Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsfirma og SU

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen, For ca. et år siden startede jeg et enkeltmandsfirma op for at lege med noget Mobile marketing, som så ikke rigtigt blev til noget. Dog har jeg aldrig lukket firmaet, og for nyligt har jeg læst om at SU-modtagere, der tjener for meget på deres job, får de "overskydende" penge sat ind på enten en pensionskonto eller i deres eget firma. Jeg står selv som SU-modtager og frygter at jeg kommer til at tjene for meget når jeg begynder på nyt job snart, så jeg synes bestemt det her lyder interessant. Umiddelbart vil jeg være mere interessseret i at få pengene ind i mit firma fremfor en pensionskonto (da jeg enten vil skulle vente en hel del år eller betale et vanvittigt gebyr for tidligere udbetaling), så jeg vil høre om dette er muligt med et enkeltmandsfirma - eller skal det være en anden firmatype? Hvis det kan lade sig gøre, hvordan klarer jeg det så mest optimalt? Kan man bede sin arbejdsgiver om at indbetale hele ens løn til firmaet, eller hvordan foregår det? Mange tak! Oliver
Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 17:14

Interessant - følger lige med her.

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:00
Nogen der kan hjælpe lidt?
Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 20:10

Jeg følger også med her - har aldrig hørt om det, men hvis det er en mulighed vil jeg helt klart benytte mig af den.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 00:12

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:07
Hvis du er alm ansat kan du ikke få din arbejdsgiver til at sende pengene til dit firma. Det der menes med det du har læst er VSO, men det er kun penge du har tjent i firmaet og altså ikke alm løn man kan 'lege' sådan med og skatteplanlægge eller optimer så man ikke går glip af su/ skal betale su tilbage..
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 12:49

Kristian Konradsen:
Hvis du er alm ansat kan du ikke få din arbejdsgiver til at sende pengene til dit firma. Det der menes med det du har læst er VSO, men det er kun penge du har tjent i firmaet og altså ikke alm løn man kan 'lege' sådan med og skatteplanlægge eller optimer så man ikke går glip af su/ skal betale su tilbage..

Rimelig meget spot on! Men hvis du har optjent penge i firmaet i år, så kan du lade dem stå i virksomheden, og derved ikke blive personligt beskattet. Så måske du skal prøve at sigte imod at kunne fakturere noget af din indkomst igennem dit eget firma, for derved at kunne benytte virksomhedsskatteordningen til at undgå at blive trukket i SU.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)