Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De Gule Siders Flyttefirma reklame

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian iMARKETING:

En anden ting er anvendelse af testimonials. De skal ifølge markedsføringsloven være ægte - ellers er det vildledende reklame.

Og derfor er det interessante i denne debat: I hvilket omfang kan man tillade sig at anvende testimonials, der er lige vel kreative.

Og det gælder os alle sammen.

Dét er sagens kerne.

Det interessante synes jeg nærmere er at du antager at deres testimonial omkring en specifik flyttemand og hvor mange henvendelser han har fået er "lige lovlig kreativ" baseret på din gennemgang af hvor mange steder du kunne finde annoncer for flyttefirmaer i Viborg på deres website?

Set ud fra et selv kun et tilnærmelsesvis videnskabeligt grundlag virker det som en meget løs konklusion baseret på formodninger og antagelser. Der kunne for den sags skyld have været en enkel annonce for et enkelt flyttefirma og han kunne stadigvæk havde fået 477 henvendelser. Der kunne også være tale om en annoncør der ikke længere er hos DGS (kunder stopper jo) eller kun har været der en periode.

Jeg har ikke noget imod at man stiller spørgsmålstegn, men ligesom en tidligere poster synes jeg tonen alt for hurtigt blev anlagt i en retning der antog at DGS svindlede og løj i deres reklame. Det er i og for sig fint nok, hvis beviserne er i orden, men de virker bare lidt tynde.

Du kunne måske overveje at kontakte DGS og spørge om du kan få dokumentationen på testimonialen? Så havde der været lidt mere at arbejde med og tage stilling til.

Der er ikke noget galt med at være kritisk, men som en tidligere poster også er inde på så er det for nemt at stille spørgsmålstegn ved en større virksomheds metoder i et forum som Amino hvor virksomheden formodentlig aldrig ser det og kan forsvare sig. Så kan det stå her til udstilling på nettet og alle dem der af den ene eller anden grund ikke kan lide virksomheden kan sidde og godte sig  og skabe lynchstemning når de kommer forbi den ensidige fremstilling uden nogen reel dokumentation for påstanden. Det er lidt dårlig karma ;-)

Jeg er sikker på at DGS langt fra er de pæneste børn i klassen, en virksomhed i den størrelse har som regel en brodne kar, så jeg betvivler ikke at de overhovedet kunne have smurt for tykt på (ligesom størstedelen af andre danske virksomheder har gjort igennem tiden i nogen reklamer. Hvem husker ikke appelsinjuicen med plastikstykker istedet for frugtkød osv). Det er metoden til at konkludere det jeg ikke bryder mig så meget om. :)

Ingen af os kan lide annoncehajer osv, men jeg synes jeg ser en tendens for tiden blandt små virksomheder til at sidestille etablerede annonceringsopslagsværker som krak, dgs og lignende med de små annonhajer vi bliver tudet ørerne fulde med hele tiden, bare fordi det er samme branche og fordi svindlerne forsøge at kopiere de etableredes metoder og tjene hurtige penge på det. Det synes jeg er ærgerligt, uagtet om det så er en branche der er døende eller ej. Især fordi det ofte er baseret på uvidenhed om metoder og teknikker eller enkeltsager, som bliver blæst op til mediasensationer; fordi alle vil gerne være den der afsløre en "gammel" virksomhed i at være lige så rådden som de nye lidt for smarte annoncehajer.

F.eks. undres jeg løbende over at der aldrig bliver udvist særlig stor forargelse blandt virksomheder over google adwords. Det er trods alt et produkt hvor man aldrig kender prisen før man har købt det, du aner ikke om det er kinesere der sidder og klikker medmindre du selv gør et kæmpe stykke ekstra arbejde, og Google er om nogen nok de vanskeligste at tale med når noget ser mistænkeligt ud. 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:39

Weltström:

Af mere generel observans så undres jeg over at det åbenbart er meget forskelligt hvad der tillades at hænge ud på amino. Det er åbenbart ok at kritisere DGS tydeligt. Men ikke andre virksomheder, personer, navne med mere?

Hvor går aminos grænse henne?

