Det interessante synes jeg nærmere er at du antager at deres testimonial omkring en specifik flyttemand og hvor mange henvendelser han har fået er "lige lovlig kreativ" baseret på din gennemgang af hvor mange steder du kunne finde annoncer for flyttefirmaer i Viborg på deres website? Set ud fra et selv kun et tilnærmelsesvis videnskabeligt grundlag virker det som en meget løs konklusion baseret på formodninger og antagelser. Der kunne for den sags skyld have været en enkel annonce for et enkelt flyttefirma og han kunne stadigvæk havde fået 477 henvendelser. Der kunne også være tale om en annoncør der ikke længere er hos DGS (kunder stopper jo) eller kun har været der en periode. Jeg har ikke noget imod at man stiller spørgsmålstegn, men ligesom en tidligere poster synes jeg tonen alt for hurtigt blev anlagt i en retning der antog at DGS svindlede og løj i deres reklame. Det er i og for sig fint nok, hvis beviserne er i orden, men de virker bare lidt tynde. Du kunne måske overveje at kontakte DGS og spørge om du kan få dokumentationen på testimonialen? Så havde der været lidt mere at arbejde med og tage stilling til. Der er ikke noget galt med at være kritisk, men som en tidligere poster også er inde på så er det for nemt at stille spørgsmålstegn ved en større virksomheds metoder i et forum som Amino hvor virksomheden formodentlig aldrig ser det og kan forsvare sig. Så kan det stå her til udstilling på nettet og alle dem der af den ene eller anden grund ikke kan lide virksomheden kan sidde og godte sig og skabe lynchstemning når de kommer forbi den ensidige fremstilling uden nogen reel dokumentation for påstanden. Det er lidt dårlig karma ;-) Jeg er sikker på at DGS langt fra er de pæneste børn i klassen, en virksomhed i den størrelse har som regel en brodne kar, så jeg betvivler ikke at de overhovedet kunne have smurt for tykt på (ligesom størstedelen af andre danske virksomheder har gjort igennem tiden i nogen reklamer. Hvem husker ikke appelsinjuicen med plastikstykker istedet for frugtkød osv). Det er metoden til at konkludere det jeg ikke bryder mig så meget om. :) Ingen af os kan lide annoncehajer osv, men jeg synes jeg ser en tendens for tiden blandt små virksomheder til at sidestille etablerede annonceringsopslagsværker som krak, dgs og lignende med de små annonhajer vi bliver tudet ørerne fulde med hele tiden, bare fordi det er samme branche og fordi svindlerne forsøge at kopiere de etableredes metoder og tjene hurtige penge på det. Det synes jeg er ærgerligt, uagtet om det så er en branche der er døende eller ej. Især fordi det ofte er baseret på uvidenhed om metoder og teknikker eller enkeltsager, som bliver blæst op til mediasensationer; fordi alle vil gerne være den der afsløre en "gammel" virksomhed i at være lige så rådden som de nye lidt for smarte annoncehajer. F.eks. undres jeg løbende over at der aldrig bliver udvist særlig stor forargelse blandt virksomheder over google adwords. Det er trods alt et produkt hvor man aldrig kender prisen før man har købt det, du aner ikke om det er kinesere der sidder og klikker medmindre du selv gør et kæmpe stykke ekstra arbejde, og Google er om nogen nok de vanskeligste at tale med når noget ser mistænkeligt ud. |
Weltström:Af mere generel observans så undres jeg over at det åbenbart er meget forskelligt hvad der tillades at hænge ud på amino. Det er åbenbart ok at kritisere DGS tydeligt. Men ikke andre virksomheder, personer, navne med mere?
Hvor går aminos grænse henne?
Mvh. Jesper
Det med at "hænge noget ud" forvaltes meget individuelt på Amino. Jeg tror det kommer an på hvilken Moderator der har vagten.
Ib Abildgaard
Råd & Mal