<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Fragt, logistik, betaling &amp; service</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/36.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Som iværksætter er et effektivt distributionssystem af varer helt afgørende. I dette forum har vi fokus på, hvordan vi får varerne afsted til kunderne, hvordan returvarer håndteres, og hvordan man i det hele taget organiserer sin logistik, når målet er at være så effektiv som muligt. Vi kommer ofte ind på de eksterne leverandører: Posten, fragtmændene, lagerhotellerne og vognmandsvirksomhederne og vi diskuterer deres priser og vilkår, samt fordele og ulemper ved at in- eller outsource disse services.&lt;/p&gt; 
&lt;p&gt;Lovgivning omkring levering er også et vigtigt punkt, der er nært knyttet til service og logistik. Derfor snakker vi i dette forum også om betalingsløsninger, PayPal og internethandel.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: Nyt fragtfirma koncept. Kan det bruges?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/782374.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 24 Feb 2011 19:40:27 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:782374</guid><dc:creator>Parcel Transport</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/782374.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=36&amp;PostID=782374&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Stig Viktor:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hej Kurt&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bortset fra at du har en eller flere aftaler med transport&amp;oslash;rer er det egentlig Consignor du beskriver - jeg g&amp;aring;r ud fra at du kender Consignor?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvad er det du mener dit koncept g&amp;oslash;r bedre.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hilsen&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Stig&lt;/p&gt;
&lt;div style="clear:both;"&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hej Stig&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja, det minder om Consignor. B&amp;aring;de Consignor og&amp;nbsp;mit system styrer processerne, som er forbundet med transport fra A til B. Men m&amp;aring;den at g&amp;oslash;re det p&amp;aring; er forskellig.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg mener at mit koncept er bedre p&amp;aring; flg. omr&amp;aring;der:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- afsender skal ikke abonnere p&amp;aring; software (som f.eks. Consignor), hvilket giver en besparelse &amp;nbsp; for afsender.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- jeg skal ikke abonnere p&amp;aring; software (som f.eks. Consignor), hvilket ogs&amp;aring; giver en &amp;nbsp; &amp;nbsp;besparelse.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- der skal ikke installeres software for at benytte systemet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- systemet er gratis at benytte.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- fakturering sker automatisk via systemet, hvilket reducerer administrationsudgiften.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- pakkelabels udprintes fra systemet p&amp;aring; alm. papir.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- ved at investere i eget software, holder jeg mig uafh&amp;aelig;ngig og kan l&amp;oslash;bende tilrette systemet &amp;nbsp;efter behov og kunders &amp;oslash;nsker.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- der skal ikke investeres i speciel hardware, hvilket igen holder udgifterne nede.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- der laves integration til e-handel, s&amp;aring; indtastning foretages af modtager.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- manuel h&amp;aring;ndtering af alle forsendelser uden ekstra till&amp;aelig;g.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- ingen minimumsm&amp;aelig;ngde. Du kan sende den m&amp;aelig;ngde du vil uden restriktioner.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- leverer til private modtagere uden ekstra till&amp;aelig;g.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- oversigt over konto, s&amp;aring; afsender altid er ajourf&amp;oslash;rt b&amp;aring;de med hensyn til forsendelser og &amp;nbsp;fakturering.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- individuelle og fleksible l&amp;oslash;sninger. Kan lettere tilrette mig kunders behov.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- du kender den faktiske pris, inden du godkender.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- milj&amp;oslash;besparende med mere effektive k&amp;oslash;rsler.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- milj&amp;oslash;besparende fakturering. Foreg&amp;aring;r online uden brug af papir.
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;div&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;
&lt;div&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;- reklamation og efterlys forsendelse foretages nemt fra afsenders konto. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- kortere behandlingstid p&amp;aring; reklamationer og efterlysninger.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- hurtig og gratis konto oprettelse. Du betaler kun for det du sender og for de till&amp;aelig;gsydelser du v&amp;aelig;lger.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;div&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tiltagene er lavet, enten for at holde udgifterne nede eller for at yde en god service, hvilket g&amp;oslash;r at jeg kan tilbyde en konkurrencedygtig pris med tilh&amp;oslash;rende god service.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du vil kunne finde flere af tiltagene hos andre fragtfirmaer, men s&amp;aring; vidt vides, ikke dem alle hos samme fragtfirma og ikke til samme pris og serviceniveau.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg mener ogs&amp;aring; at det er vigtigt, at n&amp;aelig;vne de omr&amp;aring;der hvor mit koncept skiller sig negativt ud:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- Jeg tilbyder 2 hverdages levering, hvilket kan afholde nogle modtagere fra, at benytte mig.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;- Software investeringen er stor, s&amp;aring; der kr&amp;aelig;ves en vis minimum tonnage for at starte op. Jeg har f&amp;aring;et konkrete tilsagn om at varetage forsendelsen for nogle virksomheder allerede, men der er stadig et stykke vej op til minimum tonnagen. Skriv til:&amp;nbsp;kurtthogersen@gmail.com og f&amp;aring; et godt uforpligtende tilbud. For hvad kan der ske ved det?
