Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg overveje ved ansættelse (barsel)

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have min første ansat og er meget i tvivl omkring bl.a. barsel reglerne. Jeg vil selvfølgelig ikke ende ud i en situation, hvor jeg skal betale fuld løn under hendes barsel. Hvordan kan jeg gardere mig imod det? Jeg har ikke umiddelbart tænkt mig at melde mig ind i en arbejdsgiverforening.

Og er der andre ting jeg skal tage højde for i kontrakten? Hun skal være fuldtidsansat på 37 timer om ugen.

 

Håber der er nogen som vil hjælpe- jeg er rimelig grøn på det område :-) 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Det bedste du kan gøre i det tilfælde er at ansætte en mand. Mvh Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 06:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad vær med at få ansatte fordi en mand kan også tage kvindens barsel.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var godt nok nogen brugbare svar, I kommer med:)

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mette Maria:

Jeg skal have min første ansat og er meget i tvivl omkring bl.a. barsel reglerne. Jeg vil selvfølgelig ikke ende ud i en situation, hvor jeg skal betale fuld løn under hendes barsel. Hvordan kan jeg gardere mig imod det? Jeg har ikke umiddelbart tænkt mig at melde mig ind i en arbejdsgiverforening.

Og er der andre ting jeg skal tage højde for i kontrakten? Hun skal være fuldtidsansat på 37 timer om ugen.

 

Håber der er nogen som vil hjælpe- jeg er rimelig grøn på det område :-) 

Hej igen

Du spørger efter brugbare svar. Men du siger jo allerede her at du ikke vil betale barsel?

Jeg vil selvfølgelig ikke ende ud i en situation, hvor jeg skal betale fuld løn under hendes barsel. Hvordan kan jeg gardere mig imod det?

Jamen hvis du ikke vil løfte din del af det fælles ansvar i samfundet det er at bringe børn til, Så må du jo lade være med at ansætte nogen.

Vælger du at ansætte en kvinde op funktionærlignende vilkår kan du jo passende læse hvad det indebærer vedr. barsel. Det er nemlig ikke så slemt som du tror...

Iøvrigt kan du forberede dig på en lang strøm af situationer der kommer med ansatte, barsel er blot en del af det. Sygdom, tyveri, ferie, sladder, dårlig arbejds moral, manglende gejst, børn der er syge, børneferier, opsigelser og meget meget mere.

Kunne jeg slippe for bare en lille del af det, ville jeg ansætte en arbejdsløs gravid 23 årig med det samme!

Så det korte af det lange. Kig i funktionærloven, tal med din kommune og så bare se at ansætte fødedygtige piger. Vi mangler børn herhjemme!

Mvh

Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Espergærde
Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette Maria:

Jeg skal have min første ansat og er meget i tvivl omkring bl.a. barsel reglerne. Jeg vil selvfølgelig ikke ende ud i en situation, hvor jeg skal betale fuld løn under hendes barsel. Hvordan kan jeg gardere mig imod det? Jeg har ikke umiddelbart tænkt mig at melde mig ind i en arbejdsgiverforening.

Og er der andre ting jeg skal tage højde for i kontrakten? Hun skal være fuldtidsansat på 37 timer om ugen.

 

Håber der er nogen som vil hjælpe- jeg er rimelig grøn på det område :-) 

 

Hej Mette.

Alle virksomheder indbetaler til en barselsfond, dvs. at en kommende ansat vil, såfremt hun skal på barsel, kunne få dagpenge og så vil barselsfonden supplere resten af hendes løn op til 25600 kr. mener jeg det er. 

Barselfonden udbetaler i 5-6 måneder og så er resten kun dagpenge.

 

Du kan se mere her: Barsel

 

Håber det gav mening

 

Daniel

Gratis babypakker til kommende forældre - Gratisbabypakke.dk

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette Maria:

Jeg skal have min første ansat og er meget i tvivl omkring bl.a. barsel reglerne. Jeg vil selvfølgelig ikke ende ud i en situation, hvor jeg skal betale fuld løn under hendes barsel. Hvordan kan jeg gardere mig imod det? Jeg har ikke umiddelbart tænkt mig at melde mig ind i en arbejdsgiverforening.

Og er der andre ting jeg skal tage højde for i kontrakten? Hun skal være fuldtidsansat på 37 timer om ugen.

 

Håber der er nogen som vil hjælpe- jeg er rimelig grøn på det område :-) 

Bedste gardering er at undlade at ansætte en der har den mindste risiko for at blive gravid, første ansat og du skal allerede begynde at tænke på at betale barsel og betale for en "standin" imedens din (måske kommende nøglemedarbejder) skal være væk i månedsvis? Meget dårlig forretningsmæssig beslutning for en lille virksomhed.

 

 

 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lykkebjerg:

Lad vær med at få ansatte fordi en mand kan også tage kvindens barsel.

 

ansæt en der er til samme køn :-)

 

 

 

Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette Maria

 

Jeg må give de andre ret, selvom det ikke er fedt.

Jeg sidder selv med en del ansatte, og ja det er langt fra det eneste problem du kommer ud for, så overvej kraftigt om du overhoved behøver en fastansat og om det skal være en funktionær?.

Skal jeg på nogen måde lave noget andet en dag, så bliver det helt sikker et krav at jeg skal kunne gøre det ALENE, UDEN noget personale overhoved, for er der noget du kan blive stresset og presset af, ja så er det barns første sygedag, dårlig arbejdsmoral, løn under sygdom og meget meget mere....!

Meld dig ALDRIG ind i en overenskomst, du er stavnsbundet og kommer ALDRIG ud af den igen, men derfor kan du godt være en god chef for give de korretkte lønninger mm.

Sorry jeg ikke kunne være mere positiv.....:-(

Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Jeg har ikke noget valg- jeg skal have en ansat, så det er selvfølgelig derfor jeg godt vil prøve at gardere mig bedst muligt.

Jeg er godt klar over jeg ikke 100% slipper udenom barsel, det var også derfor jeg skrev at jeg ikke ønsker at betale fuld løn.

Jeg må prøve at læse lidt nærmere om det:)

 

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)