Mvh. Jesper

YesYesYes

Det med at "hænge noget ud" forvaltes meget individuelt på Amino. Jeg tror det kommer an på hvilken Moderator der har vagten.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk/referencer

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:50

Oscar Eg Gensmann:

Christian iMARKETING:

En anden ting er anvendelse af testimonials. De skal ifølge markedsføringsloven være ægte - ellers er det vildledende reklame.

Og derfor er det interessante i denne debat: I hvilket omfang kan man tillade sig at anvende testimonials, der er lige vel kreative.

Og det gælder os alle sammen.

Dét er sagens kerne.

Det interessante synes jeg nærmere er at du antager at deres testimonial omkring en specifik flyttemand og hvor mange henvendelser han har fået er "lige lovlig kreativ" baseret på din gennemgang af hvor mange steder du kunne finde annoncer for flyttefirmaer i Viborg på deres website?

Set ud fra et selv kun et tilnærmelsesvis videnskabeligt grundlag virker det som en meget løs konklusion baseret på formodninger og antagelser. Der kunne for den sags skyld have været en enkel annonce for et enkelt flyttefirma og han kunne stadigvæk havde fået 477 henvendelser. Der kunne også være tale om en annoncør der ikke længere er hos DGS (kunder stopper jo) eller kun har været der en periode.

Jeg har ikke noget imod at man stiller spørgsmålstegn, men ligesom en tidligere poster synes jeg tonen alt for hurtigt blev anlagt i en retning der antog at DGS svindlede og løj i deres reklame. Det er i og for sig fint nok, hvis beviserne er i orden, men de virker bare lidt tynde.

Du kunne måske overveje at kontakte DGS og spørge om du kan få dokumentationen på testimonialen? Så havde der været lidt mere at arbejde med og tage stilling til.

Der er ikke noget galt med at være kritisk, men som en tidligere poster også er inde på så er det for nemt at stille spørgsmålstegn ved en større virksomheds metoder i et forum som Amino hvor virksomheden formodentlig aldrig ser det og kan forsvare sig. Så kan det stå her til udstilling på nettet og alle dem der af den ene eller anden grund ikke kan lide virksomheden kan sidde og godte sig  og skabe lynchstemning når de kommer forbi den ensidige fremstilling uden nogen reel dokumentation for påstanden. Det er lidt dårlig karma ;-)

Jeg er sikker på at DGS langt fra er de pæneste børn i klassen, en virksomhed i den størrelse har som regel en brodne kar, så jeg betvivler ikke at de overhovedet kunne have smurt for tykt på (ligesom størstedelen af andre danske virksomheder har gjort igennem tiden i nogen reklamer. Hvem husker ikke appelsinjuicen med plastikstykker istedet for frugtkød osv). Det er metoden til at konkludere det jeg ikke bryder mig så meget om. :)

Ingen af os kan lide annoncehajer osv, men jeg synes jeg ser en tendens for tiden blandt små virksomheder til at sidestille etablerede annonceringsopslagsværker som krak, dgs og lignende med de små annonhajer vi bliver tudet ørerne fulde med hele tiden, bare fordi det er samme branche og fordi svindlerne forsøge at kopiere de etableredes metoder og tjene hurtige penge på det. Det synes jeg er ærgerligt, uagtet om det så er en branche der er døende eller ej. Især fordi det ofte er baseret på uvidenhed om metoder og teknikker eller enkeltsager, som bliver blæst op til mediasensationer; fordi alle vil gerne være den der afsløre en "gammel" virksomhed i at være lige så rådden som de nye lidt for smarte annoncehajer.

F.eks. undres jeg løbende over at der aldrig bliver udvist særlig stor forargelse blandt virksomheder over google adwords. Det er trods alt et produkt hvor man aldrig kender prisen før man har købt det, du aner ikke om det er kinesere der sidder og klikker medmindre du selv gør et kæmpe stykke ekstra arbejde, og Google er om nogen nok de vanskeligste at tale med når noget ser mistænkeligt ud. 

YesWinkF.eks. undres jeg løbende over at der aldrig bliver udvist særlig stor forargelse blandt virksomheder over google adwords. Det er trods alt et produkt hvor man aldrig kender prisen før man har købt det, du aner ikke om det er kinesere der sidder og klikker medmindre du selv gør et kæmpe stykke ekstra arbejde, og Google er om nogen nok de vanskeligste at tale med når noget ser mistænkeligt ud. 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Oscar Eg Gensmann:

Jeg har IKKE skrevet noget sted, at DGS svindler. Det har jeg intet belæg for.