&lt;div&gt;&lt;/div&gt;
&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh., Kurt&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Nyt fragtfirma koncept. Kan det bruges?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/782297.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 24 Feb 2011 17:58:56 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:782297</guid><dc:creator>Parcel Transport</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/782297.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=36&amp;PostID=782297&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;LANTHER:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jo, mange leverer til brofaste &amp;oslash;er via extern vognm&amp;aelig;nd.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;N&amp;aring;r nogen skriver levering til ikke-brofaste &amp;oslash;er, s&amp;aring; menes der normalt, at hvis firmaet har egne biler eller hyrer andre biler til udk&amp;oslash;rsel mellem brofaste landsdele.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Disse  egne biler eller hyrede biler ville v&amp;aelig;re for dyre at servicere sm&amp;aring; &amp;oslash;er i Danmark, hvor man skal med en f&amp;aelig;rge.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;At man har daglige leveringer med Danske Fragtm&amp;aelig;nd, DPD, GLS, DHL, BRING og PostDanmark giver ikke dyrere fragtomkostninger til blandt andet Sams&amp;oslash;.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Hvorfor Wupti.com skriver det, ved jeg ikke, for jeg har tit bestilt og f&amp;aring;et leveret frit her til Sams&amp;oslash;, s&amp;aring; mon ikke det er en form for forbehold de kan bruge i s&amp;aelig;rlige tilf&amp;aelig;lde.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Nej, jeg ved stadig ikke hvorfor man skulle v&amp;aelig;lge din l&amp;oslash;sning i forhold til andre akt&amp;oslash;rer.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;mvh&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nej, det ved jeg og jeg kan ikke beskrive det mere detaljeret end jeg allerede har, men hvis jeg kendte dig, kunne du f&amp;aring; lov til at se min forretningsplan. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh., Kurt&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Nyt fragtfirma koncept. Kan det bruges?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781782.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 24 Feb 2011 09:22:27 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:781782</guid><dc:creator>Stig Viktor</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781782.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=36&amp;PostID=781782&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Kurt&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bortset fra at du har en eller flere aftaler med transport&amp;oslash;rer er det egentlig Consignor du beskriver - jeg g&amp;aring;r ud fra at du kender Consignor?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvad er det du mener dit koncept g&amp;oslash;r bedre.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hilsen&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Stig&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Nyt fragtfirma koncept. Kan det bruges?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781760.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Thu, 24 Feb 2011 09:02:17 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:781760</guid><dc:creator>Keld Lanther</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781760.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=36&amp;PostID=781760&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Parcel Transport:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;br /&gt;&lt;p&gt;Det er ikke korrekt at alle fragtfirmaer leverer til ikke-brofaste øer. Jeg &lt;br /&gt;har tilfældigt set på wupti.com&amp;#39;s handelsbetingelser og her fremgår det bl.a., &lt;br /&gt;at de benytter&amp;nbsp;&amp;quot;Bring, GLS, DPD, Post Danmark, Danske Fragtmænd, Budstikken &lt;br /&gt;o.a.&amp;quot; og&amp;nbsp;&amp;quot;Såfremt varen leveres med Post Danmark, leverer wupti.com i hele &lt;br /&gt;DK, med undtagelse af Grønland og Færøerne. Ved brug af andre transportører &lt;br /&gt;leveres i hele Danmark, med undtagelse af ikke brofaste øer&amp;quot;. Deres leveringstid &lt;br /&gt;er iøvrigt formuleret sådan:&amp;nbsp;&amp;quot;wupti.com estimerer normalt en leveringstid &lt;br /&gt;på max. fire hverdage med forbehold for eksterne forhold....&amp;quot; Nu ved jeg, at det &lt;br /&gt;er den længste leveringstid som skal oplyses og derfor vil nogle (måske endda de &lt;br /&gt;fleste) af deres forsendelser være fremme hurtigere, men når de har kunder til &lt;br /&gt;max. 4 hverdages levering, kan en leveringstid på 2 hverdage vil også bruges. &lt;br /&gt;Det må være logisk.&lt;/p&gt;&lt;br /&gt;&lt;p&gt;Jeg har valgt, ikke at tilbyde levering til ikke-brofaste øer. Jeg mener &lt;br /&gt;ikke, at denne ekstra udgift skal&amp;nbsp;pålægges&amp;nbsp;de andre forsendelser. &lt;br /&gt;Levering tilbydes i stedet til færgeleje. Samsø er iøvrigt en dejlig ø, men &lt;br /&gt;tidligere blev turist potentialet slet ikke udnyttet. Jeg kender ikke forholdene &lt;br /&gt;i dag, &amp;nbsp;men det er også en anden snak.&lt;/p&gt;&lt;br /&gt;&lt;p&gt;Mvh., Kurt&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jo, mange leverer til brofaste øer via extern vognmænd.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Når nogen skriver levering til ikke-brofaste øer, så menes der normalt, at hvis firmaet har egne biler eller hyrer andre biler til udkørsel mellem brofaste landsdele.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Disse  egne biler eller hyrede biler ville være for dyre at servicere små øer i Danmark, hvor man skal med en færge.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;At man har daglige leveringer med Danske Fragtmænd, DPD, GLS, DHL, BRING og PostDanmark giver ikke dyrere fragtomkostninger til blandt andet Samsø.