Sociale medier i almindelighed, og facebook i særdeleshed er eminente til 2) og 3).
Til 1) er en mailingliste suppleret med et website det bedste.
Det er faktisk et basalt råd der tager form gennem denne lille øvelse. Det er her jeg i mit professionelle virke afviser potentielle kunder, og forklarer følgende.
Hvis du bare vil fortælle en masse mennesker om noget, og det ikke er indbygget, at de vender tilbage med spørgsmål, for at få uddybning - eller for at fortælle om det de selv gør i relation til emnet.... så er der ikke noget "socialt".
På sociale medier er "det sociale" ret vigtigt - for ikke at sige essentielt.
B2B er uhyre vanskeligt at få til at høre hjemme på facebook, og altså særligt hvis der ikke er noget at tale om. Så kan LinkedIn komme ind i billedet, men det er jo langt fra danskernes foretrukne.
-------------------------------------
Så hvis jeg så skal komme til sagen på det indledende spørgsmål så er svaret - glem facebook. Af funktionelle grunde kan du ikke få det du ønsker, og hvis du kunne så ville du måske få meget svært ved at tiltrække opmærksomhed.
.. bare fordi alle taler om facebook i 2011 er emaillisten ikke død.