Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgift: "Køb af telefon: 100 kr" WHAT?! hjælp :s

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Carstenrc:

Nu har Telenor ikke på noget tidspunkt lagt skjul på at det koster 5,32 kr. at betale via pbs, der findes så E-boks, hvor der ikke opkræves gebyr, som betalingsmulighed.

Jeg tager udgangspunkt i Telenors side "Om Smart-aftalen"

Her står: "For at få en Smart-aftale skal du tilmelde ordningen til Betalingsservice"

Det tolker jeg ikke som om der er mulighed for at fravælge Betalingsservice. Men jeg kan tilsyneladende ikke læse indenad.

Det koster med abonnementet, hvis du nu læser det ordentligt, så står der at selve smart aftalen ikke koster noget at have på betalingsservice, jeg er i øjeblikket ved at undersøge hvad de 66 kr. så er.

Abonnementet kører på en betalingsservice aftale og smart aftalen på en for sig selv :-)

Derudover står der: "Du bliver ikke opkrævet gebyr for betaling via Betalingsservice på din Smart-aftale"

Igen har jeg tilsyneladende problemer med at læse indenad. For jeg tolker det som om ikke koster noget, at betale vi Betalingsservice.

Hvis det så skulle skulle vise sig at man, til trods for ovenstående udsagn, skal betale eks. 5,32 kr. for at betale vis Betalingsservice, kunne man fristes til at mene, at udsagnet er vildledende. Men det er vi ikke enige i, kan jeg forstå. (Hvordan bliver 5,32 kr. iøvrigt til 66 kr. i betalingsgebyr?)

Carstenrc:
Hvad angår oprettelsesafgiften er der ikke på noget tidspunkt lagt skjul på at det koster 249 kr. når man opretter abonnement og køber en mobil samtidig,

Alligevel står der: "Koster ikke noget at oprette"

Jeg skal snart til at tage lidt danskundervisning, for det læser jeg som om at det ikke koster noget at oprette. Enten er ovenstående udsagn Telenors måde at sige at det koster 249 kr. i oprettelse, eller også er det i min verden det jeg kalder vildledning.

Vi er vel enige om, at smart-aftalen inkluderer en telefon? Men det koster ikke noget at oprette?

Ja danskundervisningen kan være nødvendigt, hvis du ikke kan skille de forskellige ting ad, det koster 249 kr. at oprette med abonnement og mobil, selve smartaftalen koster ikke noget at oprette, det sker tit at betalingsaftaler så koster et ekstra gebyr at oprette, dette gør de ikke hos Telenor.

Carstenrc:
Hvad får dig til at sige at Telenor bevidst vildleder sine kunder?

Jeg har læst det hele igennem og der står ingen steder at selve tlf. bliver billigere, det som en smart aftale går ud på, er at man over en periode på op til 24 mdr. kan vælge at afdrage på tlf. jo længere man vælger at afdrage, jo mindre vil det månedlige afdrag være, hvilket er meget almindelig for alskens betalingsaftaler.

Der står: "Jo længere aftale, des billigere bliver det

Men det gør det jo ikke, kan jeg regne ud. Den månedlige ydelse bliver bare lavere, men det bliver ikke billigere.

Ja for den person at afdrage pr. måned, der står ingen steder at telefonen bliver billigere, men har sendt din kritik på dette punkt videre, da jeg åbenbart kan forstå at dette kan misforståes som telefonen bliver billigere.

Carstenrc:
synes bare sagligheden mangler

Sjovt, jeg har det på nøjagtig samme måde, bare omvendt :o)

Hvordan kommer du frem til at sagligheden mangler? jeg svarer på din kritik med fyldestgørende svar, hvor jeg forklarer hvordan det hænger sammen?

Dette er for mig at se, ganske sagligt og jeg synes at dine svar i dette indlæg rummer mere saglighed end dine forrige indlæg, så det er jo ganske rart at kunne debattere på et niveau, hvor der begrundes for de svar man giver og kommer med mere fyld på, end bare en hurtig punchline... 

Mvh
Carsten

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 13:33

Hej Igang

Så har jeg yderligere svar til dig...

De 66 kr. er 1 x alm. regningsgebyr på 39 kr. plus pbs  5 x 5.32 kr. Det er de 66 kr. som er det første halve år hvor man er binding på abonnementet også.