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Hvorfor Wupti.com skriver det, ved jeg ikke, for jeg har tit bestilt og fået leveret frit her til Samsø, så mon ikke det er en form for forbehold de kan bruge i særlige tilfælde.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Nej, jeg ved stadig ikke hvorfor man skulle vælge din løsning i forhold til andre aktører.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;mvh&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Nyt fragtfirma koncept. Kan det bruges?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781340.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 23 Feb 2011 17:10:19 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:781340</guid><dc:creator>Parcel Transport</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781340.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=36&amp;PostID=781340&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;LANTHER:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Hatten af for bedre forslag...&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;men.........&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Det er da rent tidsr&amp;oslash;veri ved h&amp;oslash;jlys dag, at en stakkels chauff&amp;oslash;r skal p&amp;aring;l&amp;aelig;gges alle disse opgaver m&amp;aring;ske p&amp;aring; over 300 pakker daglig!!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Kan godt se pointen i bedre service, men det koster tid og tid og det har man ikke for meget af i forvejen p&amp;aring; en daglig tur.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Endvidere er tid lig med penge og ville fordyre transport&amp;oslash;rens transport v&amp;aelig;sentligt med disse t&amp;aring;rnh&amp;oslash;je l&amp;oslash;nninger en chauff&amp;oslash;r f&amp;aring;r idag.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;Chauff&amp;oslash;ren p&amp;aring;l&amp;aelig;gges ikke ekstra arbejde eller ekstra tidsforbrug. Han udf&amp;oslash;rer sit arbejde, n&amp;aelig;sten som han plejer og systemet klarer resten.&lt;/span&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;At planl&amp;aelig;gge bestemte tidsafleveringer kan absolut ikke lade sig g&amp;oslash;re rent planm&amp;aelig;ssigt, idet det er umuligt at forudse antal pakker der skal l&amp;aelig;sses inden turen, traffikk&amp;oslash;er, f&amp;aelig;rdselsuheld eller bilnedbrud, s&amp;aring; der er for mange bolde at tage hensyn til.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;Jeg ved at en bestemt tidsaflevering vil blive sv&amp;aelig;r, men ikke umulig. Det skal ses som et &amp;oslash;nske om levering p&amp;aring; et bestemt tidspunkt, ikke et krav. Kan tidspunktet ikke im&amp;oslash;dekommes, ringer chauff&amp;oslash;ren til modtager og aftaler en ny tid.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;Det er ikke umuligt at forudse antal pakker som skal l&amp;aelig;sses. B&amp;aring;de antal, samlet v&amp;aelig;gt og samlet volumen fremg&amp;aring;r i mit system, som vognmanden/chauff&amp;oslash;ren har adgang til. De andre bolde i luften er uforudseelige, s&amp;aring; de vil naturligvis kunne &amp;aelig;ndre leveringstidspunktet, men i s&amp;aring;danne tilf&amp;aelig;lde, vil chauff&amp;oslash;ren ringe til modtager og aftale en ny tid.&lt;/span&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jo, en leverand&amp;oslash;r har ansvaret som nummer 1 for at en forsendelse fungerer optimalt, for han kan v&amp;aelig;lge transport&amp;oslash;ren og n&amp;aring;r kunden har modtaget sin pakke er leverand&amp;oslash;rens pligt overfor kunden v&amp;aelig;k.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;Det mener jeg er helt forkert. Det er afsenders ansvar at indpakke forsvarligt og p&amp;aring;f&amp;oslash;re korrekte informationer om modtager. Men det er fragtfirmaets ansvar at forsendelsen kommer frem i uskadt tilstand. G&amp;oslash;r den ikke det, er det fragtfirmaets ansvar at underrette b&amp;aring;de afsender og modtager. Ved e-handel oph&amp;oslash;rer afsenders forpligtelser i&amp;oslash;vrigt f&amp;oslash;rst 14 dage efter at modtager har f&amp;aring;et forsendelsen.&lt;/span&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Er der knas, er det altid leverand&amp;oslash;ren i samarbejdet med transport&amp;oslash;ren der skal udrede, hvad der er sket i henhold til aftale.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;Det afh&amp;aelig;nger af hvilken type knas. Er pakken forsvundet under fragtfirmaets ansvar, er det naturligvis fragtfirmaet som skal udrede overfor afsender. Og bevisbyrden ligger hos fragtfirmaet.&lt;/span&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Hvis en pakke ikke dukker op til en tidsfrist p&amp;aring; grund af bilnedbrud, ville jeg da korse mig p&amp;aring; den automatiske system der m&amp;aring;ske afterlyser 200 pakker der ikke blev leveret p&amp;aring; grund af bilnedbrud til tiden..&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;S&amp;aring; m&amp;aring; du korse dig. Leveres forsendelserne ikke indenfor de 2 hverdage, bliver vognmand/chauff&amp;oslash;r gjort opm&amp;aelig;rksom p&amp;aring; det og de skal redeg&amp;oslash;re for grunden til forsinkelsen. Dette g&amp;oslash;r samtidig, at b&amp;aring;de afsender og modtager adviseres om forsinkelsen.&lt;/span&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Hvad ville der ikke ske i en vinter som denne med masser af sne og blokerede veje, ja EDB systemet ville bryde ned p&amp;aring; grund af alle disse efterlysninger og hvem skulle bruge en masse tid p&amp;aring; at unders&amp;oslash;ge, hvor pakkerne egentlig befinder sig..&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;Chauff&amp;oslash;ren ved hvilke pakker han har med og han ved om han kan n&amp;aring; at levere indenfor tidsfristen. Kan han ikke det, melder han forsinkelsen i systemet p&amp;aring; alle de pakker han har med p&amp;aring; &amp;eacute;n gang. &lt;/span&gt;&amp;nbsp;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Mon ikke de etablerede akt&amp;oslash;rer har taget h&amp;oslash;jde for disse sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l, men fundet dem for tunge i pengel&amp;oslash;bet.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;Jo, lige pr&amp;aelig;cis og det er der jeg kommer ind i billedet for jeg har fundet en simpel m&amp;aring;de at h&amp;aring;ndtere et komplekst forl&amp;oslash;b.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;mvh&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Har tilf&amp;oslash;jet mine kommentarer ovenfor med &lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;understreget&lt;/span&gt; tekst.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh., Kurt&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Nyt fragtfirma koncept. Kan det bruges?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781321.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 23 Feb 2011 16:22:23 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:781321</guid><dc:creator>Parcel Transport</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781321.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=36&amp;PostID=781321&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;LANTHER:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Parcel Transport:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Det er ikke negativt, men konstruktiv feedback. Normalt leveres fra dag til dag. &lt;br /&gt;Jeg har en leveringstid p&amp;aring; 2 hverdage, hvilket giver vognmanden en ekstra dag &lt;br /&gt;til at udlevere forsendelsen. Han f&amp;aring;r dermed bedre mulighed for at planl&amp;aelig;gge &lt;br /&gt;udlevering i f.eks. yderomr&amp;aring;der. Jeg lover at modtageren har forsendelsen senest &lt;br /&gt;2 hverdage efter afhentning&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Normalt kan andre transport&amp;oslash;rer ogs&amp;aring; tilbyde det samme billigere, akkurat som Post Danmark ogs&amp;aring; kan tilbyde.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Webshops kunder forventer varen bestilt idag og leveres ig&amp;aring;r, s&amp;aring; derfor bliver det sv&amp;aelig;rt at s&amp;aelig;lge flere dages leveringer.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Mange webshops har ogs&amp;aring; leveringstider 2-3 dage og din oveni giver n&amp;aelig;sten en uges leveringstid, hvilket jeg som kunde ville v&amp;aelig;re utilfreds med og v&amp;aelig;lger andre shops der g&amp;oslash;r det hurtigere.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg forst&amp;aring;r godt pointen &amp;quot;yderomr&amp;aring;der&amp;quot; idet jeg selv bor p&amp;aring; Sams&amp;oslash;, som absolut er yderomr&amp;aring;de, men her leveres ogs&amp;aring; dag til dag af alle transportudbyderne.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;mvh&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;For at f&amp;aring; det billigere hos Post Danmark, skal du op i en &amp;aring;rlig m&amp;aelig;ngde som de f&amp;aelig;rreste kan im&amp;oslash;dekomme. Hvis du s&amp;aring; n&amp;aring;r m&amp;aelig;ngden og dermed rabatten, kan du stadig f&amp;aring; det billigere andre steder. Det som Post Danmark klarer sig p&amp;aring;, er servicen og den er ikke for god altid, efter min mening.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Webshop kunder er ikke de mest t&amp;aring;lmodige kunder i verden og dog. For hvis de kan se en fordel ved at vente og ikke skal bruge varen hurtigt, er de ogs&amp;aring; t&amp;aring;lmodige. En fordel kunne v&amp;aelig;re en lavere vare pris, en lavere fragtpris eller en bedre service. Jeg k&amp;oslash;rte et lille fors&amp;oslash;g i min tidligere webshop, hvor jeg netop gjorde en lidt l&amp;aelig;ngere leveringstid lidt billigere. Ca. 60% valgte den billigere l&amp;oslash;sning og samtidig for&amp;oslash;gede jeg min oms&amp;aelig;tning, sammenlignet med samme periode &amp;aring;ret f&amp;oslash;r. Jeg vil godt derhen, hvor jeg kan blive et alternativ til et eksisterende fragtfirma og derved lade modtager afg&amp;oslash;re hvilke fragtfirma der v&amp;aelig;lges. Det er i h&amp;oslash;j grad ogs&amp;aring; en service til modtager.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis du mener, at nogle webshops f&amp;oslash;rst afsender varen efter 2-3 dage, s&amp;aring; er det rigtigt at mine 2 hverdages leveringstid kommer oveni. Men der m&amp;aring; ligge helt specielle betingelser bagved, som g&amp;oslash;r at nogle webshops f&amp;oslash;rst afsender efter 2-3 dage.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er ikke korrekt at alle fragtfirmaer leverer til ikke-brofaste &amp;oslash;er. Jeg har tilf&amp;aelig;ldigt set p&amp;aring; wupti.com&amp;#39;s handelsbetingelser og her fremg&amp;aring;r det bl.a., at de benytter&amp;nbsp;&amp;quot;Bring, GLS, DPD, Post Danmark, Danske Fragtm&amp;aelig;nd, Budstikken o.a.&amp;quot; og&amp;nbsp;&amp;quot;S&amp;aring;fremt varen leveres med Post Danmark, leverer wupti.com i hele DK, med undtagelse af Gr&amp;oslash;nland og F&amp;aelig;r&amp;oslash;erne. Ved brug af andre transport&amp;oslash;rer leveres i hele Danmark, med undtagelse af ikke brofaste &amp;oslash;er&amp;quot;. Deres leveringstid er i&amp;oslash;vrigt formuleret s&amp;aring;dan:&amp;nbsp;&amp;quot;wupti.com estimerer normalt en leveringstid p&amp;aring; max. fire hverdage med forbehold for eksterne forhold....&amp;quot; Nu ved jeg, at det er den l&amp;aelig;ngste leveringstid som skal oplyses og derfor vil nogle (m&amp;aring;ske endda de fleste) af deres forsendelser v&amp;aelig;re fremme hurtigere, men n&amp;aring;r de har kunder til max. 4 hverdages levering, kan en leveringstid p&amp;aring; 2 hverdage vil ogs&amp;aring; bruges. Det m&amp;aring; v&amp;aelig;re logisk.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har valgt, ikke at tilbyde levering til ikke-brofaste &amp;oslash;er. Jeg mener ikke, at denne ekstra udgift skal&amp;nbsp;p&amp;aring;l&amp;aelig;gges&amp;nbsp;de andre forsendelser. Levering tilbydes i stedet til f&amp;aelig;rgeleje. Sams&amp;oslash; er i&amp;oslash;vrigt en dejlig &amp;oslash;, men tidligere blev turist potentialet slet ikke udnyttet. Jeg kender ikke forholdene i dag, &amp;nbsp;men det er ogs&amp;aring; en anden snak.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh., Kurt&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Nyt fragtfirma koncept. Kan det bruges?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781305.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 23 Feb 2011 15:55:39 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:781305</guid><dc:creator>Keld Lanther</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781305.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=36&amp;PostID=781305&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>Hatten af for bedre forslag...&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;men.........&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Det er da rent tidsrøveri ved højlys dag, at en stakkels chauffør skal pålægges alle disse opgaver måske på over 300 pakker daglig!!&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Kan godt se pointen i bedre service, men det koster tid og tid og det har man ikke for meget af i forvejen på en daglig tur.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Endvidere er tid lig med penge og ville fordyre transportørens transport væsentligt med disse tårnhøje lønninger en chauffør får idag.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;At planlægge bestemte tidsafleveringer kan absolut ikke lade sig gøre rent planmæssigt, idet det er umuligt at forudse antal pakker der skal læsses inden turen, traffikkøer, færdselsuheld eller bilnedbrud, så der er for mange bolde at tage hensyn til.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jo, en leverandør har ansvaret som nummer 1 for at en forsendelse fungerer optimalt, for han kan vælge transportøren og når kunden har modtaget sin pakke er leverandørens pligt overfor kunden væk.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Er der knas, er det altid leverandøren i samarbejdet med transportøren der skal udrede, hvad der er sket i henhold til aftale.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Hvis en pakke ikke dukker op til en tidsfrist på grund af bilnedbrud, ville jeg da korse mig på den automatiske system der måske afterlyser 200 pakker der ikke blev leveret på grund af bilnedbrud til tiden..&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Hvad ville der ikke ske i en vinter som denne med masser af sne og blokerede veje, ja EDB systemet ville bryde ned på grund af alle disse efterlysninger og hvem skulle bruge en masse tid på at undersøge, hvor pakkerne egentlig befinder sig..&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Mon ikke de etablerede aktører har taget højde for disse spørgsmål, men fundet dem for tunge i pengeløbet.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;mvh&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Nyt fragtfirma koncept. Kan det bruges?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781284.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 23 Feb 2011 15:14:47 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:781284</guid><dc:creator>Parcel Transport</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781284.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=36&amp;PostID=781284&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Michael Haahr:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg syntes heller ikke lige jeg kan finde den store revolution i det her.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;En revolution er det ikke. Det er en anderledes og mere effektiv m&amp;aring;de at g&amp;oslash;re det p&amp;aring;, med en h&amp;oslash;jere grad af service til prisen.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;&lt;strong&gt;Fragt er dyrt nok i forvejen&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt;Du k&amp;oslash;ber tom plads hos eksisterende fragtfirmaer. = Du bliver mellemmand mellem fragtfirmaet og firmaet som skal have sendt pakken.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis fragtfirmaet var for dyr at bruge for firmaet i forvejen, hvorfor skulle det s&amp;aring; blive billigere, n&amp;aring;r du bliver mellemmand p&amp;aring; den forsendelse?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;Nej, det er misforst&amp;aring;et. Jeg k&amp;oslash;ber overskudskapacitet hos vognm&amp;aelig;nd, ikke fragtfirmaer.&amp;nbsp;&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis du skal g&amp;oslash;re noget bedre som fragtfirma, s&amp;aring; efterlyser vi dette:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tilbagemelding n&amp;aring;r:&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
&lt;li&gt;en forsendelse er g&amp;aring;et i stykker.&amp;nbsp;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;Ja, hvis det opdages n&amp;aring;r chauff&amp;oslash;ren er der.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;en forsendelse ikke kan lokaliseres.&amp;nbsp;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;Ja, systemet har indlagt&amp;nbsp;&amp;quot;leveres senest dato&amp;quot; hvorefter pakken automatisk efterlyses og afsender/modtager adviseres.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;en forsendelse bliver forsinket. J&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;&lt;span&gt;a, systemet har indlagt&amp;nbsp;&amp;quot;leveres senest dato&amp;quot; hvorefter pakken automatisk efterlyses og afsender/modtager adviseres.&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;en forsendelse er delvis &amp;oslash;delagt (hvis flere varer i samme).&amp;nbsp;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;Ja, hvis det opdages n&amp;aring;r chauff&amp;oslash;ren er der.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;en forsendelse er leveret. &lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;Ja.