Normalt kan andre transportører også tilbyde det samme billigere, akkurat som Post Danmark også kan tilbyde. Webshops kunder forventer varen bestilt idag og leveres igår, så derfor bliver det svært at sælge flere dages leveringer. Mange webshops har også leveringstider 2-3 dage og din oveni giver næsten en uges leveringstid, hvilket jeg som kunde ville være utilfreds med og vælger andre shops der gør det hurtigere. Jeg forstår godt pointen "yderområder" idet jeg selv bor på Samsø, som absolut er yderområde, men her leveres også dag til dag af alle transportudbyderne. mvh |
Michael Haahr:Hej.
Jeg syntes heller ikke lige jeg kan finde den store revolution i det her.
En revolution er det ikke. Det er en anderledes og mere effektiv måde at gøre det på, med en højere grad af service til prisen.
Fragt er dyrt nok i forvejen
Du køber tom plads hos eksisterende fragtfirmaer. = Du bliver mellemmand mellem fragtfirmaet og firmaet som skal have sendt pakken.Hvis fragtfirmaet var for dyr at bruge for firmaet i forvejen, hvorfor skulle det så blive billigere, når du bliver mellemmand på den forsendelse?
Nej, det er misforstået. Jeg køber overskudskapacitet hos vognmænd, ikke fragtfirmaer.
Hvis du skal gøre noget bedre som fragtfirma, så efterlyser vi dette:
Tilbagemelding når:
- en forsendelse er gået i stykker. Ja, hvis det opdages når chaufføren er der.
- en forsendelse ikke kan lokaliseres. Ja, systemet har indlagt "leveres senest dato" hvorefter pakken automatisk efterlyses og afsender/modtager adviseres.
- en forsendelse bliver forsinket. Ja, systemet har indlagt "leveres senest dato" hvorefter pakken automatisk efterlyses og afsender/modtager adviseres.
- en forsendelse er delvis ødelagt (hvis flere varer i samme). Ja, hvis det opdages når chaufføren er der.
- en forsendelse er leveret. Ja.
- en forsendelse ikke kunne leveres, pga. kunden ikke var hjemme. Nej, chaufføren ringer til modtager og aftaler ny tid. Først efter flere forgæves forsøg på levering, underrettes afsender.
At fragtmanden (i bilen) gider ringe til kunden inden levering. I første omgang, kun hvis det ønskede leveringstidspunkt ikke kan efterkommes.
At fragtmanden gider stille varerne indenfor i trappeopgangen (typisk i KBH). Det har jeg ikke været opmærksom på. Det er jeg nu.
At det ikke er mig som leverandør, som skal bevise at fragtmanden IKKE har leveret mine varer til min kunde. Nej, bevisbyrden ligger hos fragtfirmaet.
At fragtmanden evt. tager et billede af varerne, efter de er stillet af hos kunden. (kun ved varer som "må stilles". Det vil være urealistisk. Jeg overvejer, at undlade denne service, da modtager reelt fraskriver sig enhver rettighed ved bortkomne forsendelser. I stedet vil jeg hellere satse på at udlevere når modtager er på adressen. Er det en service du bruger meget?
At fragtmanden ikke tager 50kr. eks. moms. for "privat levering". Præcis. Det har jeg imøde-kommet med den ekstra dags levering, som gør at privatlevering ikke er dyrere.
At der er lidt mere flexibel plads på fragtbrevet til en meddelelse, til chaufføren. Det har jeg taget højde for og på mine fragtbreve kommer desuden også et kvitteringsfelt.
Danske Fragtmænd overlader det til min kunde, at give mig besked om, at varerne ikke er kommet frem eller gået i stykker osv. Det syntes jeg er rigtig dårlig service. Ja, det er det også. Jeg har lavet det sådan, at der er en stor grad af advisering i mit system, som holder dig og modtager underrettet om nævneværdige hændelser igennem hele forløbet. For ikke at oversvømme afsenders inbox med adviseringer, sendes disse til afsenders konto hos mig.
Jeg tror kun du kan konkurrere på servicen, ikke prisen.
Så er det lige dét, om webshopejerne syntes fragten er dyr nok i forvejen... Jeg gør! For nogle vil jeg ikke kunne gøre det billigere, mens jeg for andre vil kunne. Det afhænger af mængde, pris i forvejen og hvor stor en grad af håndtering der er ved forsendelserne.Mvh
Michael Haahr
Maler-maling.dk
Det er virkelig gode input du kommer med og jeg har kommenteret dem ovenover for nemhedens skyld. Mine kommentarer er understreget.
Mvh., Kurt
Bliv gratis medlem