Samtidig med at man så betaler de 249 kr. som er oprettelsesafgift for alm. køb af mobil og abonnement.

Udover dette, bliver det faktisk også billigere jo længere tid man binder sig på en smart aftale, de har den præcise faktor i butikkerne, så hvis du skal have den præcise faktor, er det et besøg i en butik der skal til.

Så det jeg har skrevet tidligere med at det ikke bliver billigere, viser sig at være ukorrekt information jeg har givet!

Så smart aftalen er gratis at oprette

Du betaler ikke noget i PBS gebyr

Jo længere tid du lader smart aftalen løbe over jo billigere bliver telefonen for dig.

Så om der skal læses indenad (hvordan man så end gør det?) det tror jeg altså ikke er nødvendigt.

Hvis der fortsat er tvivl, vil jeg gøre mit bedste for at besvare de spørgsmål der måtte opstå.

Med venlig hilsen

Carsten C.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:20

Carstenrc:
hvis du ikke kan skille de forskellige ting ad, det koster 249 kr. at oprette med abonnement og mobil, selve smartaftalen koster ikke noget at oprette, det sker tit at betalingsaftaler så koster et ekstra gebyr at oprette, dette gør de ikke hos Telenor.

Jeg tror det er her hele humlen ligger, og der vi taler forbi hinanden. Og i øvrigt nok ikke bliver enige.

Du taler om at adskille de to ting, og jeg taler om dem som en samlet løsning, da det netop er sådan jeg har opfattet smart-aftalen.

Som jeg læser det, er Smart-aftalen et abonnement samt en telefon. Du kan ikke fravælge den ene del, og derfor må det være én samlet pakke. Også symboliseret i reklamerne, som to puslespilsbrikker der hænger sammen.

Derfor mener jeg det er useriøst, at man netop fremhæver de punkter jeg har nævnt, som fordele ved smartaftalen, da det jo ikke er muligt at undgå oprettelses- og PBS gebyret.

Og derfor synes jeg er lidt for "smart" markedsføring, og efter min bedste overbevisning, direkte vildledende.

Jeg skrev også i mit første indlæg, at jeg ikke havde været i en butik for at se om det rent faktisk ville blive billigere med en længere aftale. Det gør det så, så der er et lille plus til aftalen :o) (Så får den til gengæld et lidt større minus for ikke at inkludere en forsikring som hos Telia).

Jeg var faktisk af den overbevisning, at man ved tilmedling til Betalingsservice, var på fra første faktura. Det er så en fejl, men nu ved jeg da hvordan det hænger sammen.

Men jeg er blevet en smule klogere på aftalen, og det lyder til at du er blevet det samme. Så vi kan kun være tilfredse begge to :o)

Jeg synes stadig ikke aftalen virker særligt attraktiv, og jeg bryder mig ikke om måden den markedsføres på på hjemmesiden. Men hvis kunderne køber, og ingen brokker sig, så er det jo Telenor der har ret :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 14:30

Altid optage samtalen når man taler med et telesleskab. Det gælder uanset om det er en sælger eller supporten man taler med. Hvis ikke det er fordi de bevidst vil snyde, så er det fordi de ikke har en skid forstand på det de taler om.

xxx

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Oct 10
Indlæg ialt: 117
Fra  Soendberg Media TechAmmo - Reparation af iPhone, iPad og Mac i Aalborg! Skrevet kl. 21:39

Jeg snakkede med dem og situationen og nu er de faktisk stoppet med at sende deres ekstra tillæg på hundred kroner. 

Tak for de mange brugbare kommentarer :)

Videoproduktion og Facebook og Linkedin annoncering - https://www.zoeme.dk

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 23:42
Kan det have noget at gøre med du er ude af bindingen nu?

Det er som regel der de forsvinder?

Mvh
Carsten

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Oct 10
Indlæg ialt: 117
Fra  Soendberg Media TechAmmo - Reparation af iPhone, iPad og Mac i Aalborg! Skrevet kl. 17:45

Nej jeg er bundet pr. 1/4.

Jeg forstår virkelig ikke Telenor...

Videoproduktion og Facebook og Linkedin annoncering - https://www.zoeme.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 12:10

Jeg syntes generelt ALTID at der er problemer med Telenor! En ven fik regninger hver måned, hvor han skulle betale mellem 50 og 100kr  for brug af "0kb" internet. Altså betale for.. intet.

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)