Jeg fremlægger blot mine observationer og hvordan jeg er kommet frem til dem.
Så kan I andre jo selv konkludere om jeg er helt i skoven.

Jeg har nu foretaget en bred søgning i AdWords keyword tool  på Google på "flyttefirma viborg".

Værktøjet fortæller mig, at der gennemsnitligt søges efter denne frase 58 gange om måneden.

58 x 12 = 696 søgninger. På Google.

Google har ca. 94% af landets søgninger. De resterende søgninger fordeler sig på Krak, Eniro, DGS m.v.

Lad os tildele halvdelen af de resterende 6% til DGS = 3%

Lad os for god ordens skyld sige, at da der er tale om en lokal søgning, så firedobler vi responsen til fordel for DGS.

Så i stedet for at 3%, firedobler vi antallet til 12%.

12% af 696 søgninger er 83 søgninger.

Hvis man lander på en side og der er 20 annoncer og klikkene fordeler sig jævnt, så er der gennemsnitligt 4,5 der kan vælge at kontake en enkelt virksomhed.

Da det er en top performer ganger vi det gennemsnitlige tal med 6 fordi de ligger højt og gør det rigtig godt.

4,5 x 6 = 27.

Forventer vi nu at samtlige 27 vælger at ringe op er der altså et gab fra de 27 til de i annoncen beskrevne 477 kontakter.

Dette svarer til en forskel på 1.700%.

Lad os så sige, at folk rent faktisk har en lokal bog og, helt usædvanligt bruger den i stedet for Google og den, stadig helt usædvanligt, udgør halvdelen af henvendelserne, så er der stadig 477 - (27+27)  423 henvendelser jeg ikke kan finde.

Oscar Eg Gensmann:

Grundet oplevelserne er det ikke lige dét jeg har lyst til.

Oscar Eg Gensmann:

Jeg skaber ikke lynchstemning. Jeg fremlægger fakta som jeg ser det og alle kan efterprøve dem.

Og ja, jeg risikerer, at få noget dårlig karma på denne konto. Jeg kan kun håbe, at det kan blive opvejet at de virksomheder, der læser dette og som føler sig hjulpet.

Oscar Eg Gensmann:

Det kan jeg slet ikke relatere til.

F.eks. undres jeg løbende over at der aldrig bliver udvist særlig stor forargelse blandt virksomheder over google adwords. Det er trods alt et produkt hvor man aldrig kender prisen før man har købt det.

Du sætter selv en maksimal budpris så du kommer aldrig til gennemsnitligt at betale mere end du byder.  Så det er nok derfor folk ikke er forargede.

du aner ikke om det er kinesere der sidder og klikker medmindre du selv gør et kæmpe stykke ekstra arbejde

Jeg har ALDRIG oplevet dette som et problem.

og Google er om nogen nok de vanskeligste at tale med når noget ser mistænkeligt ud. 

Vi har et direkte nummer til dem, så vi kan tale med dem på under 60 sekunder. Har dog aldrig haft grund til at gøre det i 9 år.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Ringsted
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 55
Fra  Flyttefirma Sjælland Skrevet kl. 22:42

Personligt ligger jeg i retssag med DGS og kan understrege de bygger deres firma på ufine metoder, jeg blev lovet afdrag månedsvis ( da regningen kom var den på et helt år 46 tusind ) Jeg blev lovet 8000 kunder på ordet "flytning" på deres side, de oprettede med kun i københavn og der skulle skulle skrives "postnummer" også "flytning" hvilket absolut ikke var aftalen, efter flere måneder hvor intet blev rettet og konstant fejl og diskussion med De Gule Side opsagde jeg aftalen og nu har de slæbt mig i retten for 54 tusind kroner, meget ubehagelig oplevelse med et firma som nærmest har offentlig status og som man "NY" forbruger har fuld tillid til.

Nu har de altså også været en tur i forbruger programmet kontant hvor de bliver kaldt "de gule annonce HAJER" den kan ses inde på DR hjemmeside...

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)