Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blue Ocean Strategy

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

#Kim

Det var faktisk i mindre iværksætter virksomheder. F.eks. er der utroligt mange SEO folk herinde, en af dem må da køre med et Blue Ocean Strategy.

Generelt er jeg bare interesseret i alle de eksempler folk kan komme med. Som du skriver, så er BOS en tankegang - og den tankegang vil jeg gerne spores ind på, da jeg synes den er utroligt meget mere interessant end Porters tilgang hvor det handler om: more for less.

Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

#Ravn

Bogen er bestilt på biblioteket, jeg glæder mig til at læse den. Tak.

Jeg studerer til dagligt så jeg synes det er utroligt rart at få noget perspektiv på mange af de ting man læser - undervisningen er jo bygget op omkring Porters teorier, hvorfor der godt kan mangle noget variation en gang imellem.

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Blue Ocean Strategy blev brugt med succes i Jyske Bank, hvor de lavede helt om på deres interiør, værdier og kommunikationsgange.

Mange iværksættere starter fornuftigt nok inden for det arbejdsområde de kender. Det giver kr i kassen, men det højner ikke blue ocean tankegangen. Man kan derfor godt få den tanke, at mange iværksættere kaster sig i det blodrøde hav og slås med konkurrenter på prisen som det vigtigste parameter.

Mine to eksempler viser blot at både iværksættere og etablerede virksomheder kan have stor glæde af at bruge blue ocean strategien.

Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :