Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De Gule Siders Flyttefirma reklame

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg har lige hørt en radioreklame for De Gule Sider hvor en flyttemand fra Viborg aflægger et testimonial hvori han fortæller, at hans firma har fået 477 henvendelser som følge af deres annoncering i de Gule sider.

Når jeg søger "flyttemand viborg" på Google og klikker på annoncen (i højre side) lander jeg på en side, hvor der ikke kommer en eneste frem på side 1 der kommer fra Viborg - alle mulige andre steder; men ikke Viborg.

Så vi kan dermed konstatere, at det ikke er på denne måde han har fået sine 477 henvendelser.

Herefter udførte jeg en intern søgning på "flyttefirma viborg"

http://www.degulesider.dk/de-gule-sider/-/q_flyttefirma%20viborg/1/

.... og konstaterede at de 4 første (alle?) virksomheder, der kommer frem i søgningen efter 3 ring svarer med en enslydende voicemail (da jeg åbentbart har ringet uden for åbningstiden).

Der kommer følgende resultater

Viborg Budservice I/S - Gl. Århusvej 239
Viborg Flytteforretning - Gl. Århusvej 239
Viborg Ny Flytteforretning - Hedevænget 93
Viborg Varetransport ApS - Mågevej 4
Viborg Ny Flytteforretning - Hedevænget 93
Viborg Møbeltransport-  Markskellet 4

Og så er der er ikke flere søgeresultater.

En søgning i CVR registret viser følgende resultater:

Viborg Budservice I/S - Gl. Århusvej 239 - Ukendt
Viborg Flytteforretning - Gl. Århusvej 239- Ukendt
Viborg Ny Flytteforretning - Hedevænget 93 - Ukendt

Viborg Varetransport ApS Mågevej 4 - Her kommer følgende data:

VIBORG VARETRANSPORT AF 1/10 ApS
Startdato: 17.09.2010
Adresse: Jegindøvej 5 (Ja, det står der)
8800 Viborg
Ingen telefon

VIBORG VARETRANSPORT ApS
Startdato: 30.06.1983
Adresse: Mågevej 4
8800 Viborg - har telefonnummer

Viborg Ny Flytteforretning  - Hedevænget 93 - Ukendt - (registreret 2 gange på DGS)

Viborg Møbeltransport Markskellet 4 - Ukendt

Alt tyder på, at uanset, hvordan man søger på DGS efter en flyttevirksomhed i Viborg, så lander man i samme firma.

Hvad synes du om at De Gule Sider bruger dette som et testimonial til at fortælle hele Danmark om, hvor meget en virksomhed kan få ud af at annoncere hos De Gule Sider?

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 20:28

Haha, det er vist lidt et retorisk spørgsmål..

Mvh
PLI | Affugter

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 20:39

Bare et par tanker til din undersøgelse:

- De Gule Sider er andet end deres online site. Nu kender jeg ikke reklamen og om den beskæftiger sig udelukkende med online, men de har også telefonbøger (som vi it-folk kan undres over bliver brugt, men det sker), de har søgninger og visninger hos en række eksterne parter (Phillips tv, har kørt som 118.dk hos TDC tidligere, widgets m.v.) og andre mærkelige eksterne projekter kørende til at drive trafik til annoncørerne

- Din "interne" søgning er kun på "hvem" og ikke på "hvem" og "hvor". Laver man en kategori og lokationssøgning rigtig giver det 13 resultater og ikke 6:

http://www.degulesider.dk/search/viborg/flyttefirma/1/

Jeg skal ikke kunne sige om det ændrer på din teori. Dog ved jeg at DGS benytter sitecatalyst og tracker stort set alt hvad de kan komme til (hvilket kan være en PITA når man som konsulent skal levere noget til dem, da sitecatelyst er temmelig kringlet at sætte op :), da deres tal er deres vigtigste dokumentation.

Om det så er en lidt for smart reklamemand/bureau der har taget de 447 henvendelse og lavet en radioreklame for dem og den flyttemand er den absolut bedste case og de 447 henvendelser er samlet på alle kanaler osv osv aner jeg ikke, men af alle de katalogtjenester jeg igennem tiden har arbejdet for på forskellige projekter, så har DGS i høj grad været dem der har brugt flest kræfter på at måle hvad de leverer til de enkelte kunder og forsøgt at dokumentere det. Hvordan de kører deres reklamer aner jeg ikke så meget om. :)

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 21:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Af mere generel observans så undres jeg over at det åbenbart er meget forskelligt hvad der tillades at hænge ud på amino. Det er åbenbart ok at kritisere DGS tydeligt. Men ikke andre virksomheder, personer, navne med mere?

Hvor går aminos grænse henne?

Mvh. Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:06

Når de bliver taget i at bedrage deres kommende kunder, men direkte løgne i en radioreklame syntes jeg da det er helt okay.

Men er heller ikke stor fan af DGS og deres pressende sælgere, der har det med at oversælge deres produkter.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:52

ved at køre data-filtrering i cvr kan jeg se at der er 3 registrerede virksomheder under flyttefirma-branchen, i postnr. 8800 (viborg) jeg kan dog ikke se hvem.

jeg syntes også dine konklusioner hviler på et tyndt efterforskningsmateriale.

og du bør slette dit indlæg, eller omformulere det til ikke at være insinuerende, men det er jo op ril dig eller moderatorerne.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 23:50

Christian iMARKETING:

Når jeg søger "flyttemand viborg" på Google og klikker på annoncen (i højre side) lander jeg på en side, hvor der ikke kommer en eneste frem på side 1 der kommer fra Viborg - alle mulige andre steder; men ikke Viborg.

Så vi kan dermed konstatere, at det ikke er på denne måde han har fået sine 477 henvendelser.

Når jeg søger på google kommer der mange annoncer (adwords) frem... Faktisk er alle pladser solgt!

Hvordan søger du? Hvad mener du med "klikker på annoncen", det lyder som om du kun ser een annonce?

Christian iMARKETING:

Herefter udførte jeg en intern søgning på "flyttefirma viborg"

http://www.degulesider.dk/de-gule-sider/-/q_flyttefirma%20viborg/1/

.... og konstaterede at de 4 første (alle?) virksomheder, der kommer frem i søgningen efter 3 ring svarer med en enslydende voicemail (da jeg åbentbart har ringet uden for åbningstiden).

Der kommer følgende resultater

Den søgning du linker til er for det første foretaget fejlagtigt i det du søger efter både emne og geografi i samme første boks. Der er to bokse, en til emne og en til geografi...

Bruger man det rigtigt kommer der 13 resultater for "flyttefirma" i "viborg" 

Så jeg ved ikke rigtig hvad man skal svare til det du siger... Er du meget utilfreds med at der måske er en person der siger noget der ikke passer nøjagtigt i en reklame? For hvis det er tilfældet så er jeg sgu ked af at fortælle dig at det nok ikke er første gang det sker...

Du ved godt at Søren Pilmark ikke rigtigt hedder Bahnsen ikke:-)

mvh. Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:01

SEO-manden:

ved at køre data-filtrering i cvr kan jeg se at der er 3 registrerede virksomheder under flyttefirma-branchen, i postnr. 8800 (viborg) jeg kan dog ikke se hvem.

jeg syntes også dine konklusioner hviler på et tyndt efterforskningsmateriale.

og du bør slette dit indlæg, eller omformulere det til ikke at være insinuerende, men det er jo op ril dig eller moderatorerne.

Grunden til at jeg skriver indlægget er:

1. En voldsom undren over, at en enkelt flyttevirksomhed fra Viborg kan fortælle, at hans firma har fået 477 henvendelser som følge af deres annoncering i de Gule sider baseret på egne erfaringer og statistikker jeg har set gennem årene fra vores klienter.

