Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælpp jeg har en drøm

Side 2 ud af 10 (91 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
Jeg er virkelig ked af din situation og håber du kommer ud af den.
Hvad har du af kvalifikationer?
Nogle af os kunne måske bruge dig og hjælpe dig den vej.
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 18:30

jeg er ansat inden for staten og har egentlig ikke nogen sådan specielle kvalifikationer

og tak for din mail

jeg håber ikke der er nogen som for det indtryg at jeg syntes det er synd for mig selv, for det er det ikke jeg har godt af det for har jo selv bragt mig i denne situation, men håber bare en en chance mere på en eller anden måde

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Hvis du ikke føler det er synd for dig selv, er det nærmest endnu værre. Selvfølgelig er det røvsurt for dig, og vi føler allesammen med dig.

Jeg kan sige at for 2 år siden, var jeg i en værre situation end dig, ja tro det eller lad være. Nu har jeg en indkomst som er ca 150 % højere end hvad en gennemsnits højtlønnet dansker har. Og for 2 år siden havde jeg INGEN uddannelse, og anede intet om økonomi. Det kun hårdt arbejde jeg har klaret den på. Hvis du virkelig vil er løsningen der, men hvis du ikke gider prøve alle muligheder, så ja så må du jo bare blive hvor du er.

Her er en sang jeg græd meget til, da det var hårdest og som passer til din overskrift :

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 18:38

Jeg er parat til alt, men må sige at efter snart 12 års kamp op af bakke hvor tingene kun blivere være er det begrænset hvor mange kræfter jeg snart har tilbage at gøre med

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 18:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimi Hove:

Hvis du ikke føler det er synd for dig selv, er det nærmest endnu værre. Selvfølgelig er det røvsurt for dig, og vi føler allesammen med dig.

Jeg kan sige at for 2 år siden, var jeg i en værre situation end dig, ja tro det eller lad være. Nu har jeg en indkomst som er ca 150 % højere end hvad en gennemsnits højtlønnet dansker har. Og for 2 år siden havde jeg INGEN uddannelse, og anede intet om økonomi. Det kun hårdt arbejde jeg har klaret den på. Hvis du virkelig vil er løsningen der, men hvis du ikke gider prøve alle muligheder, så ja så må du jo bare blive hvor du er.

Her er en sang jeg græd meget til, da det var hårdest og som passer til din overskrift :

Perfekt sang.

Jeg kan kun anbefale at have en positiv indstilling og læg en plan for hele familien, det er nu i skal løfte i fællesskab.

Jeg var i et økonomisk hul for 2 år siden, absolut ingen viden indenfor web og marketing.
Nu har jeg betalt 40% af min gæld indtil videre og åbner snart mit første firma.
Det er hårdt og brutalt til tider men tag et skridt i den rigtige retning hver dag og med tiden kan du løse det.

Da i har en større gæld vil jeg anbefale at få et par gode råd om de forskellige muligheder ved gæld af revisoerne herinde som kan deres kram.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:46

Dybt seriøst så synes jeg virkelig ikke at 500.000 kroners gæld lyder særlig slemt..
Hvad med at tage op i banken og få samlet alt din klatgæld hos dem, så i i det mindste kan få ro fra kreditorerne der kommer og banker på?

Jeg har selv engang fået lov til at låne penge i banken, til at få indfriet min gæld i RKI, så jeg kunne komme ud af RKI.

Saml gælden. Find en bank der er villig, hvis din bank ikke er, ville det måske være en idé at flytte til én der ville.....

Men lad være med at lyd fuldstændig desperat og begynde at græde, når du snakker med dem.
Man skal være selvsikker når man beder om den slags lån.

Dig og din kone, kan måske låne det sammen.......

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:47
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hjælpp:

Jeg er parat til alt, men må sige at efter snart 12 års kamp op af bakke hvor tingene kun blivere være er det begrænset hvor mange kræfter jeg snart har tilbage at gøre med

Hej, du må da have en eller anden form for Drive, du kunne jo evt. skrive en bog, også uploade den på uploadandsell.com og ad den vej tjene lidt ekstra til dagen og vejen, (og din datters konfirmation) 

ellers så bliv ateist og spar den udgift Big Smile

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:49
Gennemsnit 4,9 stjerner givet af 7 person

Det kun valg der adskiller dig fra at blive ved.

Jeg blev voldtaget som 5 årig af min morfar, lidt af stort omsorgssvigt, set mine venner dø og blive sindsyge, ikke vidst hvem jeg var før jeg blev 35 år, været i terapi i 15 år, ikke haft min egen lejlighed for jeg blev 35 år og jeg kan blive ved. Jeg kender hjemløse narkomaner, hvis forældre er blevet myrdet som siger at de er glade for de ikke har haft det liv jeg har haft. Jeg har ikke haft et stabil forhold til en kvinde i 12 år, jeg har ingen børn pga alle mine udfodringer, jeg har ingen uddannelse jeg er først lige i de seneste år begyndt at få venner som kan fungere " normalt " i samfundet, mine gamle venner har jeg allesammen mistet fordi jeg har forandre mig så meget, jeg er blevet bagtalt og svinet til af gamle venner i en grad så du tror det er løgn, jeg kunne ikke låne 5000 kr i banken, jeg havde ikke råd til at reparere min cykel for 500,- kr, jeg græd da jeg fik min første kunde som gav mig 500 kr ekstra om måneden, jeg har ikke haft tid at se venner og familie de sidste 2 år fordi jeg har arbejdet 100 + timer om ugen og en hel del andre ting.

Og der er folk der har haft større udfordringer end mig.

Når man er derude, så er det døden eller overlevelse. Og så kan man jo ligeså godt prøve alt, og det gjorde jeg ... alt !

Du har ikke engang sagt tak for at jeg gav dig tippet om det Tony Robbins kursus eller sagt tak til nogen af de andre herinde. Hvis du VIRKELIG er på skideren, så bliver man lige pludselig MEGET taknemmelig for al hjælp. Ligesom den hjemløse du ser på gaden, som næsten græder hvis du giver ham 50 kr.

Jeg har ikke rigtigt mere at sige. Måske nogle andre kan blive inspireret af det jeg skriver, hvem ved

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Hasselager
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 18:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Der er mange muligheder for at holde festen til en lav pris:
- Hold festen hjemme - eller måske kender i nogen, der vil lægge hus til? Eller har et fælleshus eller lignende, der kan lejes billigt
- Lav selv maden - eller lad venner/bekendte stå for det. Alternativt kan I indhente tilbud fra cateringfirmaer og sammenligne med, hvad det ville koste, hvis I selv lavede det
- Pynt og borddækning mv. kan i sagtens selv klare. Eller måske kender I en kreativ sjæl, der slet ikke kan holde fingrene fra den slags. Konfirmanden selv kunne måske involveres.
- Konfirmationstøj kan man sagtens finde brugt. I DBA eller Gul og Gratis for eksempel. Husk, at den slags jo som regel kun har været brugt den ene gang.
- Gaver: Måske er der andre i familien eller vennekredsen, der kan give lidt større gaver en ellers.  Afhængigt af, hvor stor vægt, man skal lægge på gaver?

I det hele taget handler det om at mobilisere. Samle de kræfter - og penge - der er. Familie og venner, der jo ikke kan undgå at kende jeres situation, må kunne bidráge. Det er måske meget at bede om, hvis man lægger det hele over på en person. Men hvis mange personer skal give deres eget lille bidrag, kan man få meget ud af næsten ingenting.

Er der ikke ret mange penge, skal man lave så meget som muligt selv. Men det betyder ikke nødvendigvis, at alle opgaver skal laves af jer.

Tænk i det hele taget i, hvordan man gør det hele billigt (det er altså ikke nødvendigvis dårligt). Kreativiteten starter der, hvor pengene slipper op.

Jeg taler af erfaring. Jeg er enlig mor og skulle for nogle år siden konfirmere min søn. Jeg var på dimmitendsats - efter at have været på SU i 2½ år. Som I nok kan regne ud, havde jeg intet til overs. Jeg måtte spare op over et år (konfirmationer er jo ingen overraskelse). Og det er heller ikke store beløb, jeg brugte. Jeg kan godt se, at I ikke har ret megen tid at spare op i, men mon ikke det kan lykkes alligevel?

På mig lyder det som om fokus skal flyttes. I skal ikke fokusere så meget på, hvad der ikke kan lade sig gøre. Prøv at fokuser på det, der kan lade sig gøre. Det kan vise sig, at være mere end I tror.

Når det så er sagt, tror jeg I skal have nogen til at se, jeres økonomi efter i sømmene. Hvis ikke Luksusfælden, så prøv at få nogen, I kender til at tage et kritisk eftersyn af jeres økonomi. Jeg kender ikke jeres eksakte økonomi, men med 2 faste indtægter, må der være noget, der kan gøres.

I Danmark har vi regler om at man skal have et vist rådighedsbeløb, for at kunne "overleve". Udover dette må kreditorerne sande, at man ikke kan klippe håret af en skaldet.

Håber det lykkes. Ikke kun med konfirmationen.

Astrid M

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 19:02
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Synes heller ikke 500.000 kr. lyder af meget med 2 lønninger.

Havde jeg stået alene med en uoverskuelig gæld, så ville jeg droppe alle afdrag og spare det samme beløb op hver måned.

Efter et års tid og 2x fogedret med hver kreditor, så er de blevet godt møre og jeg ville tilbyde dem 10% af hovedstolen. Nogle af dem siger ja (måske siger de 20% istedet) og dem betaler du med din opsparing. Dem der siger nej, dem lader du riste i endnu et år og giver så samme tilbud igen.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 2 ud af 10 (91 indlæg)