Hej, Jeg er igang med efteruddannelse på handelshøjskolen og skal til at skrive et projekt i faget marketing. Jeg har fået tildelt emnet "online marketing", hvilket er super! Jeg vil rigtig gerne skrive om, hvordan man kan optimere en webshop eller en anden form for online business - marketingsmæssigt set. (Altså ikke konverteringsoptimering). Eller alternativt lave en analyse/rapport for en virksomhed som overvejer at lægge dele af sine ydelser online. (I er velkomne til at skrive hvis I har et konkret projekt) Især vil jeg gerne inddrage SEO, paid search (adwords) og evt andre begreber - men vil gerne undgå det bliver for bredt. Data er der jo masser af derude - men er der kød nok på til at man kan lave beregninger og statistiske opstillinger, som man så kan konkludere/anbefale noget ud fra? Det er ikke noget problem at lave en konkurrent-analyse på online konkurrenterne, men jeg vil gerne inddrage SEO osv. jeg har 25-30 sider til rådighed Nogle forslag? mvh Christian
|
Hvad angår SEO, kan du sikkert finde en masse inspiration her: http://www.amino.dk/blogs/frankhellerupmadsen/archive/2011/02/19/773970.aspx
Held og lykke med projektet.