Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan logger min Revisor/Regnskab sig på SKAT/Netbank?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 06:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et ApS og har lige modtaget en ny TastSelv-kode til SKAT Erhverv. Da jeg prøver at taste den ind får jeg afvide at den ikke virker da virksomheden formentlig er gået over til Digital Signatur (det må være NEMID?) 

1. Kan det passe at mit ApS kører over mit personlige NEMID på SKAT?

2. Jeg skal til at have en regnskabsperson/revisor til at bogføre, hvordan kommer denne person på SKAT/Netbank(for udbetalinger af løn) hvis det køre på mit personlige NEMID? Netbanken til firmaet er jeg hvert fald sikker på køre over mit personlige NEMID

På forhånd mange tak

Christian

p.s. hvis nogen kører regnskab eller lign. er jeg på udkig efter en. Lille ApS uden de store besværligheder, kun lidt løn og moms ind+ud.

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 06:14

Hej Christian

1. Lyder ikke rigtigt, men lige i øjeblikket sker mange mærkelige ting med nemID, så det kan ikke afvises. Jeg tror du skal have fat i SKAT.

2. Din bogholder/revisor kan ved hjælp af din adgang på revisoradgang, og derefter bruge sin egen adgang.

Du kan evt. prøve at se ind på min hjemmeside www.v-bf.dk Finder du det interessant, er du meget velkommen til at kontakte mig. Så finder vi helt sikkert en løsning.

mvh
Michael

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 06:54

Hej Michael

Tak for hurtigt svar - har sendt dig en PM

Christian

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 08:07

Hej Christian,

Har du fravalgt revision på dit selskab? - Hvis ikke skal du anvende en godkendt revisor (registeret eller statsautoriseret) til udarbejdelse af årsrapporten.

Jeg anbefaler ofte at man finder en revisor i nærområdet, men kan ikke se hvor du kommer fra.

Du kan sende mig en PM, hvis du ønsker et uforpligtende tilbud.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:13

Hej

Du kan slet anvende Nem-ID til erhverv endnu, idet det for selskaber kræves en medarbejdersignatur. Jvf. Danid skulle det være klart omkring den 1. marts 2011.

Når du er logget ind hos SKAT, så skal du for erhverv tilmelde dig  "revisorordningen", hvorefter du kan autorisere din rådgiver til adgang ved at angive denne CVR-nr.

F.s.v. angår den personlige er fremgansmåden lidt enklere, idet du efter login, kan vælge at autorisere til alle områder under, så vidt jeg husker "profiloplysninger".

Herved kan revisor eller rådgiver så logge ind, som han/hun nu gør og få adgang til dine skattemapper.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:24

Tonny Skov Pedersen:

Hej

Du kan slet anvende Nem-ID til erhverv endnu, idet det for selskaber kræves en medarbejdersignatur. Jvf. Danid skulle det være klart omkring den 1. marts 2011.

Når du er logget ind hos SKAT, så skal du for erhverv tilmelde dig  "revisorordningen", hvorefter du kan autorisere din rådgiver til adgang ved at angive denne CVR-nr.

F.s.v. angår den personlige er fremgansmåden lidt enklere, idet du efter login, kan vælge at autorisere til alle områder under, så vidt jeg husker "profiloplysninger".

Herved kan revisor eller rådgiver så logge ind, som han/hun nu gør og få adgang til dine skattemapper.

Hilsen

Tonny

Hej Tonny,

det er jo så fint, hvis ellers det virkede ved Skat. Kan ikke logge mig på - som jeg desværre før har oplevet ved lige netop Skat.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:30

Brian Schou Larsen:
det er jo så fint, hvis ellers det virkede ved Skat. Kan ikke logge mig på - som jeg desværre før har oplevet ved lige netop Skat.

Ja, det er jo så SKAT, som man desværre må leve med, men det virker da en gang  i mellem eller....

Et hint kan være at undgå Nem-Id, da det er håbløst.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:33

Tonny Skov Pedersen:

Brian Schou Larsen:

Ja, det er jo så SKAT, som man desværre må leve med, men det virker da en gang  i mellem eller....

Et hint kan være at undgå Nem-Id, da det er håbløst.

Tonny

Det lykkedes så ved at bruge "Gammel tast Selv"... Så kender vi Skat igen!

Brian

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:50

Yes

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)