på shares(aktier) og ikke anparter. Der er i England blot ikke noget krav om at alle aktier skal være købt ved stiftelsen. Du kan altså starte driften af dit selskab selvom du blot har "aktiveret" een aktie..... Fortsat god aften Cosmopolit |