Mon ikke vi kan lokke deMib til at lave en særudgave af
SEO 2.0
beta "ultra-light" kun indeholdende et afsnit om
linkbuilding, som vi kan sende til den "Internetansvarlige"?
En bekendt lavede for et stykke tid siden en meget eksklusiv SEO bog. Den ville kun blive solgt i et eksemplar, og røg på auktion på eBay. Kan ikke lige huske hvad den blev solgt for - men bogen havde kun en enkelt side, hvor der stod "Get more links!"
- Jeg vil gætte på, at det ikke var Ikea der købte denne bog :)
Den skal næsten med i SEO-LEX 12 - om ikke andet fordi den dokumenterer, hvor grelt det står til med forståelsen i mange af de store koncerner.
I SEO 2.0 har jeg en del eksempler med på de tåbeligheder mange store virksomheder laver i forhold til SEO. Tragisk nok, kommer den aktuelle Ikea fadæse ikke engang ind på en top 10 over de tåbeligste ting.
I forhold til det at kræve at folk ikke linker slog de danske dagblade Ikea for mange år siden, da de vandt Newsbooster sagen bl.a. med det argument, at de jo tabte penge på deres website, så når man - som Newsbooster gjorde, sendte trafik til dem, så svarede det til at stjæle penge fra dem! 
Men endnu mere tåbeligt var det næsten, da Universal seedede en viral video for et nyt band i et selekteret miljø af bloggere o.lign. De bragte den velvilligt. Et par uger efter modtog de alle en stævning fra Universals advokater! ... Og ikke nok med det - få uger efter, forsøgte Universal igen at seede en viral video i det samme miljø.
Så, i sammenligning med den slags - og mange andre tilsvarende tåbeligheder, er Ikeas seneste anti-linking projekt i den milde ende.