Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler et facebook råd (igen)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg har et lille problem, som jeg har skrevet herinde før, men jeg må have formuleret mig rigtig dårligt, da jeg ikke endte med en konklussion. så jeg prøver igen, den her gang tager jeg mig god tid.

Min Idé er:

at samle 200 butiksejere over Facebook da nogle ikke tjekker deres mail så ofte. Problemet er bare jeg mangler en måde, uden jeg behøver at blive facebook venner med dem.

-Ved en lukket gruppe, kan jeg kun invitere venner.

-Ved en firma profil, kan alle "synes godt" om.

Har i et forslag, til hvordan jeg løser mit problem? - eller er dette umuligt.

Fortsat god weekend.

Hilsen

Seiven

Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 17:31

lytter med ....

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 10:41

Opskriften:
Du laver en facebookside: www.facebook.com/pages
... og fortæller de 200 butiksejere hvorfor de skal trykke synes godt om. Hvis ikke de gøre det, har du ikke et koncept der er godt nok for dem.

Kan du besvare spørgsmålet:
Hvorfor skulle de samle sig om dig?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:40

Jeg tror meningen er at han vil samle butiksejerne i en lukket gruppe for at de kan kommunikere sammen. Dvs bruge facebook på samme måde som hvis man lavede en lukket gruppe eks her på amino. Og hvordan han så kan gøre det - uden at han selv personligt på sin egen facebookprofil behøver at være venner med dem.

Er det korrekt forstået?

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 14:10

Og i så fald er "en gruppe" det halve svar.

Eminent til lukkede (og evt. skjulte) samarbejder. For mit eget vedkommende erstatter det fuldstændigt den klassiske mail med 2-5 personer på cc.

... Det dur dog ikke i facebook, hvis man når op over 10 medlemmer. Facebook selv har sagt 25, men det forestiller jeg mig bliver meget vildt.

Man får en notifikation hver gang nogen i gruppen bidrager - og det bliver sandsynligvis belastende med 200 mennesker samlet på en markedsplads.

----

Hvis netværket af de 200 butiksejere eksisterer, og ikke først skal oparbejdes, så kan en ning være svaret.

Ens egen facebook/sociale netværk. Alle får egen profil, og der kan knyttes relationer på tværs svarende til venskaber og grupper på facebook.

www.ning.com

Jeg tror ikke rigtig på en ning, hvis den skal markedsføres først og folk skal fristes ind. Så skal værdiskabelsen være MEGET tydelig at få øje på.

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Fra  tersef Skrevet kl. 15:49

House of kids har forstået mig helt rigtigt.

Så det du siger Thomas, er at det er umuligt på facebook? :/

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 17:40

nej ikke umuligt.. usmidigt er et bedre ord.

Har du dem - eller skal du finde og samle dem?
Der er kæmpe forskel, fordi det ene skal der gøres reklame for, mens det andet bare skal laves.

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Fra  tersef Skrevet kl. 19:00

Hej Thomas,

Jeg har nogle af dem, men skal finde de fleste. Hvad forskel gør det?

Hilsen

Seiven

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 20:06

Markedsføringen... Den del der skal sikre at de 195 følger efter de første 5.

Du skriver de ikke checker deres mail så ofte...?
Hvis du har noget at byde på, skal de vel nok checke deres mail?

... jeg tror vi kommunikerer lidt forbi hinanden, fordi jeg troede det var en sag om at du og 200 butiksejere står og mangler en løsning.

Hvis du derimod  er en sælger der inderligt ønsker et sted hvor du kan tale / reklamere til 200 butiksejere der ikke engang fra start kender dig... Ja, så har jeg ikke de viise sten..

... altså bortset fra the obvious. En facebookside, en hjemmeside og et nyhedsbrev til at skrive til folk med... og et godt produkt til prisen.

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Fra  tersef Skrevet kl. 22:08

Hej Thomas,

Jeg kan godt se din pointe, nu. - men hvad hvis vi antager at jeg kender de 200 personer og har været i kontakt med dem og nu vil lave en gruppe så jeg nemt kan komme i kontakt med dem. Uden de har de store vanskeligheder, kan facebook hjælpe her? eller skal jeg finde på noget andet? - et sms system måske?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)