Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til studieprojekt i online marketing - bachelor-niveau.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er igang med efteruddannelse på handelshøjskolen og skal til at skrive et projekt i faget marketing.

Jeg har fået tildelt emnet "online marketing", hvilket er super!

Jeg vil rigtig gerne skrive om, hvordan man kan optimere en webshop eller en anden form for online business - marketingsmæssigt set. (Altså ikke konverteringsoptimering).

Eller alternativt lave en analyse/rapport for en virksomhed som overvejer at lægge dele af sine ydelser online. (I er velkomne til at skrive hvis I har et konkret projekt)

Især vil jeg gerne inddrage SEO, paid search (adwords) og evt andre begreber - men vil gerne undgå det bliver for bredt. 

Data er der jo masser af derude - men er der kød nok på til at man kan lave beregninger og statistiske opstillinger, som man så kan konkludere/anbefale noget ud fra?

Det er ikke noget problem at lave en konkurrent-analyse på online konkurrenterne, men jeg vil gerne inddrage SEO osv.

jeg har 25-30 sider til rådighed

Nogle forslag?

mvh

Christian

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 10:53
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 11:43

Køb evt. e-pusher bogen af Martin Thorbog, den mand ved virkelig hvad han snakker om.

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 16:23

E-pusher er en rigtig god start! Og jeg anbefaler onlineudgaven hvis du kan undvære en fysisk kopi (online-udgaven er bare bedre).

Du skriver du ikke vil ramme bredt - her mener jeg helt bestemt du rammer forbi målet i stedet.

Nettet er ikke et traditionelt hestevæddeløb hvor odds er sat op så man kun kan tabe. Internettet er unikt og specielt og der er faktisk stor sandsynlighed for gevinst ved at sprede sine markedsføringsinvesteringer på flere platforme.

Du har selv fat i de 2 største spillere i dag: SEO og AdWords - eller man kan jo være så fræk og kalde det 1 spiller: Google.

Hvis google af en eller anden grund sænker din pagerank med 1 når de laver deres algoritme om eller de brands du plejer at bruge til AdWords bliver beskyttede så du ikke længere kan anvende dem - så kan du risikere at du har smidt rigtig mange penge efter 1-2 platforme, hvor du nu bare kan se behovet for investeringer stige.

Det jeg prøver at komme frem til er bare at det handler om at sprede sin risiko og vurderer hvor det bedst kan betale sig at smide flest penge (ex. SEO og AdWords). Men hver gang du smider 10 kr. efter Google er det en god idé at prøve at smide 1-2-3-4-5 kr. efter noget andet.

Blogs? Reviews? Sponsor? Konkurrencer? osv.. Mulighederne er mange - og afkastet garanteret hvis du gør det rigtigt.

Håber jeg fik åbnet dine øjne - ellers kan du jo bare købe den online udgave af e-pusher og trykke copy-paste - så har du en god opgave ;-)

(for en god ordens skyld: du må selvfølgelig ikke kopiere e-pusher)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34

Jeg vil låne bogen "Groundswell - Winning in a World Transformed by Social Technologies" af Charlene Li & Josh Bernoff, den er rigtig god, den nævner dog ikke noget om SEO og adwords, men den handler mere om hvordan du kan bruge social media i din markedsføring, hvordan du skal analysere din online målgruppe osv. Den har i øvrigt også mange gode eksempler og den er let at forstå.

Du kan læse mere på http://www.forrester.com/Groundswell

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 09:36

Tak for jeres input allesammen!

Jeg var åbenbart ikke tydelig nok i mit indlæg. Mit kendskab til SEO og AdWords er skam på et ganske fornuftigt niveau. Det min udfordring går på er mere hvordan man undgår at opgaven bliver for beskrivende. Jeg kan jo ikke bare skrive i opgaven at man gør "sådan og sådan", når man fx laver SEO - der er jo ikke meget selvstændigt i at læse nogle bøger og beskrive det med egne ord. Jeg vil gerne analysere nogle data (på et højt niveau), og så efterfølgende være i stand til at konkludere noget i stil med "...med 95% sikkerhed vil din indtjening stige med x % hvis du ændrer x og y, under de givne forudsætninger (beregninger/afgrænsninger)"...

@ Nick: Jeg kan godt følge din tankegang, og det du mener, er måske, at jeg skal prøve at sammenligne ROI på de mange muligheder der er online istedet for fx at gå i dybden med en analyse af en virksomheds AdWords-kampagne?

@ Keld: Tak for tippet - det er noget i stil med det jeg kan bruge som litteratur.

Mvh

Christian

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)