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;en forsendelse ikke kunne leveres, pga. kunden ikke var hjemme. &lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;Nej, chauff&amp;oslash;ren ringer til modtager og aftaler ny tid. F&amp;oslash;rst efter flere forg&amp;aelig;ves fors&amp;oslash;g p&amp;aring; levering, underrettes afsender.&lt;/span&gt;&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;At fragtmanden (i bilen) gider ringe til kunden inden levering.&amp;nbsp;&lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;I f&amp;oslash;rste omgang, kun hvis det &amp;oslash;nskede leveringstidspunkt ikke kan efterkommes.&lt;/span&gt; &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;At fragtmanden gider stille varerne indenfor i trappeopgangen (typisk i KBH). &lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;Det har jeg ikke v&amp;aelig;ret opm&amp;aelig;rksom p&amp;aring;. Det er jeg nu.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;At det ikke er mig som leverand&amp;oslash;r, som skal bevise at fragtmanden IKKE har leveret mine varer til min kunde. &lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;Nej, bevisbyrden ligger hos fragtfirmaet.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;At fragtmanden evt. tager et billede af varerne, efter de er stillet af hos kunden. (kun ved varer som &amp;quot;m&amp;aring; stilles&amp;quot;. &lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;Det vil v&amp;aelig;re urealistisk. Jeg overvejer, at undlade denne service, da modtager reelt fraskriver sig enhver rettighed ved bortkomne forsendelser. I stedet vil jeg hellere satse p&amp;aring; at udlevere n&amp;aring;r modtager er p&amp;aring; adressen. Er det en service du bruger meget?&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;At fragtmanden ikke tager 50kr. eks. moms. for &amp;quot;privat levering&amp;quot;. &lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;Pr&amp;aelig;cis. Det har jeg im&amp;oslash;de-kommet med den ekstra dags levering, som g&amp;oslash;r at privatlevering ikke er dyrere.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;At der er lidt mere flexibel plads p&amp;aring; fragtbrevet til en meddelelse, til chauff&amp;oslash;ren. &lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;Det har jeg taget h&amp;oslash;jde for og p&amp;aring; mine fragtbreve kommer desuden ogs&amp;aring; et kvitteringsfelt.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Danske Fragtm&amp;aelig;nd overlader det til min kunde, at give mig besked om, at varerne ikke er kommet frem eller g&amp;aring;et i stykker osv. Det syntes jeg er rigtig d&amp;aring;rlig service. &lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;Ja, det er det ogs&amp;aring;. Jeg har lavet det s&amp;aring;dan, at der er en stor grad af advisering i mit system, som holder dig og modtager underrettet om n&amp;aelig;vnev&amp;aelig;rdige h&amp;aelig;ndelser igennem hele forl&amp;oslash;bet. For ikke at oversv&amp;oslash;mme afsenders inbox med adviseringer, sendes disse til afsenders konto hos mig.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg tror kun du kan konkurrere p&amp;aring; servicen, ikke prisen. &lt;br /&gt;S&amp;aring; er det lige d&amp;eacute;t, om webshopejerne syntes fragten er dyr nok i forvejen... Jeg g&amp;oslash;r! &lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;For nogle vil jeg ikke kunne g&amp;oslash;re det billigere, mens jeg for andre vil kunne. Det afh&amp;aelig;nger af m&amp;aelig;ngde, pris i forvejen og hvor stor en grad af h&amp;aring;ndtering der er ved forsendelserne.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Michael Haahr&lt;br /&gt;Maler-maling.dk&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er virkelig gode input du kommer med og jeg har kommenteret dem ovenover for nemhedens skyld. Mine kommentarer er &lt;span style="text-decoration:underline;"&gt;understreget&lt;/span&gt;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh., Kurt&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Nyt fragtfirma koncept. Kan det bruges?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781273.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 23 Feb 2011 14:57:41 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:781273</guid><dc:creator>Keld Lanther</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781273.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=36&amp;PostID=781273&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Parcel Transport:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Det er ikke negativt, men konstruktiv feedback. Normalt leveres fra dag til dag. &lt;br /&gt;Jeg har en leveringstid på 2 hverdage, hvilket giver vognmanden en ekstra dag &lt;br /&gt;til at udlevere forsendelsen. Han får dermed bedre mulighed for at planlægge &lt;br /&gt;udlevering i f.eks. yderområder. Jeg lover at modtageren har forsendelsen senest &lt;br /&gt;2 hverdage efter afhentning&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Normalt kan andre transportører også tilbyde det samme billigere, akkurat som Post Danmark også kan tilbyde.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Webshops kunder forventer varen bestilt idag og leveres igår, så derfor bliver det svært at sælge flere dages leveringer.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Mange webshops har også leveringstider 2-3 dage og din oveni giver næsten en uges leveringstid, hvilket jeg som kunde ville være utilfreds med og vælger andre shops der gør det hurtigere.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg forstår godt pointen &amp;quot;yderområder&amp;quot; idet jeg selv bor på Samsø, som absolut er yderområde, men her leveres også dag til dag af alle transportudbyderne.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;mvh&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Nyt fragtfirma koncept. Kan det bruges?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781226.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 23 Feb 2011 13:39:52 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:781226</guid><dc:creator>Parcel Transport</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781226.