2. En undren, der var så stor, at med henblik på at kunne revidere min opfattelse af effekten og mine beregninger for effektiviteten, at jeg ville prøve at finde ophavsmanden ved at søge på De Gule Sider så jeg kunne høre fra "hestens egen mund" at jeg har taget fejl og jeg kunne få et mere nuanceret billede end jeg har haft indtil nu.

3. At jeg herefter fik den oplevelse der indledte mit indlæg.

Amino er et DEBAT forum, hvor vi har frihed til at ytre os og undre os og lære. Jeg har skrevet dette indlæg for at lære - ikke for at hænge DGS ud - det har jeg slet ikke belæg for.

Men ved kort at remse mine observationer op, har jeg, lige som alle andre Aminoer, mulighed for at få vendt tingene og blive klogere på hvordan - i dette tilfælde markedsføring kan udføres:

Er mine observationer korrekte - holder de vand?

Er der noget jeg har overset?

Konkluderer jeg forkert? (for mig selv - ikke offentligt)

Kan vi alle anvende testimonials (eller et speak fra en professionel speaker, der opfattes som et klart testimonial ) på denne måde?

Hvor går grænsen?

Hvis disse spørgsmål ikke hører hjemme på Amino, så ved jeg ikke hvad der gør.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:28

(Har fjernet mit citat for læsbarhedens skyld)

Weltström:

Når jeg søger på google kommer der mange annoncer (adwords) frem... Faktisk er alle pladser solgt!

Hvordan søger du? Hvad mener du med "klikker på annoncen", det lyder som om du kun ser een annonce?

Det er korrekt. Jeg søgte på Google og her var een annonce (blandt de mange) for DGS i øverste højre hjørne.

Weltström:

Den søgning du linker til er for det første foretaget fejlagtigt i det du søger efter både emne og geografi i samme første boks. Der er to bokse, en til emne og en til geografi...

Bruger man det rigtigt kommer der 13 resultater for "flyttefirma" i "viborg" 

Det kan du have ret i  - men det er stadig stort set de samme jeg har nævnt der kommer øverst - resten ser ud til at være fra andre steder i landet (der står - Servicerer Viborg) - så det ændrer ikke rigtig noget.

Weltström:

Så jeg ved ikke rigtig hvad man skal svare til det du siger... Er du meget utilfreds med at der måske er en person der siger noget der ikke passer nøjagtigt i en reklame? For hvis det er tilfældet så er jeg sgu ked af at fortælle dig at det nok ikke er første gang det sker...

Du ved godt at Søren Pilmark ikke rigtigt hedder Bahnsen ikke:-)

Smile

Een ting er, at man smører lidt tykt på (Cilit Bang) som vi alle kun kan grine af fordi man kan se billedmanipulationen når de tørrer over med en svamp.

En anden ting er anvendelse af testimonials. De skal ifølge markedsføringsloven være ægte - ellers er det vildledende reklame.

Og derfor er det interessante i denne debat: I hvilket omfang kan man tillade sig at anvende testimonials, der er lige vel kreative.

Og det gælder os alle sammen.

Dét er sagens kerne.

Kan man køre en landsdækkende radioreklame hvor man kobler en søgetjeneste med en  helt bestemt virksomhedssøgning - banke det ind i hovedet på alle og så i næste radioreklame reklamere med, at man kan få den slags resultater ved den slags søgninger.

Eller er det i virkeligheden radioreklamen, der får netop den slags søgninger til at finde sted, i netop denne branche, i netop denne by?

Hvad er årsag og hvad er virkning?

Hvad kan flyttefirma Ingolf i Hvidovre forvente af resultater?
Ingolf har kun een annonce og han konkurrerer med andre virksomheder.

Venlig hilsen,

Christian

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 11:45

Koludabyg:

Når de bliver taget i at bedrage deres kommende kunder, men direkte løgne i en radioreklame syntes jeg da det er helt okay.

Men er heller ikke stor fan af DGS og deres pressende sælgere, der har det med at oversælge deres produkter.

Umiddelbart er der indtil videre ikke rigtig fremført noget bevis for at de er blevet taget i at bedrage deres kommende kunder?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)