Har faktisk aldrig set en pølsevogn med dankort terminal...
Ikke for at træde i det. Men har altid betalt med dankort i pølsevogne, men det er måske et jysk fænomen. Dog betalte jeg cash her den anden dag i en nystartet pølsevogn, terminalen var der, men aftalen var ikke på plads, de fortalte at det var et stort problem for dem at den ikke var kommet på plads til opstarten, da flere folk gik igen.
Jeg er da virkelig i knibe nu, jeg står og skal starte en pølsevogn op til marts.
Jeg har fået cvr nummer osv, og mangler kun at oprette en forretnings aftale ved pbs så jeg kan få dankort terminal i virksomheden.
Men jeg har fået en mail fra pbs at dette kan ikke lade sig gøre, da jeg personligt i mit eget cpr nr står i ribers...
Er der noget jeg kan gøre så jeg kan få dankort terminal?? Jeg skal jo bruge den.
Håber på hurtigt svar fra Jer.
På forhånd tak.
Hilsen Sanne
Yeps, opret et selskab, eller endnu bedre, betal din gæld og kom ud af RKI...
hvorfor sparke til folk der ligger ned, når personen prøver at komme ud af problemet med at skabe et job... Hader dum smarte bemærkninger !
En ommer Søren
Faktisk ikke, der er det "lille problem" at PBS gerne vil have nogen at "komme efter" hvis der er ballade med regnskabet, dankort der er trukket 2 gange osv, og en der er i RKI er normalt insolvent eller ved at blive det og derfor ydes den service ikke. Ser jeg absolut ingen problemer i.
PBS kan ikke lave en kontrakt omkring pengetransaktioner med en der er i RKI, længere er den ikke.
Jeg vil også foreslå dig at få stiftet et selskab (ApS) eller få en kaution fra din bank, som du vil kunne bruge overfor PBS. Ellers skal du overveje om du kan få en partner ind, som vil kunne stå på aftalen hos PBS.
Det kan jo godt være svært at finde 80.000,- til et ApS hvis man ingen penge har og ovenikøbet står i RKI.
Mit råd er start pølsevognen op og tjen nogle penge så du kan betale dig ud af RKI, så kan du få en dankort terminal til den tid.
Dog har jeg heller aldrig været ude for at man kunne betale med dankort i en pølsevogn. Men det er selvfølgelig også kun KBH jeg får lyst til sådan noget :-)
Jeg er enig med de andre, start op uden terminalen.. Hvis det betyder, at en procent del af dine kunder hopper fra - dermed mindre omsætning, så må du tage den derfra, og starte med kun de nødvendigste ting.. Nogle gange må man skærer helt ind til benet, for at kunne starte.
Så kunne du når der er nogle af kunderne der skal betale med dankort, kører det den vej igennem. Det er selvfølgelig ikke den optimale metode, men så kan du da modtage det
Jeg har selv oplevet en ligende løsning hos et større dansk bolighus, hvor de også skulle stå og indtaste mine kort-informationer på en intern webshop.