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=36&amp;PostID=781226&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Kirsten (tumulten):&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg vil ikke virke negativ men forst&amp;aring;r stadig ikke helt&amp;nbsp;hvordan du kan give vognmanden en udvidet tidshorisont, hvis du samtidig lover at modtageren&amp;nbsp;kan f&amp;aring; det til en bestemt tid.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er ikke negativt, men konstruktiv feedback. Normalt leveres fra dag til dag. Jeg har en leveringstid p&amp;aring; 2 hverdage, hvilket giver vognmanden en ekstra dag til at udlevere forsendelsen. Han f&amp;aring;r dermed bedre mulighed for at planl&amp;aelig;gge udlevering i f.eks. yderomr&amp;aring;der. Jeg lover at modtageren har forsendelsen senest 2 hverdage efter afhentning.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh., Kurt&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Nyt fragtfirma koncept. Kan det bruges?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781218.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 23 Feb 2011 13:25:39 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:781218</guid><dc:creator>Parcel Transport</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781218.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=36&amp;PostID=781218&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;LANTHER:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Parcel Transport:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det nye er ikke at reducere udgifterne, det g&amp;oslash;r alle. Men min m&amp;aring;de at g&amp;oslash;re &lt;br /&gt;det p&amp;aring; og effekten af det. Jeg kan ikke beskrive n&amp;aelig;rmere om hvordan jeg har &lt;br /&gt;lavet det, da det er en forretningshemmelighed.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh., Kurt&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Du kan vel se, at det er sv&amp;aelig;rt at forholde sig til dine oplysninger, n&amp;aring;r du holder de v&amp;aelig;sentlige detaljer skjult.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Ingen firmaer tror p&amp;aring;, at en nystartet distribut&amp;oslash;r kan g&amp;oslash;re det bedre end de eksisterende transport&amp;oslash;rer.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Derfor er det meget sv&amp;aelig;rt at se, hvad du kan g&amp;oslash;re bedre end de andre..&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;mvh&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja, det kan jeg godt se og har ogs&amp;aring; tidligere n&amp;aelig;vnt, at min indgangsvinkel til denne tr&amp;aring;d har v&amp;aelig;ret misvisende. Det beklager jeg og det vil jeg rette op p&amp;aring;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg mener, at alle kan forbedre sig. Is&amp;aelig;r for et nyt fragtfirma er det vigtigt, at kunne tilbyde noget, som enten de store ikke g&amp;oslash;r, eller tilbyde en h&amp;oslash;jere service til kunder, som de store ikke vil have med at g&amp;oslash;re. Jeg ved godt, at de store ikke direkte siger til en kunde, at de ikke er velkommen, men indirekte siger de det med h&amp;oslash;je priser og lavere service.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er ikke p&amp;aring; alle omr&amp;aring;der, at jeg kan g&amp;oslash;re det bedre, men&amp;nbsp;&amp;quot;kun&amp;quot;&amp;nbsp;liges&amp;aring; godt som eksisterende gode fragtfirmaer. Som jeg tidligere har n&amp;aelig;vnt, har jeg taget det bedste fra de eksisterende fragtfirmaer og selv udviklet, hvor jeg mener at de ikke g&amp;oslash;r det godt nok. Jeg ser ingen grund til at &amp;aelig;ndre p&amp;aring; noget, som fungerer tilfredsstillende.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I en periode p&amp;aring; flere &amp;aring;r, har jeg fulgt tr&amp;aring;de om distribution her p&amp;aring; Amino. Og det er ikke mit indtryk, at der generelt er tilfredshed med eksisterende fragtfirmaer. Flere har n&amp;aelig;vnt pr&amp;aelig;cis de samme ting, som jeg selv gik og var irriteret over. Jeg var villig til at skifte fragtfirma med det samme, men p&amp;aring; det tidspunkt var der ikke nogen alternativer.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg ser positivt p&amp;aring; konkurrence og det fryder mig, at der endelig er ved at ske nyt&amp;aelig;nkning p&amp;aring; distributionsomr&amp;aring;det (ikke kun mig). Uanset om et nyt fragtfirma f&amp;aring;r succes eller ej, kan jeg h&amp;aring;be p&amp;aring; at det rokker ved de store, s&amp;aring; det i sidste ende alligevel bliver kunderne (afsender og modtager), som f&amp;aring;r gavn af det. E-handel i s&amp;aelig;rdeleshed, er meget afh&amp;aelig;ngig af fornuftige priser p&amp;aring; fragt og som det er i &amp;oslash;jeblikket for is&amp;aelig;r sm&amp;aring; og specielle kunder, skaber fragten ikke merv&amp;aelig;rdi. Disse kunder mister dagligt oms&amp;aelig;tning pga. for h&amp;oslash;j fragtomkostning. Det er bl.a. det jeg laver om p&amp;aring;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh., Kurt&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Nyt fragtfirma koncept. Kan det bruges?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781161.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 23 Feb 2011 12:12:52 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:781161</guid><dc:creator>Michael Haahr</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781161.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=36&amp;PostID=781161&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg syntes heller ikke lige jeg kan finde den store revolution i det her.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;strong&gt;Fragt er dyrt nok i forvejen&lt;/strong&gt;&lt;br /&gt;Du k&amp;oslash;ber tom plads hos eksisterende fragtfirmaer. = Du bliver mellemmand mellem fragtfirmaet og firmaet som skal have sendt pakken.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis fragtfirmaet var for dyr at bruge for firmaet i forvejen, hvorfor skulle det s&amp;aring; blive billigere, n&amp;aring;r du bliver mellemmand p&amp;aring; den forsendelse?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis du skal g&amp;oslash;re noget bedre som fragtfirma, s&amp;aring; efterlyser vi dette:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tilbagemelding n&amp;aring;r:&lt;/p&gt;
