Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS eller enkeltmands? Hvordan skal det gøres

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle amino’er

I kan ligeså godt få indblik i hele situationen.

Vi er to som har et firma, den ene er 19 år og står som ejer af firmaet. Den anden (mig) er 17 år, og står ikke registreret som sådan, da jeg ikke er over 18.

Vi har to afdelinger, dvs vi sidder to forskellige steder i DK og styrer ”hver vores arbejde”.

Virksomheden er registreret som et enkeltmandsvirksomhed.

Behøver virksomheden blive registreret som et ApS, i og med vi er to ansat? Kan jeg arbejde ”under” ham? Eller hvordan skal vi tackle det ?

Og hvordan skal vi gøre med indberetning af moms og SKAT?   

Hilsen Den forvirrede 

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 22:20

Det nemmeste for jer lige nu, som jeg ser det, er at han aflønner dig med A-indkomst. Altså med en lønseddel som en anden lønmodtager. I kan jo så sætte lønnen så det står i forhold til din del af overskuddet.

Der er bestemt ingen grund til at lave et selskab af den grund. Det giver ingen mening.

Moms og årsresultat indberettes på sædvanlig vis.

mvh
Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23

En enkeltmandsvirksomhed kan sagtens have ansatte :) ApS er kun en fordel hvis i har lån eller laver et stort overskud - lidt groft sagt :)

Alternativt kan i når din partner bliver 18, lave et I/S.. Det er ligesom en enkeltmandsvirksomhed, blot med 2 eller flere ejere.

Du kan læse dig lidt frem her :-)

Håber det gav mening, ellers spørg endeligt igen..

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 23:09

Nu er det sådan at jeg går på HHX samtidlig, hvilket vil sige at det ikke er noget vi lever af som sådan.

Vil det ikke blive for besværligt og dyrt med alt det papirarbejde ved at have mig som ansat?

Jeg er jo ikke rigtig lønmodtaget, men jeg får stadig for alt det som jeg laver for firmaet.

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 23:18

Har sendt dig en PB

mvh
Michael

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)