&lt;ul&gt;
&lt;li&gt;en forsendelse er g&amp;aring;et i stykker&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;en forsendelse ikke kan lokaliseres&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;en forsendelse bliver forsinket&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;en forsendelse er delvis &amp;oslash;delagt (hvis flere varer i samme)&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;en forsendelse er leveret&lt;/li&gt;
&lt;li&gt;en forsendelse ikke kunne leveres, pga. kunden ikke var hjemme&lt;/li&gt;
&lt;/ul&gt;
&lt;p&gt;At fragtmanden (i bilen) gider ringe til kunden inden levering&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;At fragtmanden gider stille varerne indenfor i trappeopgangen (typisk i KBH)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;At det ikke er mig som leverand&amp;oslash;r, som skal bevise at fragtmanden IKKE har leveret mine varer til min kunde.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;At fragtmanden evt. tager et billede af varerne, efter de er stillet af hos kunden. (kun ved varer som &amp;quot;m&amp;aring; stilles&amp;quot;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;At fragtmanden ikke tager 50kr. eks. moms. for &amp;quot;privat levering&amp;quot;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;At der er lidt mere flexibel plads p&amp;aring; fragtbrevet til en meddelelse, til chauff&amp;oslash;ren.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Danske Fragtm&amp;aelig;nd overlader det til min kunde, at give mig besked om, at varerne ikke er kommet frem eller g&amp;aring;et i stykker osv. Det syntes jeg er rigtig d&amp;aring;rlig service.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg tror kun du kan konkurrere p&amp;aring; servicen, ikke prisen. &lt;br /&gt;S&amp;aring; er det lige d&amp;eacute;t, om webshopejerne syntes fragten er dyr nok i forvejen... Jeg g&amp;oslash;r!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Michael Haahr&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Nyt fragtfirma koncept. Kan det bruges?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781109.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 23 Feb 2011 11:15:22 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:781109</guid><dc:creator>Kirsten Nielsen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/781109.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=36&amp;PostID=781109&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Jeg vil ikke virke negativ men forst&amp;aring;r stadig ikke helt&amp;nbsp;hvordan du kan give vognmanden en udvidet tidshorisont, hvis du samtidig lover at modtageren&amp;nbsp;kan f&amp;aring; det til en bestemt tid.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Nyt fragtfirma koncept. Kan det bruges?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/780997.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 23 Feb 2011 08:43:26 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:780997</guid><dc:creator>Keld Lanther</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/780997.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=36&amp;PostID=780997&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Parcel Transport:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;br /&gt;&lt;p&gt;Det nye er ikke at reducere udgifterne, det gør alle. Men min måde at gøre &lt;br /&gt;det på og effekten af det. Jeg kan ikke beskrive nærmere om hvordan jeg har &lt;br /&gt;lavet det, da det er en forretningshemmelighed.&lt;/p&gt;&lt;br /&gt;&lt;p&gt;Mvh., Kurt&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Du kan vel se, at det er svært at forholde sig til dine oplysninger, når du holder de væsentlige detaljer skjult.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Ingen firmaer tror på, at en nystartet distributør kan gøre det bedre end de eksisterende transportører.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Derfor er det meget svært at se, hvad du kan gøre bedre end de andre..&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;mvh&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: Nyt fragtfirma koncept. Kan det bruges?</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/780624.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 22 Feb 2011 16:50:50 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:780624</guid><dc:creator>Parcel Transport</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/780624.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=36&amp;PostID=780624&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;DT Hansen ApS:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Lyder som et sp&amp;aelig;ndene projekt... Men det du siger du vil k&amp;oslash;be rest kapasiteten hos exs. vognm&amp;aelig;nd, vil da v&amp;aelig;re risikabelt vil jeg da mene...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men nu er jeg heller spedit&amp;oslash;r eller vognmand. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er ikke nyt eller risikabelt, at k&amp;oslash;be overskudskapacitet hos vognm&amp;aelig;nd. Man giver dem blot en udvidet tidshorisont til at udlevere forsendelserne. Stadig vil vilk&amp;aring;rene ligge i faste rammer, men man kan sige at rammerne er lidt mere vidtg&amp;aring;ende. Og omvendt, hvis man f.eks. tager kurerk&amp;oslash;rsel, er rammerne meget sn&amp;aelig;vre og prisen derfor det h&amp;oslash;jere. Men i begge tilf&amp;aelig;lde g&amp;aelig;lder det om at transportere fra A til B. Der er kun tid og pris til forskel.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mvh., Kurt&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>